Ann-Kristin Helland Gujord
Stilling
Professor, norsk som andrespråk
Tilhørighet
Forskning
Eg forskar innanfor feltet norsk som andrespråk.
Eg er særleg interessert i morfologiske og syntaktiske aspekt ved andrespråksutvikling og har vanlegvis ei kognitive tilnærming til data. Eg har lenge vore interessert i å finna ut kva som er felles for den grammatiske utviklinga - og bruken av språket - hos andrespråksinnlærarar på tvers av førstespråksbakgrunnar, og kva for trekk ved den grammatiske utviklinga/språkbruken som viser spor av transfer/tverrspråkleg påverknad.
I den seinare tida har eg også interessert meg for tidleg andrespråksutvikling og i kva grad og korleis språkutviklinga til barn, som lærer norsk som andrespråk i dei første barneåra, skil seg frå einspråklege og fleirspråklege barn som utviklar norsk som førstespråk.
Eit anna viktig område i forskinga mi er knytt til kva for faktorar som skapar individuelle skilnader i læringstempo og læringsutfall blant andrespråksinnlærarar.
Eg nyttar ulike metodar i forskinga (korpus, narrativar, intervju) og forskar på ulike typar data (skriftlege og munnlege data).
For tida er eg prosjektleiar i to forskarprosjekt: Adult Acquisition of Norwegian as a second language (ALAN) og Norsk i akademia.
Formidling
Læreboktekstar og pedagogiske tekstar
Gujord, A. K. H. 2017. Språkutvikling hos barn i ulike språklæringssituasjonar. I M. Selås og A. K. H. Gujord (red.). Språkmøte i barnehagen. Bergen: Fagbokforlaget, 9-33.
Cejka, D, Gujord, A. K. H. og Selås, M. 2017. Ein mangfaldig barnehage. I M. Selås og A. K. H. Gujord (red.). Språkmøte i barnehagen. Bergen: Fagbokforlaget, 63-64
Bugge, E., Selås, M. og Gujord, A. K. H. 2017. Språket i bruk. I M. Selås og A. K. H. Gujord (red.). Språkmøte i barnehagen. Bergen: Fagbokforlaget, 63-64.
Helland, A. K. 2009. Når vaksne lærer norsk som andrespråk – gjer undervisning nokon skilnad? Norsklæreren, nr. 4, 52-55.
Helland, A. K. 2007. Norsk som andrespråk? Syn og Segn, nr. 4, 82– 90.
Debattinnlegg, bokmeldingar og liknande
«Å flytta ungane mellom klokka ni og to vil ikkje endra noko» Intervju i På Høyden 18. mai 2018
«Maksgrense løyser ikkje språkproblem» Debattinnlegg på i Bergens Tidende 7. mai 2018 saman med Magnhild Selås
«Misbruk av språktester» Debattinnlegg i Bergens Tidende 14. mars 2018 saman med Cecilie Hamnes Carlsen, Edit Bugge og Ingrid Buanes
«Jo, det er ein vesentleg skilnad på å lære første og andrespråk» Debattinnlegg på forsking.no 4. oktober 2017 saman med Magnhild Selås
«Språk for heile livet» Kommentar i Bergens Tidende 25. juli 2016
«Gjev ikkje betre borgarar» Kommentar i Dag og Tid 13. mars 2015
«Språktest med snubletråder» Debattinnlegg i Klassekampen 18. november 2014 saman med Anne Lene Berge og Ingvild Kleiveland
Introduksjon til "Refleksjoner gjennom andrespråksprismet" forfatta av Jon Erik Hagen, 2005. I Fra grammatikk til språkpolitikk. Utdrag fra Jon Erik Hagens forfatterskap. Oslo: Novus Forlag. 2013.
«Gje dei ein trygg og god start». Kommentar i Bergens Tidende juni 2012 saman med Kari Tenfjord.
«Det er norsk som gjelder». Kronikk i Bergens Tidende 23. februar 2011
"Norsk som andrespråk?" Tekst i Syn og Segn, nr. 4, 82, 2007
«Godt om språkleg mangfald i Noreg.» Bokmelding i Norsk lingvistisk tidsskrift, 2010, årg. 28, nr. 2.
