Popular scientific lecture
Interview
Academic article
-
Homme, Anne; Eide, Helene Marie Kjærgård
(2024). Hva gjør pedagogene i barnehagen? Barnehagelærernes arbeidsdeling i møte med skjerpet pedagognorm. (external link)
-
Kvilhaugsvik, Hanne; Eide, Helene Marie Kjærgård; Danielsen, Hilde
et al. (2024). Standardisation and diversification–policy tools to govern early childhood education and care. (external link)
-
Danielsen, Hilde; Olsen, Torjer Andreas; Eide, Helene Marie Kjærgård
(2023). Performing nationalism – Sámi culture and diversity in early education in Norway. (external link)
-
Eide, Helene Marie Kjærgård; Westrheim, Kariane Therese Gärtner
(2023). Being an Educator: Norwegian Prison Officers’ Conception of their Role Regarding Incarcerated Persons’ Education. (external link)
-
Ulvik, Marit; Eide, Helene Marie Kjærgård; Eide, Liv
et al. (2020). Teacher educators reflecting on case-based teaching - a collective self-study. (external link)
-
Eide, Helene Marie Kjærgård; Westrheim, Kariane
(2020). Norwegian prison officers´ perspectives on professionalism and professional development opportunities in their occupation . (external link)
-
Eide, Helene Marie Kjærgård; Homme, Anne; Karlsen, Marry-Anne
et al. (2017). Omsorgssektoren som integreringsarena: En hurtig og enkel vei til varig arbeid for flyktninger og innvandrere? [The social care sector as arena for integration : a fast and easy way to stable employment for refugees and immigrants?]. (external link)
-
Eide, Helene Marie Kjærgård; Tolo, Astrid
(2016). Akademisk skriving og utvikling av skolelederkompetanse. (external link)
-
Eide, Helene Marie Kjærgård; Søreide, Gunn Elisabeth
(2014). A Norwegian policy perspective on the relation between school leadership and pupils’ learning outcomes. (external link)
Lecture
-
Westrheim, Kariane; Eide, Helene Marie Kjærgård
(2023). Fengselsbetjenten som aktør i innsattes utdanning og læring. (external link)
-
Eide, Helene Marie Kjærgård
(2023). Hvordan ta vare på kvalitet og utvikling i en situasjon med knappe ressurser?. (external link)
-
Westrheim, Kariane; Eide, Helene Marie Kjærgård
(2023). Being an educator - Norwegian Prison Officers' role in prison education. . (external link)
-
Eide, Helene Marie Kjærgård
(2022). Hva skjer i møtet mellom rammeplanen og barnehagefaglig kompetanse – og hvorfor er det møtet viktig?. (external link)
-
Homme, Anne; Eide, Helene Marie Kjærgård; Olsen, Torjer Andreas
(2021). Webinar: Evalueringen av implementeringen av rammeplanen for barnehage
. (external link)
-
Eide, Helene Marie Kjærgård; Westrheim, Kariane
(2016). The prison offiser as a learning actor in inmates education. (external link)
-
Eide, Helene Marie Kjærgård
(2014). Ulike perspektiver på ledelse. (external link)
Academic chapter/article/Conference paper
-
Eide, Helene Marie Kjærgård; Kvilhaugsvik, Hanne; Danielsen, Hilde
et al. (2023). Barnehagens arbeid med fagområdene. (external link)
-
Eide, Helene Marie Kjærgård; Lotsberg, Dag Øyvind; Rydland, Håvard T.
