Forskergrupper
Forskning
For detaljer, se min engelske nettside.
Roos, R. (2024) The role of frames in shaping the representation of local knowledge and concerns in scientific texts. Frontiers in Climate, 6, fclim.2024.1358503
Roos, R. (2024) “Maybe you need to do something about it”: challenges in global environmental change research with and within local communities. Humanit Soc Sci Commun 11, 429 https://doi.org/10.1057/s41599-024-02942-5
Roos, R. (2024) "We need to reflect on this". Challenges researchers face in projects, including local and indigenous people. Oral presentation (31 May 2024) in session 5.12 Cross/Trans-Disciplinary Collaborations and Advancing Community, Equity, and Inclusion in Arctic Research, Arctic Congress 2024, 29 may - 3 June 2024, Bodø, Norway.
Karlsdottir, A., Huctin, J-M and Roos, R. (2024) Working with and for Arctic communities: practical lessons from the fieldwork in Greenland. Oral presentation (30 May 2024) in session 4.1.3. Indiginizing community-based monitoring - pathways to co-learning, co-generating knowledge, empowerment and action, Arctic Congress 2024, 29 may - 3 June 2024, Bodø, Norway.
Singh, O. (2023) The making of representations of concerns and knowledge of local and indigenous people. Presentation at AFINO workshop “Inter- and transdisciplinary challenges in practice”, 1 Aug 2023, Metochi Study Centre, Lesvos, Greece.
Singh, O. (2023) Transparens i foucauldiansk diskursanalyse i utdanningsforskning. Norsk pedagogisk tidsskrift 107 (1): 93–104. doi:10.18261/npt.107.1.9
Singh, O. (2021). Med fokus på lærerutdanneres frihet - En diskursanalytisk studie om hvordan frihet framtrer i matematikklærerutdanneres utforming av faget matematikk for trinn 5 – 10 i kontekst av styringsdokumenter. PhD thesis. (Monograph, in Norwegian), Bodoni AS / Høgskulen på Vestlandet. Bergen, Norway. ISBN 978-82-93677-66-6.
Singh, O. (2017). Danningsperspektiver på utforming av lærersubjektet i læreverket i matematikk. Norsk pedagogisk tidsskrift, 101(03), 266-277.
Singh, O., Engelsen, K.S., Espeland, M. (2016). Improvisasjon i lærerutdanning, Tangenten 4/2016: 40-48.
Singh, O.F. (2016). Måling i barnehagen. Tangenten 3/2016: 8-14.
Singh, O. (2014), I øyeblikket: En studie om IKT sin medierende rolle i improvisatoriske samhandlinger mellom lærerutdanner og studenter i faget matematikkdidaktikk. MSc thesis. Høgskolen Stord/Haugesund. Stord.
Formidling
R. Roos (2024) Improving how we do research with indigenous and local communities. Guest blog at Integration and Implementation Insights A community blog and repository of resources for improving research impact on complex real-world problems
Making knowledge inclusive? Improving how we do research with Indigenous and local communities, News item Utrecht University, 25 March 2024.
Undervisning
Se Engelsk side
Publikasjoner
Vitenskapelig artikkel
- Roos, Roxana (2024). Researchers’ perceptions of their collaboration with indigenous and local people in environmental change research. (ekstern lenke)
- Roos, Roxana (2024). “Maybe you need to do something about it”: challenges in global environmental change research with and within local communities. (ekstern lenke)
- Roos, Roxana (2024). The role of frames in shaping the representation of local knowledge and concerns in scientific texts. (ekstern lenke)
- Singh, Oksana (2017). Danningsperspektiver på utforming av lærersubjektet i læreverket i matematikk. (ekstern lenke)
- Singh, Oksana; Engelsen, Knut Steinar; Espeland, Magne (2016). Improvisasjon i lærerutdanning. (ekstern lenke)
Se en full oversikt over publikasjoner i Cristin
Roos, R. “Maybe you need to do something about it”: challenges in global environmental change research with and within local communities. Humanit Soc Sci Commun 11, 429 (2024). https://doi.org/10.1057/s41599-024-02942-5
Singh, O. (2023) Transparens i foucauldiansk diskursanalyse i utdanningsforskning. Norsk pedagogisk tidsskrift 107 (1): 93–104. doi:10.18261/npt.107.1.9
Singh, O. (2021). Med fokus på lærerutdanneres frihet - En diskursanalytisk studie om hvordan frihet framtrer i matematikklærerutdanneres utforming av faget matematikk for trinn 5 – 10 i kontekst av styringsdokumenter. PhD thesis. (Monograph, in Norwegian), Bodoni AS / Høgskulen på Vestlandet. Bergen, Norway. ISBN 978-82-93677-66-6.
Singh, O. (2017). Danningsperspektiver på utforming av lærersubjektet i læreverket i matematikk. Norsk pedagogisk tidsskrift, 101(03), 266-277.
Singh, O., Engelsen, K.S., Espeland, M. (2016). Improvisasjon i lærerutdanning, Tangenten 4/2016: 40-48.
Singh, O.F. (2016). Måling i barnehagen. Tangenten 3/2016: 8-14.
Singh, O. (2014), I øyeblikket: En studie om IKT sin medierende rolle i improvisatoriske samhandlinger mellom lærerutdanner og studenter i faget matematikkdidaktikk. MSc thesis. Høgskolen Stord/Haugesund. Stord.
Prosjekter
CLIMArcTIC “From regional to global impacts of climate change in the Arctic: an interdisciplinary perspective”. (Agence Nationale de la Recherche, ANR, Frankrike)
Guest editing Research Topic Frontiers in Climate: Decolonial Perspectives on Arctic Resilience
SeMPER Arctic Sense Making, Place attachement, and Extended networks as sources of Resilience in the Arctic (Belmont Forum Arctic 2019 Science for Sustainability)