«Ein seigliva myte» Kommentar i Klassekampen 23. desember 2004
Undervisning
Undervisning
Ved LLE kan ein ta årsstudium i norsk som andrespråk, bachelor i norsk som andrespråk og ein kan skriva masteroppgåve i norsk som andrespråk (innanfor mastergraden i Nordisk språk og litteratur eller innanfor NORMAU-programmet). Eg underviser i fleire av emna som inngår i norsk som andrespråk-porteføljen. Våren 2022 underviser eg på emna NORAN106 og NORAN250
Etter-og vidareutdanning er ein viktig del av fagprofilen til norsk som andrespråksmiljøet ved LLE. Eg er sjølv også somme tider kopla til nettstudet PRISME og andre etter-og vidareutdanningstilbod me utviklar og tilbyr innanfor norsk som andrespråk.
Eg rettleiar breitt innanfor norsk som andrespråk både på master- og doktorgradsnivå.
Publikasjoner
Scientific publiations
Gujord, A. K. H., Søfteland, Å., & Emilsen, L. E. (2023). Å forske på språkutviklinga hos innlærere med begrensa skolebakgrunn – metodiske valg og problemstillinger [Researching the language development of learners with limited schooling – methodological choices and challenges]. Nordand - nordisk tidsskrift for andrespråksforskning 18(2), 125-139. https://www.idunn.no/doi/10.18261/nordand.18.2.4
Gujord, A. K. H., Molde, E. B., Olsen, A. M. K. & Wunderlich, I. (2022). Vilkår for læring og bruk av andrespråk i akademia: Internasjonalt tilsette sine erfaringar med språk på norske universitet og høgskular i lys av rådande språkpolitikk [Conditions for learning and using the L2 in academia: International employees's language experience in higher educational institutions in Norway in light of current language policy]. Bergen Language and Linguistics Studies (BeLLS), 12(1), 295-317
Gujord, A. K. H., Neteland, R. & Selås, M. (2022). Kor e alle k-ar hen? Variasjon mellom k- og v- i spørjeord blant bergenske barnehagebarn [Where are all the k's gone? Socilinguistic variation between k- and v- in question words among children in kindergartens in Bergen]. Bergen Language and Linguistics Studies (BeLLS), 12(1), 295-317
Gujord, A. K. H. 2021. Crosslinguistic influence. In N. T. Ventura & M. Paquot (red.), The Routledge Handbook of SLA and Corpora. New York: Routledge.
Gujord, A. K. H. og Ragnhildstveit, S. 2018. Tverrspråkleg påverknad – status og trendar i norsk andrespråksforsking (p. 133-163). In A. K. H. Gujord og G. T. Randen (red.). Norsk som andrespråk – perspektiver på læring og utvikling. Oslo: Cappelen Damm Akademisk.
Gujord, A. K H. 2017. Eit empirisk tilskot til utforskinga av finittheit- og tempusdistinksjonar i norsk som andrespråk. NOA – norsk som andrespråk, 2017, nr. 2. http://ojs.novus.no/index.php/NOA/article/view/1425/1410
Gujord, A. K H. 2017. "Hos en voksen er tanken helt full av masse ting". Personlege narrativar i Norsk andrespråkskorpus (ASK) – ei kjelde til innsikt i læringsprosessen". Acta Didactica Norge, 2017, vol. 11 nr. 1, 1-22 http://dx.doi.org/10.5617/adno.3913
Gujord, A. K H. 2015. L2 acquisition of temporality: Findings from a corpus based study of the grammatical encoding of past time. BeLLS 6, 63-86. https://bells.uib.no/bells/article/view/809
Gujord, A. K H. 2013. Grammatical encoding of past time in L2 Norwegian. The roles of L1 influence and verb semantics. (Doctoral thesis), Universitetet i Bergen. http://bora.uib.no/handle/1956/6867
Gujord, A. K H. 2013. Tempus og rammeverksnivå. In C. Carlsen (Ed.). Norsk Profil. Det felles europeiske rammeverket spesifisert for norsk. Et første steg. Oslo: Novus Forlag, 73-106.
Gujord, A. K H. 2013. Aksjonsart -ein diskusjon av vanskar knytt til klassifisering av verbfrasar i aksjonart i innlærarspråk. Nordand -nordisk tidsskrift for andrespråksforskning, vol. 8 nr. 2, 35-60.
