Skule- og opplæringspsykologi

Masteremne

Emnebeskrivelse

Mål og innhald

Undervisninga skal gi innføring i det ideologiske, juridiske og empiriske grunnlaget for dagens inkluderande skule og barnehage og innføring i forsking om pedagogisk-psykologiske problemstllingar. Innføringa skjer gjennom ein kombinasjon av undervisning og praksis, der studentane skal førebuast til å arbeide som psykolog med indvid og systemretta utgreiing og tiltak i den pedagogisk-psykologiske tenesta (PPT).

Tema 1: Teori (7 sp)

Undervisninga skal gi studentane kunnskap om elevar/barn med særskilte behov i skulen og barnehage. Åtferdsvanskar, språkbaserte lærevanskar og utviklingshemning vil bli spesielt vektlagt, slik at studentane kan gjere greie for diagnostiske kjenneteikn ved utviklingsforløp, komorbiditet, og organisering av og innhald i opplæringstiltak. Studentane skal også lære om arbeidsmetodar i PP-tenesta: 1) Korleis PPT kan hjelpe skulen og barnehage i arbeidet med kompetanseutvikling og organisasjonsutvikling for å legge opplæringa betre til rette for barn/elevar med særskilte behov, 2) Korleis PPT skal sørge for at det blir utarbeidd sakkunnig vurdering der lova krev det, og 3) Systemretta forebyggande arbeid i skulen.

Tema 2: Rettleia praksis (8 sp)

I praksis ved eit PPT-kontor skal studentane få ytterlegare innføring i det praktiske arbeidet i PP-tenesta og i arbeidet med kartlegging av og tiltak ovanfor elevar med vanskar. Studentane skal også få praktisk innføring i systemretta og forebyggande arbeid, i tråd med opplæringslovas bestemmelsar for verksemda ved PPT-kontor.

Læringsutbyte

Kunnskapar

Ved fullført emne skal kandidaten kunne:

  • gjere greie for det ideologiske og juridiske grunnlaget for tilpassa opplæring og ein inkluderande skule
  • gjere greie for dei vanlegaste læringsutfordringane i barnehage og skule
  • gjere greie for korleis skulen kan forebygge vanskar blant elevane, skape eit godt opplæringsmiljø, og legge forholda til rette for elevar med særskilte behov
  • gjere greie for oppgåvene til den pedagogisk-psykologiske tenesta og sentrale tema som PP-rådgivaren arbeider med
  • gjere greie for system- og forebyggende tiltak i skule og barnehage.
  • gjere greie for dei mest sentrale psykologiske aspekta ved funksjonshemming, funksjonsnedsettingar og syndrom
  • gjere greie for psykologiske aspekt knytt til tverrfagleg rehabilitering i ein skule- og opplæringskontekst.

Ferdigheiter

Ved fullført emne skal kandidaten kunne:

  • gjennomføre kartlegging og utgreiing som grunnlag for val av tiltak ovanfor elevar med vanskar
  • gjennomføre og tolke evnetestar med barn og unge
  • anvende kunnskapane og ferdigheitene sine til dokumentasjon og kommunikasjon
  • skrive rapport om kartleggingsarbeidet.
  • selvstendig, og utan hjelpemidlar gjere greie for sentrale problemstillingar, kunnskapar og metodar innan emnet skole- og opplæringsspsykologi.

Generell kompetanse

Ved fullført emne skal kandidaten kunne:

  • reflektere om det å ha utvikla forståing og respekt for variasjon i åtferd og evner innan elevgrupper
  • reflektere om det å ha forståing og respekt for ulike profesjonars arbeid med skuleelevar
  • identifisere og reflektere over etiske problemstillingar i arbeid med elevar og skulen som system og organisasjon
  • gjere greie for forskjellen mellom si eiga rolle som privatperson og som fagperson/psykologistudent i møte med elevar og ulike profesjonsgrupper
  • kommunisere og formidle kunnskap både til andre faggrupper, spesialistar og allmenta.

Studiepoeng, omfang

15

Studienivå (studiesyklus)

Master

Undervisningssemester

Haust / Vår

Undervisningsstad

Bergen
Krav til forkunnskapar
Alle tidlegare emne i profesjonsstudiet må vere gjennomført og bestått.
Tilrådde forkunnskapar
.
Studiepoengsreduksjon
.
Krav til studierett
Profesjonsstudiet i psykologi
Arbeids- og undervisningsformer
Teori- og praksisførebuande undervisning skal organiserast som forelesingar, seminar, kasusgrupper og studentpresentasjonar. Rettleia praksis skal gå over 20 dagar, totalt 140 timar, innanfor ein periode på 4 veker. Praksisen skal, så langt det er mogeleg, finne stad ved PPT-kontor i Bergen og nabokommunane. Kvar student skal ha 20 timar rettleiing, individuelt eller saman med medstudent(ar), gitt av pedagogisk-psykologisk rettleiar ved kontoret.
Undervisningsformer og omfang av organisert undervisning

Teori- og praksisforberedende undervisning skal organiseres som forelesninger, seminar, ekskursjoner og studentpresentasjoner. Veiledet praksis skal gå over 20 dager, totalt 140 timer, innenfor en 6-7 ukers periode. Praksisen gis, i den grad det er mulig, ved PPT-kontor i Bergen og nabokommunene. Hver student skal ha 20 timer veiledning, individuelt eller sammen med medstudent(er), gitt av pedagogisk-psykologisk veileder ved kontoret.

Obligatorisk undervisningsaktivitet
  • Minimum 80% deltaking i all undervisning på emnet (førelesingar, seminar og kasusgrupper)
  • Praksisperiode (blir godkjent av praksisrettleiar)
  • Muntlig presentasjon av systemoppgåve på praksisseminar
  • Individuell skriftlig oppgåve

Obligatoriske arbeidskrav er gjenstand for vurderinga Godkjent / Ikkje godkjent.

Praksisrettleiaren skal skriftleg vurdere studentanes praksis som Bestått / Ikkje bestått.

Vurderingsformer

4-timars skuleeksamen med kortsvarsoppgåver og ei langsvarsoppgåve.

Obligatoriske arbeidskrav må vere bestått før ein kan gå opp til eksamen.

Karakterskala
A - F
Vurderingssemester
Haust / Vår
Litteraturliste
Litteraturlista vil normalt vere klar innan 1. juli for haustsemesteret og 1. desember for vårsemesteret i Leganto.
Emneevaluering
Emnet blir evaluert i tråd med Det psykologiske fakultet sine rutinar for deltakande evaluering og UiB sitt kvalitetssikringssystem.
Hjelpemiddel til eksamen
Ingen
Programansvarleg
Fagrådet for profesjonsutdanninga i psykologi har ansvar for fagleg innhald og oppbygging av studiet, og for kvaliteten på studieprogrammet og alle emna der
Emneansvarleg
Institutt for samfunnspsykologi
Administrativt ansvarleg
Det psykologiske fakultet