Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
-
Jones, Lise Øen; Langelid, Torfinn; Manger, Terje
et al. (2024). Evaluating Education in Norwegian Prisons: Research Based Approaches. (ekstern lenke)
-
Westrheim, Kariane; Manger, Terje
(2019). Utenlandske innsatte: høy utdanningamotivasjon, men mange hinder. (ekstern lenke)
-
Manger, Terje; Eikeland, Ole Johan; Asbjørnsen, Arve Egil
(2019). Utdanning i fengsel. (ekstern lenke)
-
Jones, Lise Øen; Manger, Terje
(2019). Literacy skills, academic self-efficacy, and participation in prison education.. (ekstern lenke)
-
Manger, Terje
(2013). Motivasjon for skulearbeid. (ekstern lenke)
-
Westrheim, Kariane ; Manger, Terje
(2012). Metode. (ekstern lenke)
-
Westrheim, Kariane ; Manger, Terje
(2012). Oppsummering og drøfting. (ekstern lenke)
-
Westrheim, Kariane ; Manger, Terje
(2012). Likheter og forskjeller i de nordiske landene. (ekstern lenke)
-
Manger, Terje
(2012). Opplæring i ei kunnskapsbasert kriminalomsorg. (ekstern lenke)
-
Lillejord, Sølvi; Manger, Terje
(2010). Å utvikle seg som lærer. (ekstern lenke)
-
Nordahl, Thomas; Lillejord, Sølvi; Manger, Terje
(2010). Den profesjonelle lærer i møte med andre. (ekstern lenke)
-
Manger, Terje
(2010). Jevnaldrendes betydning. (ekstern lenke)
-
Nordahl, Thomas; Manger, Terje
(2010). Samhandling, kommunikasjon og engasjement. (ekstern lenke)
-
Manger, Terje; Nordahl, Thomas; Lillejord, Sølvi
(2010). Rett til læring i et fellesskap. (ekstern lenke)
-
Lillejord, Sølvi; Manger, Terje
(2010). Å bli lærer. (ekstern lenke)
-
Hetland, Hilde; Iversen, Anette Christine; Eikeland, Ole-Johan
et al. (2010). Former welfare clients in prison: a focus on education. (ekstern lenke)
-
Manger, Terje
(2009). Motivasjon og læring. Ulike syn på hvorfor elever lykkes. (ekstern lenke)
-
Manger, Terje; Eikeland, Ole-Johan
(2009). Introduction. (ekstern lenke)
-
Manger, Terje
(2009). Læring og forventning om mestring. Sosial-kognitive perspektiver. (ekstern lenke)
-
Manger, Terje
(2009). Læring som påvirkning gjennom samhandling. Atferdsteoretiske perspektiver. (ekstern lenke)
-
Manger, Terje; Lillejord, Sølvi
(2009). Livet i skolen. Introduksjon til boken. (ekstern lenke)
-
Manger, Terje; Eikeland, Ole-Johan
(2009). Discussion. (ekstern lenke)
-
Manger, Terje; Eikeland, Ole-Johan; Asbjørnsen, Arve Egil
(2009). Research review, the education of prisoner. (ekstern lenke)
-
Manger, Terje; Eikeland, Ole-Johan; Diseth, Åge
(2009). Norway. (ekstern lenke)
-
Manger, Terje; Asbjørnsen, Arve; Munkvold, Linda Helen
(2008). Lese- og skrivevansker og atferdsvansker. (ekstern lenke)
-
Manger, Terje; Eikeland, Ole-Johan; Asbjørnsen, Arve Egil
(2008). Forskning om innsattes utdanning. (ekstern lenke)
-
Manger, Terje; Eikeland, Ole-Johan; Diseth, Åge
(2008). Norge. (ekstern lenke)
-
Manger, Terje; Eikeland, Ole-Johan
(2008). Diskusjon. (ekstern lenke)
-
Anthun, Roald Andor; Manger, Terje
(2006). School Psychology in Norway. (ekstern lenke)
-
Manger, Terje
(2005). Man lærer i alle aldrer: Hvordan en organisasjon kan fremme læring hos sine medarbeidere. (ekstern lenke)
-
Langelid, Torfinn; Manger, Terje
(2005). Frå tukt til opplæring. Fengselspedagogikken før og no. (ekstern lenke)
-
Langelid, Torfinn; Manger, Terje
(2005). Innleiing. (ekstern lenke)
-
Manger, Terje; Langelid, Torfinn
(2005). Behov for mestring. Kunnskap, mangfald og likeverd, også i fengsel. (ekstern lenke)
-
Manger, Terje
(2005). Biprodukt av modernisering. (ekstern lenke)
-
Manger, Terje
(2000). Hva påvirker vår motivasjon for læring?. (ekstern lenke)
-
Raaheim, Arild; Manger, Terje
(1995). Problem solving and academic achievement. (ekstern lenke)
Vitenskapelig foredrag
-
Asbjørnsen, Arve Egil; Jones, Lise Øen; Manger, Terje
(2023). An update on research from the Bergen Cognition and Learning Group. (ekstern lenke)
-
Manger, Terje; Sivertsen, Mathias