Gujord, A. K H. 2013. Individuelle skilnadar i andrespråkslæringa: Om status og trendar i forskinga. NOA -Norsk som andrespråk, vol. 29 nr. 2, 5-36.http://ojs.novus.no/index.php/NOA/article/view/843
Helland, A. K. 2010. Aspekthypotesen i norsk innlærarspråk. In Johansen, H., Golden, A., Hagen, J. E. og Helland, A. K. (Eds.). Systematisk, variert, men ikke tilfeldig. Antologi om norsk som andrespråk i anledning Kari Tenfjords 60-årsdag. Oslo: Novus Forlag, 175-189.
Helland, A. K. 2008. Grammaticalisation of temporality in SLA. In Jenset, G., Heggelund, Ø. I., Cardona, M. D, Wold, S. H. og Didriksen, A. A (Eds.). Linguistics in the making: Selected papers from the second Scandinavian PhD conference in linguistics and philology in Bergen, June 4-6, 2007. Novus Forlag, 141-164
Helland, A. K. 2008. Utvikling av perfektum i individ og språksamfunn. NOA-Norsk som andrespråk, vol. 24 nr. 2, 23-49
Helland, A. K. 2006. I møte med eit tempusprominent språk. NOA-Norsk som andrespråk, vol. 27 nr. 1, 7-23.
Helland, A. K. 2006. I møte med eit tempusprominent språk. Ei undersøking av mellomspråka til vietnamesiske norskinnlærarar. In Sandøy. H. og Tenfjord, K. (Eds.). Den nye norsken? Nokre peilepunkt under globaliseringa. Oslo: Novus Forlag, 214-230
Edited books and journals
Selås, M. og Gujord, A. K. H. (Eds.). 2017. Språkmøte i barnehagen. Bergen: Fagbokforlaget.
Alstad, G. T., Gujord, A. K. H. og Tonne, I. (Eds.) NOA – norsk som andrespråk, 2017, vol. 34 nr. 2. Oslo: Novus Forlag.
Alstad, G. T., Gujord, A. K. H. og Tonne, I. (Eds.) NOA – norsk som andrespråk, 2017, vol. 33 nr. 1. Oslo: Novus Forlag.
Alstad, G. T., Gujord, A. K. H. og Tonne, I. (Eds.) NOA – norsk som andrespråk, 2016, vol. 32 nr. 1– 2. Oslo: Novus Forlag.
Gujord, A. K. H., Nacey, S. og Ragnhildstveit, S. (Eds.) 2015. Learner Corpus Research: LCR2013 Conference Proceedings. Bergen Language and Linguistics Studies, BeLLS, årg. 6. https://bells.uib.no/index.php/bells/issue/view/181
Brunstad, E., Gujord, A. K. H. og Bugge, E. (Eds.) 2015. Rom for språk. Nye innsikter i språkleg mangfald. Oslo: Novus Forlag.
Johansen, H., Golden, A., Hagen, J. E. og Helland, A. K. (Eds.) 2010. Systematisk, variert, men ikke tilfeldig. Antologi om norsk som andrespråk i anledning Kari Tenfjords 60-årsdag. Oslo: Novus Forlag.
Vitenskapelig foredrag
- Gujord, Ann-Kristin Helland; Molde, Else Berit; Olsen, Anna-Marie Kjøde et al. (2023). Language Choices and Policies in Academia in Norway . (ekstern lenke)
- Molde, Else Berit; Gujord, Ann-Kristin Helland; Olsen, Anna-Marie Kjøde et al. (2023). Norwegian proficiency in academia – from words to action. (ekstern lenke)
- Gujord, Ann-Kristin Helland (2023). Kva skjer med språket til deltakarar med lite utdanning det første året i norskopplæring? . (ekstern lenke)
- Olsen, Anna-Marie Kjøde; Wunderlich, Ilka; Gujord, Ann-Kristin Helland et al. (2023). NINjA – Norsk i akademia / Norwegian in Academia. (ekstern lenke)
- Gujord, Ann-Kristin Helland; Molde, Else Berit (2023). Language Choices and Policies in Academia in Norway. (ekstern lenke)
- Gujord, Ann-Kristin Helland (2023). Funksjonar ved presensperfektum i norske innlærarspråk på ulike ferdigheitsnivå. (ekstern lenke)
- Gujord, Ann-Kristin Helland; Emilsen, Linda Evenstad; Søfteland, Åshild (2023). Syntaktisk og morfologisk utvikling i munnleg tale blant vaksne innlærarar med lite skulegang. (ekstern lenke)
