Thomas Ringen Eide

Stilling

Ph.d.-kandidat

Tilhørighet

Kort info

Eg jobbar som lærarutdannar med spesialisering i samfunnsfagdidaktikk og sosiologi. Mine forskingsinteresser dreier seg om sosial reproduksjon av klasse, med særleg vekt på utdanning, familieoppseding, kultur, og kva rolle det spelar for ferdigheiter, politiske haldningar, verdiar og makt.
Arbeid

Forskingsfelt

  • Utdanningssosiologi: spesialisering på sosial reproduksjon av klasseskilje i skule, familie og heimemiljø.
  • Samfunnsfagdidaktikk: spesialisering på faglege ferdigheiter og elevar si oppfatting av faget.
  • Lærar- og lektorutdanning: vilkåra for studentar si profesjonsutvikling og danning på mikro, meso og makro-nivået.

Prosjekt:

-Ph.d.-stipend i samfunnsfagdidaktikk: Etnografisk feltstudie om sosial klassebakgrunn si rolle for samfunnsfaglege ferdigheiter. Studien nyttar sosiologisk teori og metode i tradisjonen etter Bourdieu, og bidrar til det tverrfaglege forskingsfeltetet samfunnsfagdidaktikk i Noreg og Norden.

  • Eide har fullført Nasjonal forskerskole for lærerutdanning (NAFOL), kull 7, for perioden 2016-2019. https://www.ntnu.no/nafol

-Masteroppgåve: Klasse og (sosiopolitiske) haldningar til ulikskap i Noreg. Ein kvantitativ komprativ survey-analyse i dataprogrammet SPSS. Internasjonale data frå ISSP Social Inequality-serien. (Faktor- og regresjonsanalyser m.m.)

-Bacheloroppgåve: Betydinga av sosio-økonomisk ulikskap og klasseomgrepet i norsk valforsking (litteraturanalyse)

 

Formidling

Formidling på internasjonale og nasjonale konferansar og fagseminar, primært innan samfunnsfagdidaktikk. Sjå cristin.

Undervisning

Eg underviser for tida på grunnskulelærarutdanninga (GLU 5-10) på NLA høgskolen, campus Kalfaret. På Seksjon for samfunnsfag har eg mellom anna ansvar for bachelor- og masterrettleiing- og sensur, masterseminar og profesjonsretta praksisrettleiining. Eg har erfaring med emneansvar frå både Universitetet i Bergen og NLA, både på nye og etablerte emne. For tida underviser eg mellom anna på emna:

  • Samfunnsfaglige perspektiver på mangfold og fellesskap (master-spesialisering i samfunnsfag)
  • Vitenskapsteori og metode for den forskende lærer (masternivå GLU 1-7+5-10)
  • Samfunnsfag 1 og 2 (bachelornivå, GLU 5-10)
  • Masteroppgave i samfunnsfag (seminar-undervising)
  • Samfunn, religion, livssyn og etikk (bachelornivå, barnehage-lærarutdanninga)
  • Profesjonsveildening + praksis GLU4

Tidlegare har eg undervist på Det Samfunnsvitenskapelige fakultet si lektorutdanning og årsstudium "Praktisk pedagogisk", og "Lektor i samfunnsfag (sosiologi), master, 5 år".

  • Samfunnsfagdidaktikkk 1 og 2 (haust og vår)
  • SAKDI111 - Samfunnskunnskapsdidaktikk 2 (integrert lektorutdanning)
  • PPUPRA 101/102 (1 og 2 semester)
Publikasjoner
Prosjekter

Ph.d.-prosjekt til vurdering:

Ferdigheiter i feltet - Ein kvalitativ studie av ferdigheitsforståingar og sosiale klasseskilje blant elevar i samfunnsfagundervisning VG1/VG2.

Overordna problemstilling: "Kva rolle spelar sosial klassebakgrunn for elevar sine ferdigheiter i samfunnsfag, og kva ferdigheitsforståingar ligg til grunn i skulefaget"