(2023). Young inmates' educational motivation: Empirical and practical perspectives.. (ekstern lenke)
-
Manger, Terje; Westrheim, Kariane
(2023). Foreign inmates: They wish to start an education but face too many barriers.. (ekstern lenke)
-
Asbjørnsen, Arve Egil; Eidsvåg, Sunniva Sørhus; Jones, Lise Øen
et al. (2022). Communication Skills among Adults in Custody. (ekstern lenke)
-
Manger, Terje
(2021). Motivasjon for umotiverte?. (ekstern lenke)
-
Manger, Terje
(2019). Motivasjon for utdanning hos innsette: Det vi veit og det vi kan gjera.. (ekstern lenke)
-
Manger, Terje; Jones, Lise Øen; Asbjørnsen, Arve Egil
(2019). How can prisoners be motivated to start and complete an education?. (ekstern lenke)
-
Manger, Terje; Westrheim, Kariane
(2019). Utenlandske innsatte: Utfordringer og muligheter. (ekstern lenke)
-
Manger, Terje
(2017). Prison education in Norway: Educational background, educational participation, and academic motivation among Polish and Norwegian prisoners.. (ekstern lenke)
-
Manger, Terje
(2017). Motivasjon for utdanning hos innsette. (ekstern lenke)
-
Manger, Terje
(2017). Utdanningsmotivasjon og hinder for utdanning i fengsel. (ekstern lenke)
-
Brosens, Dorien; Manger, Terje; Croux, Flore
et al. (2017). Barriers that hinder prisoners from taking part in education: Research insights from Belgium and Norway.. (ekstern lenke)
-
Manger, Terje; Croux, Flore; Asbjørnsen, Arve Egil
et al. (2017). Participation of foreign national prisoners in prison activities: Research insights from Belgium and Norway.. (ekstern lenke)
-
Husabo, Elisabeth; Wergeland, Gro Janne; Manger, Terje
et al. (2016). Lavterskeltiltak for engstlige ungdommer, hva er viktig i implementeringen? (LIST-studien). (ekstern lenke)
-
Manger, Terje
(2016). Prisoners' motivation for education and barriers to education. Present research in Norway.. (ekstern lenke)
-
Manger, Terje
(2016). Nordic cooperation on prison education research - past and present.. (ekstern lenke)
-
Manger, Terje
(2015). Utdanningsaktivitet, utdanningsmotiv og hinder for deltaking i utdanning. (ekstern lenke)
-
Manger, Terje; Roth, Beate Buanes
(2015). The relationship between prisoners' educational self-efficacy and their participation in prison education. (ekstern lenke)
-
Manger, Terje
(2014). Kva veit vi om motivasjon og meistring i skulen. (ekstern lenke)
-
Manger, Terje
(2014). Prisoners' educational motives and teachers who can support them. (ekstern lenke)
-
Asbjørnsen, Arve Egil; Manger, Terje
(2013). Prisoners' educational competence, educational motives and learning challenges. (ekstern lenke)
-
Manger, Terje
(2013). Prison education as a bridge to the labour marked. (ekstern lenke)
-
Manger, Terje
(2013). Kartlegging av norske innsette i 2012: Utdanning, utdanningsmotiv og hinder for utdanning. (ekstern lenke)
-
Manger, Terje
(2012). Motivation and learning in prison contexts:Empirically supported knowledge. (ekstern lenke)
-
Asbjørnsen, Arve Egil; Manger, Terje
(2011). Learning skills and educational disadvantages among prisoners in Norway: Some implications and further challenges. (ekstern lenke)
-
Manger, Terje; Asbjørnsen, Arve Egil
(2011). Educational motives and desires: Effects on participation in prison education. (ekstern lenke)
-
Manger, Terje; Eikeland, Ole-Johan; Asbjørnsen, Arve Egil
(2011). Effects of educational motives on prisoners' participation in education and educational desires. (ekstern lenke)
-
Hetland, Hilde; Iversen, Anette Christine; Eikeland, Ole-Johan
et al. (2010). Former welfare clients in prison: a focus on education. (ekstern lenke)
-
Manger, Terje
(2010). Innsatte i nordiske fengsler: Utdanning, utdanningsønske og motiv for utdanning. (ekstern lenke)
-
Manger, Terje
(2010). The importance of research in prison education. (ekstern lenke)
-
Manger, Terje
(2010). Prison education and research in the Nordic countries. (ekstern lenke)
-
Manger, Terje
