Musikkterapeutisk forskingsmetode
Masteremne
- Studiepoeng
- 15
- Undervisningssemester
- Vår
- Emnekode
- MUTP312
- Talet på semester
- 1
- Undervisningsspråk
- Norsk
- Ressursar
- Timeplan
- Litteraturliste
Emnebeskrivelse
Mål og innhald
Undervisninga skal gje innsikt i musikkterapiens vitskapsteoretiske fundament og ulike forskingstradisjonar innan faget og kurset inneheld fire hovudkomponentar inkludert prosjektskisseseminar:
Introduksjon til musikkterapeutisk forsking
Kurset gjev eit oversyn over nokre sentrale problemfelt knytt til musikkterapeutisk forsking, og omfattar tema som: særlege kjenneteikn ved og utfordringar for musikkterapeutisk forsking, forskingstradisjonar i musikkterapifaget og vitskapsteoretiske posisjonar som har prega feltet.
Kvalitative forskingsmetodar
Kurset gjev ein introduksjon til kvalitative forskingsmetoder i musikkterapi, og omfattar tema som: eigenarten ved kvalitative metodar, kunnskapssyn og kvalitative forskingstradisjonar, problemstilling, undersøkingsopplegg og forskingsprosess, metodar for datainnsamling, analyse, tolking og teoriutvikling, formidling, samfunnsrelevans og kvalitet.
Kvantitative forskingsmetodar
Kurset gjev ein introduksjon til kvantitativ forskingsmetode, og omfattar tema som: konstruksjon og kvalitetstesting av intervjuskjema, spørjeskjema og skalaer, representativitet og randomisering, grunnleggjande omgrep i statistisk dataanalyse, sentrale metodar innan statistisk dataanalyse.
Kasusstudiar, teoretiske undersøkingar og blanda metodar (mixed methods)
Kurset gjev ein introduksjon til kasusstudiar, teoretiske undersøkingar og blanda metodar, med vekt på tema som: kasusstudium som design og metode, mogelegheiter for integrasjon av kvantitative og kvalitative forskingstilnærmingar og teoretisk vurdering og kritikk. Historisk forsking og ulike musikkorienterte tilnærmingar til musikkterapiforsking blir også diskutert i dette kurset.
Læringsutbyte
Ved avslutta emne har studenten følgjande læringsutbyte definert i kunnskapar, dugleikar og generell kompetanse:
Kunnskapar
- har kunnskap innanfor kvalitative og kvantitative forskingsmetodar i musikkterapi
Dugleikar
- har evne til å kunne vurdere ulike forskingstradisjonar i musikkterapien i lys av vitskapsteori
- vurdere relevante forskingsmetodar for eiga masteroppgåve
Generell kompetanse
- har utvikla kompetanse til å kunne forske i musikkterapi og til å vurdere forsking på feltet
- kan orientere seg i forskingslitteratur
Studienivå (studiesyklus)
Undervisningssemester
Undervisningsstad
Krav til forkunnskapar
Tilrådde forkunnskapar
Krav til studierett
Undervisningsformer og omfang av organisert undervisning
Obligatorisk undervisningsaktivitet
All undervisning er obligatorisk og omfattar:
Rettleiing av prosjektskissa, totalt 2,5 timar per student
- Det er ein føresetnad at alle obligatoriske aktivitetar er gjennomførte og godkjende før eksamen.
Fråvær på meir enn 20 % fører normalt til tap av eksamensrett.
Vurderingsformer
Godkjend prosjektskisse på ca. 3200-4000 ord; ca. 10-12 sider, linjeavstand 1,5 og 12 pkt. skift. Litteraturliste og vedlegg kjem i tillegg. Når to eller fleire studentar skriv saman, blir omfanget utvida med 2/3 for kvar ny medforfattar.
Intern sensur med minst to sensorar.