Geokjemiske System: Byggjesteinar av Jord og Liv
Lågaregradsemne
- Studiepoeng
- 10
- Undervisningssemester
- Haust
- Emnekode
- GEOV103
- Talet på semester
- 1
- Undervisningsspråk
- Engelsk. Delar av kurset blir undervist på norsk.
- Ressursar
- Timeplan
- Litteraturliste
Emnebeskrivelse
Mål og innhald
Jorda er ein dynamisk planet med fire hovudsystem: atmosfæren, hydrosfæren, litosfæren og biosfæren. Kjemiske element og forbindelser samhandlar og syklar gjennom desse ulike sfærane, og påverkar til slutt samansetninga og utviklinga av planeten vår og livet som lever på den.
I dette kurset utforskar studentane byggjesteinane til desse geokjemiske systema, frå skalaen til ein atomkjerne og celler i levande organismar til minerala som utgjer litosfæren. Den har som mål å gi den grunnleggjande kunnskapen som trengst for å forstå interaksjonar mellom jordas system og utviklinga av desse gjennom geologisk tid.
Læringsutbyte
Studenten skal ved avslutta emne ha følgjande læringsutbyte definert i kunnskapar, ferdigheiter og generell kompetanse.
Kunnskapar
Studenten kan:
- Forklare opphavet til dei kjemiske grunnstoffa og representasjonen deira i det periodiske systemet
- Skille mellom atom, ion og isotopar og undersøk fordelinga deira på jorda
- Forklare kvifor og korleis kjemiske element blir kombinerte for å danna mineral
- Gjenkjenne og beskriva dei grunnleggjande eigenskapane og kjemien til steindannande mineral
- Forklare dei grunnleggjande prinsippa for evolusjonen og mangfaldet i livet
- Beskrive dei grunnleggjande molekylære prinsippa i livet
Ferdigheiter
Studenten kan:
- Bruke det periodiske systemet som eit verktøy for å føreseia elementsåtferd
- Beregne enkle mineralformlar frå geokjemiske analysar
- Identifisere og beskriv dei steindannande minerala i handprøver
- Konstruere enkle fylogenetiske tre frå ekte data
Generell kompetanse
Studenten kan:
- Evaluera og samanlikna informasjon frå kjelder på nettet
- Effektivt bruka grafiske og visuelle hjelpemiddel for å presentera funn
- Bruke presist vitskapleg språk for å kommunisera resultat
- Vurdere usikkerhet ved hjelp av resampling
- Vise evne til å fungera individuelt og i samarbeid med andre
- Gi konstruktiv tilbakemelding og gjer produktiv bruk av peer-feedback
Studiepoeng, omfang
Studienivå (studiesyklus)
Undervisningssemester
Haust
Emnet har eit avgrensa tall på plassar og inngår i undervisningsopptaket. Meir info: www.uib.no/matnat/utdanning/studiehverdag/undervisningsopptaket
Undervisningsstad
Krav til forkunnskapar
Studiepoengsreduksjon
Krav til studierett
Arbeids- og undervisningsformer
Obligatorisk undervisningsaktivitet
Det er obligatorisk oppmøte og innlevering av oppgåver til alle kursaktivitetar. Me har som mål å sikra at alle studentar har like høve til å delta i dei obligatoriske aktivitetane i dette kurset.
Godkjende obligatoriske oppgåver er berre gyldige i undervisningssemesteret.
Vurderingsformer
Mappevurdering (oppgåver, rapport med fagfellevurdering, presentasjonar, kviss, etc.).
Det er ikkje mogleg å klaga på karakteren på denne mappevurderinga. Dette er fordi ein stor del av vurderinga i dette kurset går føre seg i klasserommet og ikkje ville vore mogleg å revurdera.