Vitskapsteori og forskingsetikk for logopedar
Masteremne
- Studiepoeng
- 15
- Undervisningssemester
- Haust
- Emnekode
- LOGO324
- Talet på semester
- 1
- Undervisningsspråk
- Norsk
- Ressursar
- Timeplan
- Litteraturliste
Emnebeskrivelse
Mål og innhald
Overordna mål: Emnet gjev grunnleggande kunnskap om kunnskapsteoretiske problemstillingar med utgangspunkt i naturvitskaplege og humanistiske tradisjonar. Emnet drøftar forholdet mellom kunnskapsteori og kunnskapsproduksjon, samt kunnskapsomgrepet sin praktiske dimensjon. Emnet skal vidare gje innsikt i sentrale helsevitskaplege temaområde og dei idéhistoriske og kulturelle samanhengane dei har utspring i, inklusiv kjønns- og maktrelasjonar i helsevesenet.
Emnet inneheld fagrelevant opplæring i vitskapsteori og etikk og ei fagrelevant opplæring i vitskapeleg tenkjemåte, grunnlagsproblem og dei ulike vitskapstradisjonane som er relevante for logopedifaget.
Læringsutbyte
Kunnskapar
Studenten¿
- Kan gjere greie for innhaldet i sentrale vitskapsteoretiske tradisjonar.
- Kan gjere greie for grunnleggjande vitskapsteoretiske forskingsverktøy (omgrepsavklaring, klassifisering, logiske prinsipp).
- Kan gjere greie for innhaldet i relevante forskingsetiske prinsipp og retningslinjer.
Ferdigheitar
Studenten¿
- Er i stand til å kritisk analysere og diskutere kunnskapsteoretiske problemstillingar knytt til logopedi.
- Kan kritisk vurdere vitskapsteoretisk perspektiv i fagartiklar.
- Kan identifisere etiske problemstillingar og utøve etisk skjønn i vurderingar av vitskap og praksis.
Generell kompetanse
Studenten¿
- Kan reflektere over kunnskapsproduksjon i logopedien
- Kan vurdere forskingsetiske og samfunnsmessige utfordringar knytt til logopedien og kan bidra til nytenking.
- Kan reflektere over forskingsetisk skjønn i møte med konkret forskingsarbeid.
Fulltid/deltid
Studiepoeng, omfang
Studienivå (studiesyklus)
Undervisningssemester
Krav til forkunnskapar
Tilrådde forkunnskapar
Studiepoengsreduksjon
Krav til studierett
Arbeids- og undervisningsformer
Obligatorisk undervisningsaktivitet
Vurderingsformer
Karakterskala
Vurderingssemester
Litteraturliste
Emneevaluering
Emnet vert evaluert i tråd med Det psykologiske fakultet sine rutinar for deltakande evaluering og
UiB sitt kvalitetssikringssystem.