Vitenskapelig foredrag
-
Skalle, Camilla Erichsen; Eide, Liv; Gjesdal, Anje Müller
(2024). Multilingualism and plurilingualism in beginner textbooks in foreign language subjects. (ekstern lenke)
-
Ulvik, Marit; Kvam, Edel Karin; Eide, Liv
et al. (2023). Ulike tilnærminger til læringsmiljøet i skolen. (ekstern lenke)
-
Eide, Liv; Ulvik, Marit; Roness, Dag
et al. (2023). Hvordan utdanne gode lærere for dagens skole?. (ekstern lenke)
-
Kvam, Edel Karin; Eide, Liv; Garcia, Carlos
(2023). Technology implementation. Mentoring training course (Module 3). (ekstern lenke)
-
Skalle, Camilla Erichsen; Eide, Liv; Gjesdal, Anje Müller
et al. (2023). Representations of Gender in Foreign Language Textbooks for Secondary School in Norway. (ekstern lenke)
-
Ulvik, Marit; Kvam, Edel Karin; Eide, Liv
et al. (2023). Live Remote Classroom, a tool in a coherent teacher education. (ekstern lenke)
-
Eide, Liv; Kvam, Edel Karin; Ulvik, Marit
et al. (2023). Virtual pilot training classroom in teacher education . (ekstern lenke)
-
Skalle, Camilla Erichsen; Gjesdal, Anje Müller; Eide, Liv
(2023). Flerspråklighet og språklig variasjon i læreverk for fremmedspråk. (ekstern lenke)
-
Eide, Liv; Gjesdal, Anje Müller
(2022). Mangfoldsperspektiver i læremidler for fremmedspråksfagene. (ekstern lenke)
-
Eide, Liv; Gjesdal, Anje Müller; Maul, Valentina
et al. (2022). Fremstilling av kjønn i lærebøker for begynnere i fransk, italiensk, spansk og tysk. (ekstern lenke)
-
Eide, Liv; Gjesdal, Anje Müller; Skalle, Camilla Erichsen
(2019). Intercultural awareness and migration narratives. (ekstern lenke)
-
Roness, Dag; Eide, Liv; Helleve, Ingrid
(2019). «Why I want to become a teacher». Student teachers’ change of motivation during teacher education.. (ekstern lenke)
-
Eide, Liv; Kvam, Edel Karin; Ulvik, Marit
(2019). Student wellbeing in the time of measurement. (ekstern lenke)
-
Halvorsen, Øyvind Wiik; Eide, Liv; Ulvik, Marit
(2019). Perceived professional space and mediating conditions for teacher agency. . (ekstern lenke)
-
Ulvik, Marit; Kvam, Edel Karin; Eide, Liv
(2018). Affected by teaching. (ekstern lenke)
-
Eide, Liv; Helleve, Ingrid; Ulvik, Marit
et al. (2018). Case-Based Teacher Education. (ekstern lenke)
-
Eide, Liv; Johnsen, Åse
(2016). Fra solidaritetsbrigade til ego-trip? Norske charterstudier til Cuba.. (ekstern lenke)
-
Johnsen, Åse; Eide, Liv
(2016). "Charter studies" - the case of Norwegian students in Cuba. (ekstern lenke)
-
Eide, Liv; Gjesdal, Anje Müller; Skalle, Camilla Erichsen
(2015). Migrantnarrativer i lærebøker i fransk, italiensk og spansk. (ekstern lenke)
-
Roness, Dag; Helleve, Ingrid; Eide, Liv
(2015). Motivation for teaching. (ekstern lenke)
-
Eide, Liv
(2014). Kan læreboktekster legge til rette for danning? Funn fra en analyse av lærebøker i spansk. (ekstern lenke)
-
Johnsen, Åse; Eide, Liv
(2013). Cuba como destino turistíco. (ekstern lenke)
-
Eide, Liv
(2011). Imágenes de Cuba en Noruega – el caso de los libros de texto de ELE. (ekstern lenke)
-
Eide, Liv
(2009). Discourses on Latin America in Norwegian textbooks for Spanish as a foreign language. (ekstern lenke)
-
Eide, Liv
(2009). Fremmedspråk og interkulturell kompetanse – ny læreplan, nye vilkår?. (ekstern lenke)
-
Johnsen, Åse; Eide, Liv
(2007). Spanskfagets vilkår i skolen og lærerutdanningen. (ekstern lenke)
-
Eide, Liv
(2007). La enseñanza del español y culturas hispanas en Noruega: presentación de un proyecto doctoral. (ekstern lenke)
-
Huidobro, Goya Jose Alejandro; Eide, Liv
(2006). Música y cultura latinoamericana en la enseñanza del español como lengua extranjera. (ekstern lenke)
-
Johnsen, Åse; Eide, Liv
(2006). LA PRESENCIA DE AMÉRICA LATINA EN LOS MÉTODOS DE E/LE EN NORUEGA. (ekstern lenke)
-
Eide, Liv
(2006). Del plan curricular a la práctica: sobre cultura en la enseñanza de E/LE en Noruega. (ekstern lenke)
-
Salkjelsvik, Kari Soriano; Eide, Liv
(2005). "Må vi velge? Om å finne en balanse mellom språk og innhold i spanskundervisningen". (ekstern lenke)
-
Eide, Liv
(2001). Kvinner, diktatur og motstand i Uruguay (1973-1984). (ekstern lenke)
Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
-
Ulvik, Marit; Kvam, Edel Karin; Eide, Liv
(2024). Den erfarne nybegynneren og veilededning. Nye lærere sin opplevelse av det andre året i yrket. (ekstern lenke)
-
Eide, Liv
(2022). Å skape relasjoner til faget. (ekstern lenke)
-
