Skule- og opplæringspsykologi
Masteremne
- Studiepoeng
- 15
- Undervisningssemester
- Haust, Vår
- Emnekode
- PRPSYK307
- Talet på semester
- 1
- Undervisningsspråk
- Norsk
- Ressursar
- Timeplan
- Litteraturliste
Emnebeskrivelse
Mål og innhald
Undervisninga skal gi innføring i det ideologiske, juridiske og empiriske grunnlaget for dagens inkluderande skule og barnehage og innføring i forsking om pedagogisk-psykologiske problemstllingar. Innføringa skjer gjennom ein kombinasjon av undervisning og praksis, der studentane skal førebuast til å arbeide som psykolog med indvid og systemretta utgreiing og tiltak i den pedagogisk-psykologiske tenesta (PPT).
Tema 1: Teori (7 sp)
Undervisninga skal gi studentane kunnskap om elevar/barn med særskilte behov i skulen og barnehage. Åtferdsvanskar, språkbaserte lærevanskar og utviklingshemning vil bli spesielt vektlagt, slik at studentane kan gjere greie for diagnostiske kjenneteikn ved utviklingsforløp, komorbiditet, og organisering av og innhald i opplæringstiltak. Studentane skal også lære om arbeidsmetodar i PP-tenesta: 1) Korleis PPT kan hjelpe skulen og barnehage i arbeidet med kompetanseutvikling og organisasjonsutvikling for å legge opplæringa betre til rette for barn/elevar med særskilte behov, 2) Korleis PPT skal sørge for at det blir utarbeidd sakkunnig vurdering der lova krev det, og 3) Systemretta forebyggande arbeid i skulen.
Tema 2: Rettleia praksis (8 sp)
I praksis ved eit PPT-kontor skal studentane få ytterlegare innføring i det praktiske arbeidet i PP-tenesta og i arbeidet med kartlegging av og tiltak ovanfor elevar med vanskar. Studentane skal også få praktisk innføring i systemretta og forebyggande arbeid, i tråd med opplæringslovas bestemmelsar for verksemda ved PPT-kontor.
Læringsutbyte
Kunnskapar
Ved fullført emne skal kandidaten kunne:
- gjere greie for det ideologiske og juridiske grunnlaget for tilpassa opplæring og ein inkluderande skule
- gjere greie for dei vanlegaste læringsutfordringane i barnehage og skule
- gjere greie for korleis skulen kan forebygge vanskar blant elevane, skape eit godt opplæringsmiljø, og legge forholda til rette for elevar med særskilte behov
- gjere greie for oppgåvene til den pedagogisk-psykologiske tenesta og sentrale tema som PP-rådgivaren arbeider med
- gjere greie for system- og forebyggende tiltak i skule og barnehage.
- gjere greie for dei mest sentrale psykologiske aspekta ved funksjonshemming, funksjonsnedsettingar og syndrom
- gjere greie for psykologiske aspekt knytt til tverrfagleg rehabilitering i ein skule- og opplæringskontekst.
Ferdigheiter
Ved fullført emne skal kandidaten kunne:
- gjennomføre kartlegging og utgreiing som grunnlag for val av tiltak ovanfor elevar med vanskar
- gjennomføre og tolke evnetestar med barn og unge
- anvende kunnskapane og ferdigheitene sine til dokumentasjon og kommunikasjon
- skrive rapport om kartleggingsarbeidet.
- selvstendig, og utan hjelpemidlar gjere greie for sentrale problemstillingar, kunnskapar og metodar innan emnet skole- og opplæringsspsykologi.
Generell kompetanse
Ved fullført emne skal kandidaten kunne:
- reflektere om det å ha utvikla forståing og respekt for variasjon i åtferd og evner innan elevgrupper
- reflektere om det å ha forståing og respekt for ulike profesjonars arbeid med skuleelevar
- identifisere og reflektere over etiske problemstillingar i arbeid med elevar og skulen som system og organisasjon
- gjere greie for forskjellen mellom si eiga rolle som privatperson og som fagperson/psykologistudent i møte med elevar og ulike profesjonsgrupper
- kommunisere og formidle kunnskap både til andre faggrupper, spesialistar og allmenta.
Studiepoeng, omfang
Studienivå (studiesyklus)
Undervisningssemester
Undervisningsstad
Krav til forkunnskapar
Tilrådde forkunnskapar
Studiepoengsreduksjon
Krav til studierett
Arbeids- og undervisningsformer
Undervisningsformer og omfang av organisert undervisning
Teori- og praksisforberedende undervisning skal organiseres som forelesninger, seminar, ekskursjoner og studentpresentasjoner. Veiledet praksis skal gå over 20 dager, totalt 140 timer, innenfor en 6-7 ukers periode. Praksisen gis, i den grad det er mulig, ved PPT-kontor i Bergen og nabokommunene. Hver student skal ha 20 timer veiledning, individuelt eller sammen med medstudent(er), gitt av pedagogisk-psykologisk veileder ved kontoret.
Obligatorisk undervisningsaktivitet
- Minimum 80% deltaking i all undervisning på emnet (førelesingar, seminar og kasusgrupper)
- Praksisperiode (blir godkjent av praksisrettleiar)
- Muntlig presentasjon av systemoppgåve på praksisseminar
- Individuell skriftlig oppgåve
Obligatoriske arbeidskrav er gjenstand for vurderinga Godkjent / Ikkje godkjent.
Praksisrettleiaren skal skriftleg vurdere studentanes praksis som Bestått / Ikkje bestått.
Vurderingsformer
4-timars skuleeksamen med kortsvarsoppgåver og ei langsvarsoppgåve.
Obligatoriske arbeidskrav må vere bestått før ein kan gå opp til eksamen.