Introduksjonsemne: Tverrfaglege tilnærmingar til berekraft
Masteremne
- Studiepoeng
- 15
- Undervisningssemester
- Haust
- Emnekode
- SDG310
- Talet på semester
- 1
- Undervisningsspråk
- Engelsk
- Ressursar
- Timeplan
Emnebeskrivelse
Mål og innhald
Læringsutbyte
Studenten skal ved avslutta emne ha følgjande læringsutbytte:
Kunnskap
Studenten
- kan forklare og analysere berekraftig utvikling og vegen fram til FNs Berekraftsmål (SDG)
- kan identifisere og samanlikne relevante juridiske og styringsmessige rammeverk, både lokalt, regionalt og globalt
- kan tolke problem knytt til rettar, sosial rettferd og ulikskap
- kan planleggje og førebu tverrfaglege prosessar for berekraftig utvikling gjennom ulike samarbeidsformer (partnarskap) og i samhandling med sosiale røyrsler
- kan delta aktivt i og kritisk evaluere samspel mellom vitskap og samfunn
- kan samanlikne og diskutere kjerneomgrep innan globale samfunnsmessige utfordringar
- kan samanlikne og diskutere kjerneomgrep innan klima (inkludert årsaker, verknader og responsar) og energiomstilling
- kan samanlikne og diskutere kjernomgrep i marint liv
Ferdigheter
Studenten
- Kan kritisk handtere ulike informasjonskjelder knytt til berekraft og nytte dei til å strukturere og formulere sjølvstendige vitskaplege og normative argument
- kan samarbeide i tverrfaglege grupper for å løyse komplekse berekraftsprobleme
- kan analysere utfordrande berekraftsproblem ved bruk av tverrfaglege perspektiv
- kan analysere korleis ulike berekraftsmål verkar saman, og konflikter mellom dei, ved hjelp av «berekraftstenking»
- Kan analysere kritisk og trekkje ut det mest sentrale innhaldet i tekstar
Kompetanse
Studenten
- kan gjere reie for idear om berekraftig utvikling på ein samanhengande måte
- kan vurdere teoriar og metodar frå ulike disiplinar kritisk, og velge ut dei som svarar best til globale utfordringar
Studiepoeng, omfang
Studienivå (studiesyklus)
Undervisningssemester
Undervisningsstad
Krav til forkunnskapar
Tilrådde forkunnskapar
Studiepoengsreduksjon
Krav til studierett
Arbeids- og undervisningsformer
Obligatorisk undervisningsaktivitet
- Studentane skal gi ein kort individuell presentasjon over oppgjeve litteratur
- Studentane skal delta i grupper for studentaktiv læring og presentere løysinga på ei problembasert oppgåve
- Studentane skal delta i studentstyrte workshops
Alle aktivitetane må være fullførte, med minst 80% oppmøte til seminar, læringsgrupper og workshops, og godkjende før mappa vert vurdert.
Vurderingsformer
Mappevurdering og heimeeksamen
- Mappevurdering som inneheld to produkt:
1) Refleksjonsnotat med analyse av et bærekraftsproblem slik det ble studert i studentaktiv gruppe, opptil 3000 ord. (skal telje 60% av karakteren på mappa)
2) Refleksjonsnotat over arbeidet i studentaktiv gruppe, med fokus på utfordringer knyttet til fler- og tverrfaglighet, opptil 2000 ord. (skal telje 40% av karakteren på mappa)
- 7-dagars heimeeksamen
Karakteren på mappa og karakteren på skuleeksamen skal telje 50% kvar ved utrekninga av den samla karakteren.
Skal vektast 50% ved utrekning av den endelege karakteren.
Ved stryk eller gyldig fråvere under heimeeksamen kan denne vurderingsdelen takast opp igjen semesteret etter.