- Wunderlich, Ilka; Olsen, Anna-Marie Kjøde; Gujord, Ann-Kristin Helland et al. (2022). Hvordan forklare variasjon i ferdigheter og bruk av norsk blant internasjonalt ansatte i norsk akademia?. (ekstern lenke)
- Søfteland, Åshild; Gujord, Ann-Kristin Helland; Emilsen, Linda Evenstad (2022). Om å bygge opp eit munnleg andrespråkskorpus på talaranes premiss. (ekstern lenke)
- Emilsen, Linda Evenstad; Gujord, Ann-Kristin Helland; Søfteland, Åshild (2022). Hvordan studere språkutvikling hos voksne L2-innlærere med lite skolebakgrunn (ALAN). (ekstern lenke)
- Gujord, Ann-Kristin Helland; Søfteland, Åshild; Emilsen, Linda Evenstad (2022). Methods for tracking the longitudinal language development of LESLLA learners. (ekstern lenke)
- Gujord, Ann-Kristin Helland; Arntzen, Ragnar; Emilsen, Linda Evenstad et al. (2021). How do adult learners with limited educational backgrounds develop their communicative abilities in L2 Norwegian? ALAN 2021-2025. (ekstern lenke)
- Gujord, Ann-Kristin Helland; Arntzen, Ragnar; Emilsen, Linda Evenstad et al. (2021). Adult Acquisition of Norwegian as a Second Language (ALAN): Project presentation at the Third LAMUC meeting . (ekstern lenke)
- Gujord, Ann-Kristin Helland; Arntzen, Ragnar; Emilsen, Linda Evenstad et al. (2021). Project presentation ALAN Webinar - Focus on target language variation, pragmatics and learner corpus . (ekstern lenke)
- Gujord, Ann-Kristin Helland; Arntzen, Ragnar; Emilsen, Linda Evenstad et al. (2021). Adult Acquisition of Norwegian as a second language (ALAN) - Metodewebinar. (ekstern lenke)
- Gujord, Ann-Kristin Helland; Arntzen, Ragnar; Emilsen, Linda Evenstad et al. (2021). Project presentation ALAN Webinar 22 June - Focus on methods and grammatical development. (ekstern lenke)
- Gujord, Ann-Kristin Helland (2021). Impact of L2 learners’ background on high-stakes language test results. (ekstern lenke)
- Gujord, Ann-Kristin Helland (2020). Tidleg andrespråkslæring (?) Gir ulikt språkleg erfaringsgrunnlag i tidleg barndom ulik utvikling?. (ekstern lenke)
- Gujord, Ann-Kristin Helland; Neteland, Randi; Selås, Magnhild (2019). Learning to ask questions in Norwegian L1 and L2. (ekstern lenke)
- Gujord, Ann-Kristin Helland; Østby, Sara Brøvig (2019). The things we do in Bergen. (ekstern lenke)
- Gujord, Ann-Kristin Helland (2019). A Corpus Based Study of the L2 Acquisition of (Norwegian) Perfect Notions: The Effects of Semantic, Frequency, and Intralingual Contrast. (ekstern lenke)
- Gujord, Ann-Kristin Helland; Molde, Else Berit; Olsen, Anna-Marie Kjøde et al. (2019). Språkleg praksis og behov blant internasjonalt tilsette på norske universitet og høgskular. (ekstern lenke)
- Gujord, Ann-Kristin Helland; Molde, Else Berit; Olsen, Anna-Marie Kjøde et al. (2019). «There is still always a wall…» Internasjonalt tilsette i spennet mellom norsk og engelsk i akademia (NINjA) . (ekstern lenke)
- Gujord, Ann-Kristin Helland; Molde, Else Berit; Olsen, Anna-Marie Kjøde et al. (2019). I kva grad kan og bruker internasjonalt tilsette i akademia norsk? . (ekstern lenke)
- Gujord, Ann-Kristin Helland; Neteland, Randi; Selås, Magnhild (2018). Framvekst av syntaks i tidleg andrespråksutvikling . (ekstern lenke)
- Gujord, Ann-Kristin Helland; Neteland, Randi; Selås, Magnhild (2018). Innlæring av spørsmålstypar i norsk som første- og andrespråk. (ekstern lenke)
- Gujord, Ann-Kristin Helland; Molde, Else Berit; Olsen, Anna-Marie Kjøde et al. (2018). NINjA Norsk i akademia/Norwegian in Academia. (ekstern lenke)
