Borns utvikling og velferd

Masteremne

Emnebeskrivelse

Mål og innhald

Emnet skal gi studentene avansert kunnskap om barns utvikling og velferd. I emnet vert det undervist om ulike perspektiver, blant annet teori og forsking om barns utvikling, risiko og beskyttelse, og sosiokulturelle forhold. Innafor sosiokulturelle forhold gir emnet avansert kunnskap om forhold som særlig vedkjem samiske- og minoritetsbarn, slik som retten deira til eige språk, kultur, etnisitet og religion.

Læringsutbyte

Studenten skal ved avslutta emne ha følgjande læringsutbytte:

Kunnskap

Studenten

  • har avansert kunnskap om sentrale teorier og forsking om barns utvikling og velferd
  • har avansert kunnskap om risiko - og beskyttelsesfaktorer for barnets utvikling og velferd
  • har avansert kunnskap om utvikling og velferd hos barn som vert utsett for omsorgssvikt og vold i hjemmemiljøet sitt
  • har avansert kunnskap om omsorg, foreldreskap, oppvekstforhold, barn og familiers levekår og samfunnsforhold i ein barnevernssammenheng
  • har avansert kunnskap om ulike levesett, verdier og rettigheter knytt til kulturelt mangfald og minoriteter,
  • har avansert kunnskap om kunnskapsbasert praksis i ein barnevernssammenheng

Ferdigheiter

Studenten

  • kan analysere og dokumentere barns omsorgssituasjon i lys av barnets utvikling, oppvekstforhold og familiens levekår
  • kan bruke relevante nasjonale og internasjonale kunnskapsdatabaser og kunnskapsstatuser
  • kan analysere relevante faglege problemstillinger og bruke tileigna kunnskap på eit avansert faglig nivå
  • har avanserte ferdigheiter i akademisk skriving
  • kan analysere og kritisk reflektere over korleis eigne faglege og personlege overbevisninger, verdier, kultur og språk spelar inn på forståelse og utøvelse av barnevernets arbeid

Generell kompetanse

Studenten

  • kan bruke sine kunnskaper og ferdigheter til å sikre og dokumentere at barn og unge som lever under forhold som kan skade deres helse og utvikling får nødvendig hjelp og omsorg til rett tid
  • kan bruke kunnskaper og ferdigheter om barn og familiers behov, verdier, livsstil og foreldrepraksis, relatert til kulturelt mangfald.

Studiepoeng, omfang

15 studiepoeng

Studienivå (studiesyklus)

master

Undervisningssemester

Høst

Undervisningsstad

UiB
Krav til forkunnskapar
Ingen
Studiepoengsreduksjon
Ingen overlapp med emner ved Det psykologiske fakultet
Krav til studierett
Emnet krever studierett på masterprogrammet i barnevern
Arbeids- og undervisningsformer
Gjennom emnet vil det bli brukt ulike arbeids- og undervisningsformer som forelesingar, seminar, gruppearbeid og egenstudie.
Obligatorisk undervisningsaktivitet
  • Innlevering av skriftlige oppgaver
  • 75% deltaking i seminar
Vurderingsformer

Gruppebasert mappevurdering av innleverte skriftlege oppgåver. Det blir gjeve éin karakter på mappa.

Eksamen vert berre tilbydd i undervisningssemesteret

MERK: Tekst generert av ChatGPT og andre KI-tekst generatorar er ikkje tillatt i innleverte skriftlege arbeid undervegs og i eksamenar.

Karakterskala
Ved sensur av emnet vert karakterskalaen A til F brukt
Vurderingssemester
Høst
Litteraturliste
Litteraturlista vil være klar innen 1. juli for høstsemesteret. Lista inneheld både norsk- og engelskspråkleg litteratur.
Emneevaluering
Undervisningen blir evaluert i tråd med UiB sitt kvalitetssikringssystem
Programansvarleg
Institutt for helse, miljø og likeverd (HEMIL)
Emneansvarleg
Institutt for helse, miljø og likeverd (HEMIL)
Administrativt ansvarleg
Det psykologiske fakultet