Kunnskapsbasert barnevernfagleg praksis på individ- og systemnivå
Masteremne
- Studiepoeng
- 15
- Undervisningssemester
- Haust
- Emnekode
- MABARN435
- Talet på semester
- 1
- Undervisningsspråk
- Norsk og Engelsk
- Ressursar
- Timeplan
Emnebeskrivelse
Mål og innhald
Formålet med emnet er å gje studentane erfaring med praktisk arbeid knytt til barn og familiar i utsette livssituasjonar. Gjennom samarbeid med relevante praksisstadar og organisasjonar får studentane moglegheit til å omsette tidlegare tileigna kunnskap til praksis. Emnet bygger på teoretiske forkunnskapar frå emnet MABARN431 Endringsarbeid, tiltak og prosjektplanlegging og studentane vil omsette denne kunnskapane i eit prosjektarbeid. Prosjektarbeidet vil gje studentane gode moglegheiter til å erfare relevante arbeidsformer på individ- og systemnivå, som for eksempel innovasjons og endringsarbeid, samarbeid med barn og familiar, og samhandling med andre samarbeidspartnarar, organisasjonar og tenestar. Emnet skal gje studentane erfaringar med bl.a.:
- å reflektere rundt eiga rolle i møte med barn og familiar i utsette livssituasjonar og utøve profesjonelt skjønn
- forvaltning av makt
- å vurdere, evaluere og stille seg kritisk til ulike former for tiltak,
- tverrproffesjonelt samarbeid
- ressurskartlegging
- kommunikasjon og organisasjonsutvikling
Læringsutbyte
Studenten skal ved avsluttet emne ha følgende læringsutbytter:
Kunnskap
Studenten skal ha
- Har avansert kunnskap om kommunikasjon og brukermedvirkning i arbeid med barn og deres familie
Ferdigheter
Studenten:
- Kan nytte kunnskapar og ferdigheitar om eigen og andre profesjonars kompetanse og ansvarsområde til å samhandle både tverrfagleg og tverretatlig for å skape heilskapleg tilbod
- Kan omsette erverva kunnskap til praktisk yrkesutøving og utøve og reflektere avansert over kunnskapsbasert praksis
- har gode ferdigheiter i å utøve familie- og miljøterapi
- har gode ferdigheiter med konflikthandtering og ivaretaking av brukarar og kollegaer i forbindelse med konfliktsituasjonar
- har avanserte ferdigheiter med å samarbeide og kommunisere med barn og familiar i utsette livssituasjonar, og fremje konstruktive medverknadsprosesser, på individ- og systemnivå
- Har avanserte ferdigheiter med å bruke ressursorienterte perspektiv, og ressurs- og risikokartlegging for å fremme gode oppvekstkår og barns velferd på individ og systemnivå
- Har avanserte ferdigheiter med å vurdere, bruke, evaluere, stille seg kritisk til, og inngå i relevante samarbeid om ulike former for tiltak/intervensjonar i barnevernskontekst, herunder i komplekse situasjonar, med fokus på barnets beste, individuell tilpassing og kompenserande tiltak
- Har avanserte ferdigheiter med å kartlegge, planlegge, utføre, evaluere, og i alle ledd samarbeide og kommunisere med relevante parter (kollegaer, tverrfagleg, tverretatlig), om innovasjon i egen organisasjon eller som samarbeid med lokalsamfunn, offentlege instansar eller sivilsamfunnet
Generell kompetanse
Studenten
- Kan utvise høy grad av sjølvstende, samarbeidskompetanse og skjønn i individretta og systemretta arbeid med utsette barn og deira familiar
- Kan utvise etisk refleksivitet i rollen, kan analysere og forholde seg kritisk til egne verdiar, tolkingar, yrkesrolle, makt og fungering i møte med barn, familiar og samarbeidspartner, og kan søke veiledning ved behov
Studiepoeng, omfang
Studienivå (studiesyklus)
Undervisningssemester
Undervisningsstad
Krav til forkunnskapar
Studiepoengsreduksjon
Krav til studierett
Arbeids- og undervisningsformer
Obligatorisk undervisningsaktivitet
- Praktisk arbeid
- Praksisattest frå praksisstaden. Praksisen må vere godkjent.
- 75% frammøte i TVEPS og seminarer.
Vurderingsformer
Mappevurdering bestående av 2 deler:
- Praksis/Posjektrapport 2/3 av karakter
- Munnleg presentasjon på presentasjonsseminar 1/3 av karakter (frammøteplikt)
Eksamen vert berre tilbydd i undervisningssemesteret.
MERK: ChatGPT og andre KI-tekst generatorar er ikkje tillat i innleverte skriftlege arbeid undervegs og eksamenar.