Nevroestetikk
Lågaregradsemne
- Studiepoeng
- 15
- Undervisningssemester
- Haust, Vår
- Emnekode
- NEU201
- Talet på semester
- 1
- Undervisningsspråk
- Norsk eller engelsk
- Ressursar
- Timeplan
Emnebeskrivelse
Mål og innhald
Mål:
Emnet har som mål å gi brei innsikt i nevroestetikk, illustrert gjennom eit utval av særleg sentrale og nyare vitskaplege arbeid innan dette feltet. Grunnleggjande syns-fysiologi i persepsjon av form og farge står også sentralt. Eit anna mål er å tydeleggjere korleis moderne hjerneforsking kan vere ein reiskap til å forstå kreative mekanismar i paleoart.
Innhald:
Nevroestetikk ligg i skjeringspunktet mellom kognitiv psykologi, nevrobiologi og kunst. I nevroestetikk nyttar ein metodar primært frå kognitiv psykologi i studiar av korleis hjernen reagerer på estetiske stimuli. Studiet tek opp tema som
*nevronal aktivering som svar på estetiske stimuli
*metode: ulike typar hjernescanning
*synets fysiologi
*estetikk og kognisjon i eit evolusjonistisk perspektiv
Læringsutbyte
Studenten skal ved avslutta emne ha følgjande læringsutbyte definert i kunnskapar, ferdigheiter og generell kompetanse:
Kunnskapar
Studenten ..
* Har grunnleggjande kunnskapar om korleis estetiske stimuli aktiverer særskilde strukturar i hjernen og korleis kognitive og affektive faktorar interagerer i estetisk persepsjon.
*Er i stand til å forstå val av metode og eksperimentoppsett (paradigme) ut frå sentrale spørsmål som vert reist i den einskilde studien.
* Har innsikt i teoriar omkring estetikk i eit evolusjonistisk perspektiv.
Ferdigheiter
Studenten ..
*Kan grunnleggjande nevroanatomi og fysiologi.
*Kan forstå prinsippa for korleis ein bygger opp ein f-MRI studie ved hjelp av kognitiv subtraksjon.
*Kan tolke f-MRI bilete ved å identifisere Brodmann- område som vert aktiverte, og forstå endringane i aktivering frå situasjon a til situasjon b.
Generell kompetanse
Studenten ..
*kan nytta fagområdet sine uttrykksformer i sjølvstendig arbeid med sentrale faglege problemstillingar.
*har grunnleggjande forståing av naturvitskapleg tenking og metodikk: den hypotetisk- deduktive metode.
Studiepoeng, omfang
Studienivå (studiesyklus)
Undervisningssemester
Undervisningsstad
Krav til forkunnskapar
Tilrådde forkunnskapar
Studiepoengsreduksjon
Krav til studierett
Arbeids- og undervisningsformer
Førelesingar på om lag 14-16 dobbelttimar.
Om det melder seg færre enn fem studentar til eit emne, kan instituttet innføre redusert undervisning, jamfør instituttet sine retningslinjer for dette på Mitt UiB. På emne der dette kan vere aktuelt, vil studentane bli informert om dette ved semesterstart, og før fristen for semesterregistrering 1. februar/1. september.