- Gujord, Ann-Kristin Helland; Ragnhildstveit, Silje (2018). Tverrspråkleg påverknad – status og trendar i norsk andrespråksforsking. (ekstern lenke)
- Gujord, Ann-Kristin Helland; Halverson, Sandra Louise; Jensen, Bård Uri (2017). Subjektrealisering i norsk og engelsk i ulike språklege modusar. (ekstern lenke)
- Gujord, Ann-Kristin Helland; Halverson, Sandra Louise; Jensen, Bård Uri (2017). Subjektrealisering hos andrespråkinnlærere og oversettere. (ekstern lenke)
- Halverson, Sandra Louise; Gujord, Ann-Kristin Helland; Jenset, Gard Buen (2016). Multicompetence and corpus data: comparing language production across language modes. (ekstern lenke)
- Gujord, Ann-Kristin Helland (2016). Language tests and civic rights in Norway. (ekstern lenke)
- Halverson, Sandra Louise; Gujord, Ann-Kristin Helland (2015). Faktorar som påverkar leksikalske val i innlærerspråk og omsett språk - rapport frå en pilotstudie. (ekstern lenke)
- Gujord, Ann-Kristin Helland (2015). «Hos en voksen er tanken helt full av masse ting». Personlege narrativar i ASK - ei kjelde til innsikt i læringsprosessen?. (ekstern lenke)
- Bugge, Edit; Gujord, Ann-Kristin Helland; Neteland, Randi et al. (2015). Språkleg praksis i ein multikulturell barnehage. (ekstern lenke)
- Carlsen, Cecilie ; Bugge, Edit; Gujord, Ann-Kristin Helland (2014). The effect of internal and external variables on language learning and test scores. (ekstern lenke)
- Gujord, Ann-Kristin Helland (2014). Tileigninga av tempus i norsk som andrespråk - semantikk og struktur. (ekstern lenke)
- Gujord, Ann-Kristin Helland; Bugge, Edit; Carlsen, Cecilie Hamnes (2014). Variasjon i læringsutfall blant kandidatar som går opp til Norskprøve 2 og Norskprøve 3: Utkast til analysemodell. (ekstern lenke)
- Gujord, Ann-Kristin Helland (2014). Nynorsk som andrespråk – aktuelle forskingsspørsmål. (ekstern lenke)
- Gujord, Ann-Kristin Helland (2013). The perfect candidate for transfer. (ekstern lenke)
- Gujord, Ann-Kristin Helland (2013). L2 acquisition of temporality: Universal or specific? Findings from a corpus based study of the grammatical encoding of past time in L2 Norwegian. (ekstern lenke)
- Gujord, Ann-Kristin Helland (2013). Universelle og språkspesifikke trekk i andrespråkstileigning av fortidsmorfologi i norsk. (ekstern lenke)
- Gujord, Ann-Kristin Helland (2013). Tempus og rammeverksnivå: presentasjon av ei undersøking. (ekstern lenke)
- Gujord, Ann-Kristin Helland (2013). Rom for språk - eit individperspektiv. (ekstern lenke)
- Gujord, Ann-Kristin Helland (2011). Rapport frå eit ph.d.-prosjekt: Problemstilingar knytt til prøving av hypotesar på ein type av språkbruksdata. (ekstern lenke)
- Helland, Ann-Kristin (2011). What is the relationship between universal mechanisms in L2 acquisition and crosslinguistic transfer?. (ekstern lenke)
- Helland, Ann-Kristin (2011). A discussion of methodological and statistical challenges in PhD.-project. (ekstern lenke)
- Helland, Ann-Kristin (2011). Presentasjon av Ph.d.-prosjekt. (ekstern lenke)
- Helland, Ann-Kristin (2009). Grammaticalisation of the Perfect - perspectives from ontogenesis and phylogenesis. (ekstern lenke)
- Helland, Ann-Kristin (2009). Tid og tempus i innlærerspråk. (ekstern lenke)
- Helland, Ann-Kristin (2008). The study of L1 influence in acquistion of temporality in Norwegian. (ekstern lenke)
