Anna-Marie Kjøde Olsen
Stilling
Stipendiat, norsk som andrespråk
Tilhørighet
Forskning
Eg starta som doktorgradsstipendiat i norsk som andrespråk i august 2021. I den planlagde studien min vil eg utforske korleis vokabularet veks fram hos lågt utdanna deltakarar det første året i norskopplæringa. Stipendiatprosjektet mitt er ein del av det større forskingsprosjektet Adult Acquisition of Norwegian as a second language (ALAN). Hovudrettleiar i prosjektet er Ann-Kristin Helland Gujord ved UiB og birettleiar Bård Uri Jensen ved Universitetet i Innlandet.
Frå 2021 og ut 2025 er eg derfor i permisjon frå ei undervisningsstilling på Norskkursa.
I perioden juli 2022 til juni 2023 var et på utanlandsopphald ved Swansea University, Wales. Der var eg ein del av The Lexical Studies Research Group og under rettleiing av professor Tess Fitzpatrick.
Sidan 2018 har eg òg vore medlem i Norsk i akademia / Norwegian in Academia (NINjA), eit FoU-prosjekt som undersøker kva plass og vilkår det norske språket har mellom internasjonalt tilsette ved norske universitet og høgskular.
Publikasjoner
2023
- Olsen, Anna-Marie Kjøde; Wunderlich, Ilka; Gujord, Ann-Kristin Helland et al. (2023). NINjA – Norsk i akademia / Norwegian in Academia. (ekstern lenke)
- Molde, Else Berit; Gujord, Ann-Kristin Helland; Olsen, Anna-Marie Kjøde et al. (2023). Norwegian proficiency in academia – from words to action. (ekstern lenke)
- Gujord, Ann-Kristin Helland; Molde, Else Berit; Olsen, Anna-Marie Kjøde et al. (2023). Language Choices and Policies in Academia in Norway . (ekstern lenke)
- Olsen, Anna-Marie Kjøde (2023). Vocabulary development in low-educated adult learners of Norwegian L2. (ekstern lenke)
2022
- Wunderlich, Ilka; Olsen, Anna-Marie Kjøde; Gujord, Ann-Kristin Helland et al. (2022). Hvordan forklare variasjon i ferdigheter og bruk av norsk blant internasjonalt ansatte i norsk akademia?. (ekstern lenke)
- Gujord, Ann-Kristin Helland; Molde, Else Berit; Olsen, Anna-Marie Kjøde et al. (2022). Individual choices and collective conceptions about Norwegian language in academia: In-depth interviews with internationally employed researchers. (ekstern lenke)
- Olsen, Anna-Marie Kjøde (2022). Utvikling av vokabular. (ekstern lenke)
- Olsen, Anna-Marie Kjøde (2022). Korleis undersøke djupnelæring av norske ord hos lågt utdanna vaksne?. (ekstern lenke)
- Gujord, Ann-Kristin Helland; Molde, Else Berit; Olsen, Anna-Marie Kjøde et al. (2022). Vilkår for læring og bruk av andrespråk i akademia: Internasjonalt tilsette sine erfaringar med språk på norske universitet og høgskular i lys av rådande språkpolitikk. (ekstern lenke)
2021
- Olsen, Anna-Marie Kjøde (2021). The first steps towards a communicative vocabulary – A study of low-educated learners of Norwegian as an L2. (ekstern lenke)
- Olsen, Anna-Marie Kjøde (2021). Adjektivlæring hos vaksne innlærarar av norsk – ein empirisk studie. (ekstern lenke)
- Gujord, Ann-Kristin Helland; Olsen, Anna-Marie Kjøde (2021). Andrespråkslæring kontra framandspråkslæring – framleis eit relevant skilje?. (ekstern lenke)
2019
- Gujord, Ann-Kristin Helland; Olsen, Anna-Marie Kjøde (2019). Engelsk i akademia: Møter få eller ingen krav om å lære norsk. (ekstern lenke)
- Vårdal, Kristine; Olsen, Anna-Marie Kjøde (2019). Bruksbaserte tilnærminger til andrespråkslæring - teori og praksis. (ekstern lenke)
- Gujord, Ann-Kristin Helland; Molde, Else Berit; Olsen, Anna-Marie Kjøde et al. (2019). «There is still always a wall…» Internasjonalt tilsette i spennet mellom norsk og engelsk i akademia (NINjA) . (ekstern lenke)
- Gujord, Ann-Kristin Helland; Molde, Else Berit; Olsen, Anna-Marie Kjøde et al. (2019). Språkleg praksis og behov blant internasjonalt tilsette på norske universitet og høgskular. (ekstern lenke)
- Gujord, Ann-Kristin Helland; Molde, Else Berit; Olsen, Anna-Marie Kjøde et al. (2019). I kva grad kan og bruker internasjonalt tilsette i akademia norsk? . (ekstern lenke)