Etikk og ideologi

Masteremne

Emnebeskrivelse

Mål og innhald

Dette emnet utforskar korleis skriving er kritisk knytt til din kunstpraksis som eit verktøy for å utvikle, posisjonere og kommunisere ditt arbeid, og som eit medium i seg sjølv. Gjennom øvingar med språket og førelesingar, rettleiar emnet deg i å identifisere og analysere samanheng, problemstillingar og sentrale kjelder. Auka kjennskap til kunstdiskurs blir vektlagt som ein inngangsport til å utvikle agency som kunstnar og for å avkode dei etiske implikasjonane av praksisen din for deg sjølv, ditt publikum og miljøet.

Det blir tatt omsyn til etisk bruk av kjelder, sitat og kunstig intelligens innanfor skrivepraksis.

REF300 knyter seg til arbeidet ditt i ART300 og blir ytterlegare støtta av diskursen og teorien funnen i valfrie PRO-emnar.

Tema:

  • Etikk
  • Fordomar og posisjonalitet (Bias and positionality)
  • Forsking og ansvarlegheit.

REF-emnar er utforma for at du skal kunne plassere din egen praksis i relasjon til historie og teoriar om kunstpraksis. I emnet vil du trinnvis gå frå å forstå eit terreng til å kunne definere dette terrenget i relasjon til dine eigne kunstnariske aktivitetar. Profesjonell praksis er inkludert i emnets læringsutbytte og gjennom forståing av korleis skriving og ord-basert kommunikasjon blir nytta i yrkessamanheng.

Læringsutbyte

Kunnskap:

  • Vis kritisk og reflekterande skriving knytt til eigen kunstpraksis

Ferdigheiter

  • Vis forståing for strategiar og skjønn i valde tilnærmingar
  • Vis etiske omsyn i eigen praksis

Generell kompetanse

  • Brukar andre relevante ressursar
  • Reflekter kritisk over etikk og kunstnariske strategiar knytt til plagiat kontra `homage¿
  • Utforskar moglegheiter og problem med AI i relasjon til di eiga skriveprosess
  • Bruker medstudentar som publikum og som ein del av redigeringsprosessane

Fulltid/deltid

Fulltid.

Undervisningssemester

Høst.

Undervisningsstad

Campus UiB.
Krav til studierett
Opptak til emnet krever studierett i Masterprogrammet i kunst.
Arbeids- og undervisningsformer

Undervisnings- og læringsmetodar kan inkludere:

  • Gruppeseminar
  • Lesing (i grupper og sjølvstyrt)
  • Skriving (sjølvstyrt og kollektiv)
  • Verkstader
  • Førelesningar
  • Bibliotekøkter
  • Læring gjennom medstudentae
Vurderingsformer

Emnet brukar følgjande vurderingsformer: Skriftleg innlevering.

Vurderingskriterier:
Utforsking
Analyse
Eksperimentering
Kommunikasjon og presentasjon

Karakterskala
Bestått / ikkje bestått.
Emneevaluering
Emnet evalueres hvert tredje år.
Programansvarleg
Programstyret har ansvar for fagleg innhald og oppbygging av studiet og for kvaliteten på studieprogrammet og alle emna.
Administrativt ansvarleg
Fakultet for kunst, musikk og design ved Kunstakademiet - Institutt for samtidskunst har det administrative ansvaret for emnet og studieprogrammet.