- Helland, Ann-Kristin (2008). Perfektum i norsk - typologi og innlæring. (ekstern lenke)
- Helland, Ann-Kristin (2007). Grammatikalisering av den konseptuell kategorien tid. (ekstern lenke)
- Helland, Ann-Kristin (2007). Temporalitet i vietnamesisk, norsk og somali: Ei kontrastiv samanlikning. (ekstern lenke)
- Helland, Ann-Kristin (2007). Grammaticalization of temporality in second language learning. (ekstern lenke)
- Helland, Ann-Kristin (2006). I møte med eit tempusprominent språk. (ekstern lenke)
Lærebok
Vitenskapelig artikkel
- Gujord, Ann-Kristin Helland; Søfteland, Åshild; Emilsen, Linda Evenstad (2023). Å forske på språkutviklinga hos innlærere med begrensa skolebakgrunn – metodiske valg og problemstillinger. (ekstern lenke)
- Gujord, Ann-Kristin Helland (2022). Who succeeds and who fails? Exploring the role of background variables in explaining the outcomes of L2 language tests. (ekstern lenke)
- Neteland, Randi; Selås, Magnhild; Gujord, Ann-Kristin Helland (2022). Kor e alle k-ar hen? Variasjon mellom k- og v- i spørjeord blant bergenske barnehagebarn. (ekstern lenke)
- Gujord, Ann-Kristin Helland; Molde, Else Berit; Olsen, Anna-Marie Kjøde et al. (2022). Vilkår for læring og bruk av andrespråk i akademia: Internasjonalt tilsette sine erfaringar med språk på norske universitet og høgskular i lys av rådande språkpolitikk. (ekstern lenke)
- Gujord, Ann-Kristin Helland; Molde, Else Berit; Olsen, Anna-Marie Kjøde et al. (2022). Individual choices and collective conceptions about Norwegian language in academia: In-depth interviews with internationally employed researchers. (ekstern lenke)
- Gujord, Ann-Kristin Helland (2021). Syntaktisk kompleksitet på tvers av rammeverksnivå . (ekstern lenke)
- Gujord, Ann-Kristin Helland; Neteland, Randi; Selås, Magnhild (2021). Successive Language Learning in Early Childhood: The Case of Question Formation. (ekstern lenke)
- Gujord, Ann-Kristin Helland; Olsen, Anna-Marie Kjøde (2021). Andrespråkslæring kontra framandspråkslæring – framleis eit relevant skilje?. (ekstern lenke)
- Gujord, Ann-Kristin Helland; Neteland, Randi; Selås, Magnhild (2018). Framvekst av morfologi, syntaks og ordforråd i tidleg andrespråksutvikling - ein longitudinell kasusstudie. (ekstern lenke)
- Gujord, Ann-Kristin Helland (2017). Eit empirisk tilskot til utforskinga av finttheit- og tempusdistinksjonar i norsk som andrespråk. (ekstern lenke)
- Gujord, Ann-Kristin Helland (2017). “Hos en voksen er tanken helt full av masse ting”. Personlege narrativar i Norsk andrespråkskorpus (ASK) – ei kjelde til innsikt i læringsprosessen?. (ekstern lenke)
- Gujord, Ann-Kristin Helland (2015). L2 acquisition of temporality: Findings from a corpus based study of the grammatical encoding of past time. (ekstern lenke)
- Gujord, Ann-Kristin Helland (2013). Individuelle skilnadar i andrespråkslæringa: Om status og trendar i forskinga. (ekstern lenke)
- Gujord, Ann-Kristin Helland (2013). Aksjonsart - ein diskusjon av vanskar knytt til klassifisering av verbfrasar i aksjonart i innlærarspråk. (ekstern lenke)
- Helland, Ann-Kristin (2009). Når vaksne lærer norsk som andrespråk - gjer undervisning nokon skilnad?. (ekstern lenke)
- Helland, Ann-Kristin (2008). Utvikling av perfektum i individ og språksamfunn. (ekstern lenke)
- Helland, Ann-Kristin (2007). Norsk som andrespråk?. (ekstern lenke)
- Helland, Ann-Kristin Kleppe (2006). I møte med eit tempusprominent språk. (ekstern lenke)