et al. (2023). Barnehagenes arbeid med overganger. (external link)
-
Danielsen, Hilde; Kvilhaugsvik, Hanne; Eide, Helene Marie Kjærgård
et al. (2023). Progresjon – mellom barnesentrering og utvikling?. (external link)
-
Homme, Anne; Eide, Helene Marie Kjærgård; Hope, Kristin Lofthus
(2022). Governing School Choice in Norway: Why Local Educational Government Capacity Matters. (external link)
-
Eide, Helene Marie Kjærgård; Helleve, Ingrid
(2020). Å være elev i dagens skole. (external link)
-
Helleve, Ingrid; Eide, Helene Marie Kjærgård
(2020). Veier til ledernes drømmeskole. (external link)
-
Westrheim, Kariane; Eide, Helene Marie Kjærgård
(2019). Kunnskapsbasert straffegjennomføring i Norge. (external link)
-
Eide, Helene Marie Kjærgård; Kronstad, Morten
(2019). Kunnskapsgrunnlaget i fengselsbetjentenes profesjonalitet. (external link)
-
Westrheim, Kariane; Eide, Helene Marie Kjærgård
(2019). Fengselsbetjentens rolle i oppfølging av utdannings- og opplæringstilbud til innsatte. (external link)
Programme participation
Academic lecture
-
Kvilhaugsvik, Hanne; Eide, Helene Marie Kjærgård
(2022). Instrumental knowledge? Didactical tools and knowledge regimes in early childhood education. (external link)
-
Børte, Kristin; Eide, Helene Marie Kjærgård
(2022). Research informed technology development for student active learning in teacher education. (external link)
-
Børte, Kristin; Eide, Helene Marie Kjærgård
(2022). The use of communicative tools in interdisciplinary professional learning networks promoting student active learning.. (external link)
-
Homme, Anne; Eide, Helene Marie Kjærgård; Hope, Kristin Lofthus
(2021). Governing School Choice in Norway – Why local educational government capacity matters. (external link)
-
Westrheim, Kariane Therese Gärtner; Eide, Helene Marie Kjærgård
(2021). Utenlandske innsatte og det flerkulturelle klasserommet. (external link)
-
Børte, Kristin; Eide, Helene Marie Kjærgård
(2021). Mind the gap - Using barriers to student active learning to inform technology-enhanced active learning in teacher education . (external link)
-
Eide, Helene Marie Kjærgård; Homme, Anne
(2020). Profesjonalisering i barnehagen? Organisering og arbeidsdeling i åtte bergensbarnehager med økt andel pedagoger. (external link)
-
Homme, Anne; Eide, Helene Marie Kjærgård
(2020). Evaluering av implementering av rammeplanen i barnehagen 2018-2023. Prosjektpresentasjon.. (external link)
-
Eide, Helene Marie Kjærgård; Helleve, Ingrid; Kvam, Edel Karin
(2019). What is the ideal school according to school leaders?. (external link)
-
Eide, Helene Marie Kjærgård; Homme, Anne
(2019). Diverging leadership strategies in implementation of an increased resource of Early Childhood teachers in Norwegian Early Childhood Centres. (external link)
-
Eide, Helene Marie Kjærgård; Homme, Anne
(2019). Jo flere vi er sammen – Organisering av økt andel pedagoger i barnehagen. (external link)
-
Eide, Helene Marie Kjærgård; Homme, Anne
(2019). På rett vei? Organisering og arbeidsdeling i åtte bergensbarnehager med økt andel pedagoger. (external link)
-
Homme, Anne; Eide, Helene Marie Kjærgård
(2019). Diverging leadership strategies in implementation of an increased resource of EC teachers in Norwegian ECEC. (external link)
-
Homme, Anne; Eide, Helene Marie Kjærgård
(2019). Erfaringer med implementering av økt andel barnehagelærere. Foreløpige funn fra forskningsprosjekt i bergensbarnehager. (external link)
-
Homme, Anne; Eide, Helene Marie Kjærgård
(2018). Erfaring med implementering av økt pedagogtetthet: Betingelser for god implementering av 50 % andel barnehagelærere. (external link)
-
Homme, Anne; Eide, Helene Marie Kjærgård
(2018). "Jo flere vi er sammen": Organiseringens betydning for profesjonalitet og faglighet i barnehager med økt pedagogtetthet. (external link)
-
Westrheim, Kariane; Eide, Helene Marie Kjærgård
(2016). Fengselsbetjenters fortellinger om rolle og posisjon i møte med innsatte og deres utdanningssituasjon i norske fengsler. (external link)
Article in business/trade/industry journal
Chapter
Other
Academic anthology/Conference proceedings
Report
Reader opinion piece
Doctoral dissertation
See a complete overview of publications in Cristin.