Samfunnsmusikkterapi
Lågaregradsemne
- Studiepoeng
- 15
- Undervisningssemester
- Vår
- Emnekode
- MUTP202
- Talet på semester
- 1
- Undervisningsspråk
- Norsk
- Ressursar
- Timeplan
Emnebeskrivelse
Mål og innhald
Emnet gjev ein introduksjon til musikkterapi i eit økologisk og samfunnsorientert perspektiv og inneheld tre hovudkomponentar:
Samfunnsmusikkterapeutisk teori og forsking
Kurset gjev eit oversyn over dei kontekstorienterte og økologiske perspektiv som pregar samfunnsmusikkterapien og over sentral forsking på feltet. Teoretisk omfattar dette tema som person i kontekst, deltaking, framføring, sosiale nettverk og sosial kapital, musikk- og helseomgrep i sosiokulturelt perspektiv og førebyggjande og helsefremmande arbeid gjennom musikk. Definisjonar av samfunnsmusikkterapi, ulike teoretiske perspektiv og døme på prosjekt frå ulike sosiale og kulturelle kontekstar blir også gjennomgått. Andre sentrale tema er makt, brukarmedverknad, sjølvforvaltning, empowerment, sjølvhjelp og inkludering/marginalisering, forstått i lys av dokument som menneskerettane og barnekonvensjonen.
Praktiske arbeidsmåtar
Kurset gjev ein introduksjon til sentrale arbeidsmåtar som har vist seg relevante i samfunnsmusikkterapien. Dette omfattar alt frå opne miljøtiltak til ulike integreringsprosjekt i eit lokalmiljø. Følgjande aktivitetsformer vil særleg bli vektlagde: opne og improvisasjonsorienterte musikkgrupper, samspel i band, korarbeid, musikkspel og revy, musikkafé, framføring og konsertverksemd. Ved sidan av det konkrete musikkarbeidet, vil det også bli fokusert på indirekte og systemorientert arbeid, t.d. i høve til organisasjonar, lokalsamfunn, kultur, politikk og økonomi.
Relasjons- og kommunikasjonserfaringsgruppe (RelKom)
Målet med RelKom er å gje studentane grunnleggjande kommunikativ kompetanse for arbeid med menneske, å utvikle studentane si evne til å registrere og beskrive sosialt samspel og å utvikle ei betre forståing av kva som ligg i terapeutisk identitet og rolle. RelKom omfattar m.a. kontakt- og samarbeidsøvingar og grunntrening i å vere nærverande, å merke eigne og andre sine grenser, og å vere sentrert i kontakt med andre menneske. Kurset byggjer vidare på RelKom i MUTP205.
Læringsutbyte
Ved avslutta emne har studenten følgjande læringsutbyte definert i kunnskapar, dugleikar og generell kompetanse:
Kunnskapar
Studenten har god kunnskap om samfunnsmusikkterapeutisk teori og praksis.
Dugleikar
Studenten forstår musikken sin funksjon i samfunnet og har ei konstruktiv og etisk haldning til bruk av musikk som helsefremjande verkemiddel.
Generell kompetanse
Studenten kjenner til korleis musikkarbeidet kan inngå i kulturelle og sosiale nettverk. Studenten er fortruleg med brukarmedverknad, sjølvforvaltning og inkludering.
Studienivå (studiesyklus)
Undervisningssemester
Vår
Undervisningsstad
Krav til forkunnskapar
Tilrådde forkunnskapar
Krav til studierett
Arbeids- og undervisningsformer
Obligatorisk undervisningsaktivitet
- Deltaking i undervising, inkludert forelesing, verkstad, gruppearbeid, studentpresentasjonar m.m.
- Framsyning, lydinnspeling, film el.l. knytt til eit samfunnsmusikkterapeutisk prosjekt.
- Praktisk-metodisk arbeidsbok
- Deltaking i Relasjons- og kommunikasjonserfaringsgruppe
Alle obligatoriske aktivitetar skal vere gjennomførte og godkjente før eksamen. Manglande godkjenning av ein eller fleire aktivitetar fører normalt til tap av eksamensrett. For undervisinga gjeld eit minumum på 80% oppmøte samla sett, for å få aktiviteten godkjent. For Relasjons- og kommunikasjonsgruppe gjeld 100% oppmøte.
Vurderingsformer
Karakterskala
Litteraturliste
Pensum er på ca. 750 s. I tillegg kjem metodisk materiale som studenten tileignar seg eit nærare bestemt utval i frå og samlar i ei arbeidsbok.