Vitenskapelig antologi/Konferanseserie
- Ragnhildstveit, Silje; Golden, Anne; Gujord, Ann-Kristin Helland (2022). Nye innsikter i norsk som andrespråk. Inspirert av Kari Tenfjords forskning. (ekstern lenke)
- Bjørhusdal, Eli; Bugge, Edit; Fretland, Jan Olav et al. (2018). Å skrive nynorsk og bokmål. Nye tverrfaglege perspektiv. (ekstern lenke)
- Gujord, Ann-Kristin Helland; Randen, Gunhild Tveit (2018). Norsk som andrespråk - perspektiver på læring og utvikling. (ekstern lenke)
- Gujord, Ann-Kristin Helland; Nacey, Susan Lee; Ragnhildstveit, Silje (2015). Learner Corpus Research: LCR2013 Conference Proceedings. (ekstern lenke)
- Brunstad, Endre; Gujord, Ann-Kristin Helland; Bugge, Edit (2014). Rom for språk. Nye innsikter i språkleg mangfald. (ekstern lenke)
- Johansen, Hilde; Golden, Anne; Hagen, Jon Erik et al. (2010). Systematisk, variert, men ikke tilfeldig. Antologi om norsk som andrespråk i anledning Kari Tenfjords 60-årsdag. (ekstern lenke)
Innledning
- Ragnhildstveit, Silje; Golden, Anne; Gujord, Ann-Kristin Helland (2022). Kari Tenfjord – en banebryter i andrespråksfeltet. (ekstern lenke)
- Bjørhusdal, Eli; Bugge, Edit; Fretland, Jan Olav et al. (2018). Å skriva nynorsk og bokmål: ein introduksjon . (ekstern lenke)
- Gujord, Ann-Kristin Helland (2013). Introduksjon til "Refleksjoner gjennom andrespråksprismet" forfatta av Jon Erik Hagen, 2005. (ekstern lenke)
Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
- Gujord, Ann-Kristin Helland (2022). Funksjonar ved presensperfektum i norske innlærarspråk på ulike ferdigheitsninvå. (ekstern lenke)
- Gujord, Ann-Kristin Helland (2021). Crosslinguistic Influence. (ekstern lenke)
- Gujord, Ann-Kristin Helland; Ragnhildstveit, Silje (2018). Tverrspråkleg påverknad – status og trendar i norsk andrespråksforsking. (ekstern lenke)
- Gujord, Ann-Kristin Helland (2017). The 'Perfect Candidate' for Transfer: A discussion of L1 Influence in L2 Acquisition of Tense-Aspect Morphology. (ekstern lenke)
- Gujord, Ann-Kristin Helland (2017). Språkutvikling hos barn i ulike språklæringssituasjonar. (ekstern lenke)
- Brunstad, Endre; Gujord, Ann-Kristin Helland (2014). Introduksjon. (ekstern lenke)
- Gujord, Ann-Kristin Helland (2013). Tempus og rammeverksnivå. (ekstern lenke)
- Helland, Ann-Kristin (2010). Aspekthypotesen i norsk innlærarspråk. (ekstern lenke)
- Helland, Ann-Kristin (2008). Grammaticalisation of temporality in SLA. (ekstern lenke)
- Helland, Ann-Kristin Kleppe (2006). I møte med eit tempusprominent språk. Ei undersøking av mellomspråka til vietnamesiske norskinnlærarar. (ekstern lenke)
Faglig foredrag
- Gujord, Ann-Kristin Helland; Arntzen, Ragnar; Emilsen, Linda Evenstad et al. (2021). Adult Acquisition of Norwegian as a second language (ALAN) - Prosjektpresentasjon for lærarar på Nygård skole. (ekstern lenke)
- Gujord, Ann-Kristin Helland (2021). “it was really more about research success than language success”. Språklege utfordringar på norske universitet og høgskular.. (ekstern lenke)
- Gujord, Ann-Kristin Helland (2020). Kvifor lærer nokon andrespråket betre enn andre?. (ekstern lenke)
- Gujord, Ann-Kristin Helland (2019). Språklæring hos barn i ulike språklæringssituasjonar. (ekstern lenke)
- Gujord, Ann-Kristin Helland (2018). Ikkje lenger framand. Norsk som andrespråk i Bergen, utvikling og eigenart. (ekstern lenke)
