Else Berit Molde
Stilling
Universitetslektor, norskkursene
Tilhørighet
Publikasjoner
Vitenskapelig foredrag
- Molde, Else Berit; Wunderlich, Ilka; Saarik, Katrin (2025). Andrespråkslæring og språklige valg i norskundervisningen - i teori og praksis. (ekstern lenke)
- Høyland, Brita; Sjo, Toril Kristin; Molde, Else Berit (2024). Haldningar til variasjon i andrespråksopplæring. (ekstern lenke)
- Høyland, Brita; Molde, Else Berit; Sjo, Toril Kristin (2024). «Jeg gruer meg litt for å treffe folk med dialekter». Innlærarperspektiv på målspråket norsk . (ekstern lenke)
- Molde, Else Berit (2024). Språklege val og ønske blant studentar og lærarar på norskkurs. (ekstern lenke)
- Olsen, Anna-Marie Kjøde; Wunderlich, Ilka; Gujord, Ann-Kristin Helland et al. (2023). NINjA – Norsk i akademia / Norwegian in Academia. (ekstern lenke)
- Gujord, Ann-Kristin Helland; Molde, Else Berit (2023). Language Choices and Policies in Academia in Norway. (ekstern lenke)
- Molde, Else Berit; Gujord, Ann-Kristin Helland; Olsen, Anna-Marie Kjøde et al. (2023). Norwegian proficiency in academia – from words to action. (ekstern lenke)
- Gujord, Ann-Kristin Helland; Molde, Else Berit; Olsen, Anna-Marie Kjøde et al. (2023). Language Choices and Policies in Academia in Norway . (ekstern lenke)
- Wunderlich, Ilka; Olsen, Anna-Marie Kjøde; Gujord, Ann-Kristin Helland et al. (2022). Hvordan forklare variasjon i ferdigheter og bruk av norsk blant internasjonalt ansatte i norsk akademia?. (ekstern lenke)
- Nistov, Ingvild; Bjugn, Elisabeth; Jensen, Bård Uri et al. (2019). Inn igjen med drill? Et bruksbasert perspektiv på drilløvinger i andrespråksundervisningen. . (ekstern lenke)
- Nistov, Ingvild; Jensen, Bård Uri; Bjugn, Elisabeth et al. (2019). Teaching constructions - could drills be useful?. (ekstern lenke)
- Gujord, Ann-Kristin Helland; Molde, Else Berit; Olsen, Anna-Marie Kjøde et al. (2019). «There is still always a wall…» Internasjonalt tilsette i spennet mellom norsk og engelsk i akademia (NINjA) . (ekstern lenke)
- Gujord, Ann-Kristin Helland; Molde, Else Berit; Olsen, Anna-Marie Kjøde et al. (2019). Språkleg praksis og behov blant internasjonalt tilsette på norske universitet og høgskular. (ekstern lenke)
- Gujord, Ann-Kristin Helland; Molde, Else Berit; Olsen, Anna-Marie Kjøde et al. (2019). I kva grad kan og bruker internasjonalt tilsette i akademia norsk? . (ekstern lenke)
- Doublet, Maria-Rosa Raphaela; Molde, Else Berit; Neteland, Randi et al. (2019). Populærvitskapeleg formidling om språkforsking – korleis og kvifor? . (ekstern lenke)
- Gujord, Ann-Kristin Helland; Molde, Else Berit; Olsen, Anna-Marie Kjøde et al. (2018). NINjA Norsk i akademia/Norwegian in Academia. (ekstern lenke)
- Neteland, Randi; Molde, Else Berit; Doublet, Maria-Rosa Raphaela (2017). Forsking til folket! Presentasjon av fagbloggen språkprat. (ekstern lenke)
- Bjugn, Elisabeth; Kristiansen, Atle; Molde, Else Berit et al. (2016). "Drills" revisited - in light of a usage-based approach. (ekstern lenke)
- Bjugn, Elisabeth; Kristiansen, Atle; Molde, Else Berit et al. (2016). Bruksbasert grammatikk i praksis - drilløvingar i lydlab som læringsreiskap. (ekstern lenke)
- Nistov, Ingvild; Bjugn, Elisabeth; Kristiansen, Atle et al. (2015). "Keisarens gamle klær"? Gjensyn med strukturøvingar i lys av ei bruksbasert tilnærming til andrespråkslæring.. (ekstern lenke)
- Vikøy, Aasne; Molde, Else Berit (2015). Teaching towards academic language proficiency. (ekstern lenke)
- Bjugn, Elisabeth; Molde, Else Berit; Nistov, Ingvild (2014). Grammatikken i andrespråkspedagogikken - Presentasjon av eit prosjekt under utviklng. (ekstern lenke)
Vitenskapelig artikkel
- Gujord, Ann-Kristin Helland; Molde, Else Berit; Olsen, Anna-Marie Kjøde et al. (2022). Individual choices and collective conceptions about Norwegian language in academia: In-depth interviews with internationally employed researchers. (ekstern lenke)
- Gujord, Ann-Kristin Helland; Molde, Else Berit; Olsen, Anna-Marie Kjøde et al. (2022). Vilkår for læring og bruk av andrespråk i akademia: Internasjonalt tilsette sine erfaringar med språk på norske universitet og høgskular i lys av rådande språkpolitikk. (ekstern lenke)
- Wunderlich, Ilka; Molde, Else Berit (2021). «That’s why jeg sa ja til intervju også». Bruk av semistrukturerte dybdeintervju som metode innenfor andrespråks- forskningen.. (ekstern lenke)