Paleoklima i polare strok
Masteremne
- Studiepoeng
- 5
- Undervisningssemester
- Haust
- Emnekode
- GEOV324
- Talet på semester
- 1
- Undervisningsspråk
- Engelsk
- Ressursar
- Timeplan
Emnebeskrivelse
Mål og innhald
Dette emnet tek sikte på å kritisk evaluere dagens forskningsbaserte kunnskap om klimaendringar i polarområdene gjennom geologisk fortid og nåtid. Innhaldet i emnet tek for seg tverrfaglege forskningstema, og dekker ei rekke metodar og tilnærminger for å utforske korleis paleoklima-proxy-registreringar som iskjerner, glasial geomorfologi, havkjemi og innsjøsedimenter kan tolkas for å betre forstå driverane bak tidligare klimaendringar i polare regionar.
Emnet utforskar formelle og uformelle måtar for vitskapeleg kommunikasjon (forskningsseminar, lesing og gruppediskusjonar av aktuell litteratur, fagfellevurdering) for å sette studentane i stand til å utvikle ferdigheiter og kompetanse i å diskutere og presentere forskningstema.
Dette emnet innebærer å delta i ein forskningsseminarserie. Kvar veke holdes eit seminar av en invitert forskar innan polar paleoklima og studentar vil slutte seg til publikum. Før kvart seminar vil studentane lede ein gruppediskusjon ('Journal Club') av ein forskingsartikkel valgt av den inviterte forskaren for å formulere ei liste over moglege spørsmål som kan stillast i seminaret.
Læringsutbyte
Kunnskaper
- Beskrive hovedtemaer for debatt og nåværende forståelse innen polar paleoklimaforskning med fokus på den nordatlantiske regionen.
- Anvende kunnskap om metoder brukt i polar paleoklimaforskning for å informere diskusjoner om forskningstemaene som presenteres.
Ferdigheter
- Engasjere seg i uformelle måter for vitenskapelig kommunikasjon, gjennom å lede en gruppediskusjon og aktiv deltakelse som medlem av publikum.
- Demonstrere formell akademisk kommunikasjon ved å lage et sammendrag av forskningsseminaret og tilhørende papir.
Generell kompetanse
- Kritisk vurdere styrker og svakheter ved spesifikke forskningsprosjekter ved å oppsummere og diskutere publisert litteratur og live seminarpresentasjoner.
Studiepoeng, omfang
Studienivå (studiesyklus)
Undervisningssemester
Undervisningsstad
Krav til forkunnskapar
Studiepoengsreduksjon
Krav til studierett
Arbeids- og undervisningsformer
Obligatorisk undervisningsaktivitet
Vurderingsformer
Mappevurdering:
Vurderingen for emnet er i to deler; (1) aktivt delta i Journal Club og lede en diskusjon for å lage en liste over mulige spørsmål til foredragsholderen, og (2) sende inn en kort skriftlig (2 sider) eller innspilt video (5 minutter) sammendrag av ett forskningsseminar og tilhørende papir.
Begge deler av vurderingen må være bestått for å få endelig karakter i emnet.
Karakterskala
Vurderingssemester
Litteraturliste
Emneevaluering
Hjelpemiddel til eksamen
Programansvarleg
Emneansvarleg
Administrativt ansvarleg
Institutt for geovitskap i samarbeid med University of Massachusetts (UMASS), University of Buffalo og Göteborgs universitet.
Institutt for geovitskap, Universitetet i Bergen er kursadministrator.