- Gujord, Ann-Kristin Helland (2017). «Hos en voksen er tanken helt full av masse ting». Personlege narrativar om å læra norsk som vaksen innvandrar til Noreg.. (ekstern lenke)
- Cejka, Dagmar Andrea; Selås, Magnhild; Bugge, Edit et al. (2016). The Linguistic Climate in a Multilingual Kindergarten in Norway. (ekstern lenke)
- Gujord, Ann-Kristin Helland (2016). Utfordringar for vaksne innvandrarar i møte med norsk som andrespråk. (ekstern lenke)
- Gujord, Ann-Kristin Helland (2016). Førstehjelp i norsk som andrespråk. (ekstern lenke)
Leder
- Busterud, Guro; Gujord, Ann-Kristin Helland (2021). Innledning til Norsk lingvistisk tidsskrifts temahefte om andrespråkstilegnelse. (ekstern lenke)
- Gujord, Ann-Kristin Helland; Jensen, Bård Uri; Opsahl, Toril (2021). Forord og redaksjonelt arbeid med temanummer om forskningsmetoder og -metodologi i andrespråksforskning. (ekstern lenke)
- Gujord, Ann-Kristin Helland; Jensen, Bård Uri; Opsahl, Toril (2020). Forord og redaksjonelt arbeid. (ekstern lenke)
- Alstad, Gunhild Tomter; Gujord, Ann-Kristin Helland; Opsahl, Toril (2019). Forord og redaksjonelt arbeid. (ekstern lenke)
- Alstad, Gunhild Tomter; Gujord, Ann-Kristin Helland; Opsahl, Toril (2019). Forord og redaksjonelt arbeid. (ekstern lenke)
- Alstad, Gunhild Tomter; Opsahl, Toril; Gujord, Ann-Kristin Helland (2018). Forord. (ekstern lenke)
- Alstad, Gunhild Tomter; Gujord, Ann-Kristin Helland; Tonne, Ingebjørg (2017). Forord. (ekstern lenke)
- Alstad, Gunhild Tomter; Gujord, Ann-Kristin Helland; Tonne, Ingebjørg (2017). Forord. (ekstern lenke)
- Alstad, Gunhild Tomter; Gujord, Ann-Kristin Helland; Tonne, Ingebjørg (2016). Innledning i NOA Norsk som andrespråk, Nr 1-2 (2016). (ekstern lenke)
Kronikk
- Gujord, Ann-Kristin Helland; Molde, Else Berit; Olsen, Anna-Marie Kjøde et al. (2020). Norsk når du kan, engelsk når du må. (ekstern lenke)
- Carlsen, Cecilie Hamnes; Bugge, Edit; Gujord, Ann-Kristin Helland (2019). Forskare: Språktest ger inte bättre integration. (ekstern lenke)
- Gujord, Ann-Kristin Helland; Bugge, Edit; Carlsen, Cecilie Hamnes (2019). Hvor godt norsk er 'godt nok'?. (ekstern lenke)
- Gujord, Ann-Kristin Helland; Selås, Magnhild (2018). Maksgrense løyser ikkje språkproblem. (ekstern lenke)
- Gujord, Ann-Kristin Helland (2016). Språk for heile livet. (ekstern lenke)
- Gujord, Ann-Kristin Helland; Berge, Anne Lene; Vevle, Ingvild Kleiveland (2014). Språktest med snubletråder. (ekstern lenke)
Intervju
- Gujord, Ann-Kristin Helland; Olsen, Anna-Marie Kjøde (2019). Engelsk i akademia: Møter få eller ingen krav om å lære norsk. (ekstern lenke)
- Gujord, Ann-Kristin Helland (2018). Ordskifte - Norsk som andrespråk. (ekstern lenke)
- Strand, Hilde Kristin; Bugge, Edit; Gujord, Ann-Kristin Helland (2015). Seier nei til statsborgartest. (ekstern lenke)
- Gujord, Ann-Kristin Helland (2013). Bør nytte morsmålet i norskopplæringa. (ekstern lenke)
Faglig kapittel
Leserinnlegg
- Gujord, Ann-Kristin Helland (2015). Gjev ikkje betre borgarar. (ekstern lenke)
- Tenfjord, Kari; Gujord, Ann-Kristin Helland (2012). Gje dei ein trygg og god start. (ekstern lenke)
- Helland, Ann-Kristin (2011). Det er norsk som gjelder. (ekstern lenke)
- Helland, Ann-Kristin (2004). Ein seigliva myte. (ekstern lenke)
Programdeltagelse
Doktorgradsavhandling
Populærvitenskapelig foredrag
Hovedfagsoppgave
Prosjekter
For tida er eg prosjektleiar i to forskarprosjekt: Adult Acquisition of Norwegian as a second language (ALAN) og Norsk i akademia.