Kvalitativ samfunnsvitskapleg metode

Lågaregradsemne

Emnebeskrivelse

Mål og innhald

Studentane skal gjennom kurset tileigne seg grunnleggjande kunnskap og øving innan kvalitativ samfunnsvitskapleg metode. Siktemålet er å gi studentane forståing for vitskaplege arbeidsmåtar som grunnlag for vidare arbeid med faget, samt å gi dei innsikt i kvalitative forskingsteknikkar og korleis desse blir nytta i praksis. Studentane skal få kjennskap til dei forskingsetiske problemstillingange som er aktuelle i forsking. 

Kurset gjev ei brei innføring i kvalitative samfunnsvitskaplege metodar, med vekt på ulike opplegg for innsamling, analyse og fortolking av forskjellige typar data, til dømes kvalitative forskingsintervju, deltakande observasjon og fokusgrupper. Emnet gjev også ei innføring i sentrale element i eit forskingsdesign, slik som problemstilling, utveljing av forskingseiningar og konseptualisering. 

Læringsutbyte

Studenten skal ved avslutta emne ha følgjande læringsutbyte definert i kunnskapar, ferdigheiter og generell kompetanse:

Kunnskap

Studenten kan

  • definere grunnleggjande omgrep som er relevante for kvalitative metodar  
  • gjere greie for etiske problemstillingar innafor kvalitative forskingsopplegg 
  • gjere greie for ulike typar kjelder, data og dataanalyse 
  • gjere greie for sentrale element i eit forskingsdesign  
  • skilje mellom ulike typar forskingsdesign 
  • gjere greie for korleis kvalitative data vert samla inn  
  • gjere greie for analyse av kvalitative data, og programvare som vert brukt til dette   

Ferdigheiter

Studenten kan

  • organisere, analysere og presentere kvalitative data  
  • diskutere og grunngje val av metode, eller kombinasjon av metodar (metodetriangulering), ut frå ulike problemstillingar 
  • diskutere styrker og svakheiter ved ulike typar forskingsdesign 
  • gjennomføre kvalitative intervju og kvalitative tekstanalysar 
  • skrive rapportar frå vitskapelege undersøkingar 

Generell kompetanse

Studenten kan

  • evaluere og kritisere kvalitative samfunnsvitskapelege analysar 
  • skrive faglege tekstar basert på prinsippa for akademisk skriving og god kjeldebruk 

Studiepoeng, omfang

10 studiepoeng

Studienivå (studiesyklus)

Bachelor 

Undervisningssemester

Vår
Krav til forkunnskapar
Ingen
Studiepoengsreduksjon
MET102 (7,5 sp)
Krav til studierett
Emnet er ope for studentar ved UiB
Arbeids- og undervisningsformer

Forelesningar: 10-12.

Seminar: 6-7 

Obligatorisk undervisningsaktivitet

Innlevering av to øvingsoppgåver. Oppgåvene er obligatoriske og skal være godkjent før studenten kan framstille seg til eksamen i emnet.

Godkjente obligatoriske arbeidskrav er gyldig i det aktuelle eksamenssemesteret samt dei to påfølgande semestra. 

Ordgrensa for kvar oppgåve er 2000 ord +/-10%, ekskludert framside, innhaldsliste, litteraturliste, tabellar og vedlegg.

Tidligere beståtte arbeidskrav i MET102 vil være gyldige for MET103. De kvalitative oppgavene i MET102 (oppgave 1 og 2) tilsvarer hhv. oppgave 1 og 2 i MET103. Godkjente arbeidskrav er gyldige i semesteret de ble godkjent, samt de to påfølgende semestrene.

Vurderingsformer

4 timers skriftleg skuleeksamen. 

Eksamensoppgåva vil bli gitt på undervisningsspråket i emnet.

Eksamenssvaret kan leverast på norsk, svensk, dansk eller engelsk.

Karakterskala
A-F
Vurderingssemester

Eksamen vert tilbydd i undervisningssemesteret.

Det arrangeres kontinuasjonseksamen for studenter med gyldig fravær etter § 5-5 i Studieforskriften ved UiB.

Dersom det arrangeres kontinuasjonseksamen, er dette tilgjengelig for studenter med følgende resultat/fravær:

  • Legeattest/gyldig fravær
  • Avbrudd under eksamen
  • Stryk/ikke bestått

Dersom du har rett til å ta kontinuasjonseksamen og det vert arrangert kontinuasjonseksamen for studentar med gyldig fravær, kan du etter 1. august melde deg opp sjølv i Studentweb.

Litteraturliste
Litteraturlista vil vere klar innan 1. desember for vårsemesteret.
Emneevaluering
Alle emne blir evaluert i tråd med UiBs kvalitetssystem for utdanning.
Hjelpemiddel til eksamen
Ordbok forhåndsgodkjent av fakultetet
Programansvarleg
Programrådet har ansvar for fagleg innhald og oppbygging av studiet og for kvaliteten på studieprogrammet og alle emna der.
Administrativt ansvarleg
Det samfunnsvitenskapelige fakultet ved Sosiologisk institutt har det administrative ansvaret for emnet.