Eide, Liv; Halvorsen, Øyvind Wiik
(2020). Verdensborgeridealet i norsk og fremmedspråk. (ekstern lenke)
-
Johnsen, Åse; Eide, Liv
(2017). Markedsføringen av norske studiereiser til Cuba. (ekstern lenke)
-
Johnsen, Åse; Eide, Liv
(2015). Exotismo, estetización y excepcionalidad. Cuba en los textos turísticos noruegos. (ekstern lenke)
-
Eide, Liv
(2006). Las mujeres en la sociedad latinoamericana. (ekstern lenke)
Vitenskapelig artikkel
-
Ulvik, Marit; Eide, Liv; Kvam, Edel Karin
(2023). Newly qualified secondary school teachers’ perspectives on workplace learning. (ekstern lenke)
-
Ulvik, Marit; Eide, Liv; Helleve, Ingrid
et al. (2023). Negotiating coherence through meeting spaces in practicum. (ekstern lenke)
-
Ulvik, Marit; Eide, Liv; Kvam, Edel Karin
et al. (2023). Live Remote Classroom: A Tool for Coherent Teacher Education. (ekstern lenke)
-
Kvam, Edel Karin; Ulvik, Marit; Eide, Liv
(2023). Newly qualified teachers’ experiences of support in a micro-political perspective. (ekstern lenke)
-
Eide, Liv; Skalle, Camilla Erichsen; Gjesdal, Anje Müller
(2022). Intercultural Competence in the Foreign Language Classroom. Pedagogical Applications of Literary Texts on Migration and Exile. (ekstern lenke)
-
Ulvik, Marit; Eide, Liv; Helleve, Ingrid
et al. (2021). Praksisopplæringens oppfattende og erfarte formål sett fra ulike aktørperspektiv. . (ekstern lenke)
-
Ulvik, Marit; Jensen, Vigdis Stokker; Eide, Liv
(2021). Student teachers’ online sharing of challenging incidents in practice placement. (ekstern lenke)
-
Helleve, Ingrid; Eide, Liv; Ulvik, Marit
(2021). Case-based teacher education preparing for diagnostic judgement . (ekstern lenke)
-
Ulvik, Marit; Kvam, Edel Karin; Eide, Liv
(2021). School experiences that make an impression – a
study on how to promote bildung and the desire
to learn. (ekstern lenke)
-
Ulvik, Marit; Eide, Helene Marie Kjærgård; Eide, Liv
et al. (2020). Teacher educators reflecting on case-based teaching - a collective self-study. (ekstern lenke)
-
Halvorsen, Øyvind Wiik; Eide, Liv; Ulvik, Marit
(2019). Extension and remodelling of teachers' perceived professional space. (ekstern lenke)
-
Gjesdal, Anje Müller; Skalle, Camilla Erichsen; Eide, Liv
(2017). Migrantnarrativer som interkulturell døråpner? En pilotanalyse av læreverktekster i fransk, italiensk og spansk. (ekstern lenke)
-
Eide, Liv
(2014). Latin-Amerika i lærebøker i spansk. Hva formidles og hvilke stemmer kommer til orde?. (ekstern lenke)
-
Eide, Liv
(2013). Forestillinger om spanskfaget: et kritisk blikk på lærebøker i spansk. (ekstern lenke)
-
Salkjelsvik, Kari Soriano; Eide, Liv
(2006). "Å hilse og å gestikulere på spansk: fra liste til aktiviteter med fokus på interkulturell kompetanse.". (ekstern lenke)
-
Salkjelsvik, Kari Soriano; Eide, Liv
(2005). "Må vi velge? Språk og innhold i spanskundervisningen på universitetsnivå". (ekstern lenke)
-
Eide, Liv
(2004). Kvinner, diktatur og motstand i Uruguay. (ekstern lenke)
Faglig foredrag
Populærvitenskapelig artikkel
-
Gjesdal, Anje Müller; Eide, Liv; Skalle, Camilla Erichsen
(2020). Middelhavet.Migrasjonsnarrativer som verktøy for flerspråklighet og interkulturell kompetanse i fremmedspråksfagene. (ekstern lenke)
-
Eide, Liv; Gjesdal, Anje Müller; Skalle, Camilla Erichsen
(2019). Migrasjonsnarrativer som vindu og speil. (ekstern lenke)
-
Eide, Liv
(2015). Å drømme om fremtiden. Danningspotensialet i lærebøker i fremmedspråk. (ekstern lenke)
-
Eide, Liv
(2011). “Salsa, sol og sosial urettferdighet" - Om fremstillingen av fremmede kulturer i lærebøker i fremmedspråk, illustrert ved tekster om Cuba i lærebøker for spansk. (ekstern lenke)
Populærvitenskapelig foredrag
-
Skalle, Camilla Erichsen; Eide, Liv; Tveit, Håkon
et al. (2019). "Middelhavet": Flerspråklighet og interkulturell kompetanse i fremmedspråksklasserommet. (ekstern lenke)
-
Ulvik, Marit; Helleve, Ingrid; Roness, Dag
et al. (2018). Hvordan skape lærelyst?. (ekstern lenke)
-
Johnsen, Åse; Eide, Liv
(2014). Cuba: Eksotisk, erotisk, estetisk, eksepsjonelt. (ekstern lenke)
-
Eide, Liv; Johnsen, Åse
(2007). La presencia de América en las manuales de ELE en Noruega. (ekstern lenke)
-
Eide, Liv
(2006). Fra teori til praksis: om kultur i undervisningen av spansk som andre fremmedspråk i ungdomsskolen. (ekstern lenke)
Kronikk
Programdeltagelse
Doktorgradsavhandling
Se en full oversikt over publikasjoner i Cristin