(2010). Forskning om utdanning av innsatte i Norden med særlig fokus på Danmark. (ekstern lenke)
-
Asbjørnsen, Arve Egil; Manger, Terje
(2010). Research in Norwegian and Nordic prisons. (ekstern lenke)
-
Hetland, Hilde; Eikeland, Ole-Johan; Manger, Terje
et al. (2009). Female prisoners and education. (ekstern lenke)
-
Jones, Lise Øen; Asbjørnsen, Arve Egil; Manger, Terje
et al. (2009). Reading impairments and phonological deficits among prison inmates in Norway. (ekstern lenke)
-
Manger, Terje
(2009). Education in nordic prisons: Prisoners' educational backgrounds, preferences, and motivation. (ekstern lenke)
-
Manger, Terje; Asbjørnsen, Arve Egil
(2009). Educational impairment, adhd and reading and writing problems among inmates in the Nordic countries. (ekstern lenke)
-
Asbjørnsen, Arve Egil; Manger, Terje
(2009). Educational impairment, ADHD and reading and writing problems among inmates in Norway. (ekstern lenke)
-
Jones, Lise Øen; Asbjørnsen, Arve Egil; Manger, Terje
et al. (2009). Validation of the Adult Dyslexia Check List. (ekstern lenke)
-
Manger, Terje
(2008). Nordic research on prison education. (ekstern lenke)
-
Manger, Terje
(2008). "Fengslande utdanning". Likskap og ulikskap i Norden. (ekstern lenke)
-
Lundervold, Astri; Manger, Terje; Munkvold, Linda Helen
(2007). Barn og unge som viser atferdsvansker og antisosial atferd. (ekstern lenke)
-
Jones, Lise Øen; Asbjørnsen, Arve Egil; Manger, Terje
et al. (2007). Does self reporting accurately reflect reading skills?. (ekstern lenke)
-
Jones, Lise Øen; Asbjørnsen, Arve Egil; Manger, Terje
et al. (2007). Self-reported reading skills among prison inmates in Norway: Is there a need for further assessment?. (ekstern lenke)
-
Manger, Terje; Eikeland, Ole-Johan; Diseth, Åge
et al. (2007). Inmates' educational motives and intentions. (ekstern lenke)
-
Hetland, Hilde; Eikeland, Ole-Johan; Manger, Terje
et al. (2007). Educational level in Norwegian prisons. (ekstern lenke)
-
Hetland, Hilde; Eikeland, Ole-Johan; Manger, Terje
et al. (2007). Educational background in a prison population. (ekstern lenke)
-
Diseth, Åge ; Manger, Terje; Eikeland, Ole-Johan
et al. (2007). Education of inmates in Norway: Learning strategies, motivation and teaching quality. (ekstern lenke)
-
Manger, Terje; Eikeland, Ole-Johan; Diseth, Åge
et al. (2007). Inmates' educational motives. (ekstern lenke)
-
Diseth, Åge ; Eikeland, Ole-Johan; Manger, Terje
et al. (2007). Education of prison inmates in Norway: Learning strategies, motivation and teaching quality. (ekstern lenke)
-
Diseth, Åge ; Eikeland, Ole-Johan; Manger, Terje
et al. (2006). Education in prison: Teaching quality and motivation for learning. (ekstern lenke)
-
Manger, Terje
(2006). Resent research in Norwegian prisons: Inmates educational background and educational intentions. (ekstern lenke)
-
Asbjørnsen, Arve Egil; Obrzut, John E.; Manger, Terje
(2006). Word-Chain Performance in Norwegian High-School Students: Could it be Explained by Phonological Skills?. (ekstern lenke)
-
Manger, Terje
(2006). Utdanningsbakgrunn, ønske om utdanning og rett til opplæring. (ekstern lenke)
-
Manger, Terje
(2005). Educational intentions among prison inmates. (ekstern lenke)
-
Manger, Terje
(2005). Males on the life-course-persistent and adolescent limited antisocial pathways. (ekstern lenke)
-
Manger, Terje
(2005). Recent research in Norwegian prisons: Inmates' educational backround and educational intentions. (ekstern lenke)
-
Langelid, Torfinn; Manger, Terje
(2005). Education in prison in Norway and the research-based evaluation of prison education in Norway - a summary. (ekstern lenke)
-
Manger, Terje
(2005). Utdanningsplanar hos innsette i fengsel. (ekstern lenke)
-
Manger, Terje
(2004). Utvikling av åtferdsvanskar gjennom barndom og ungdom. (ekstern lenke)
-
Asbjørnsen, Arve Egil; Manger, Terje; Eikeland, Ole-Johan
(2004). Self-control, cooperation and assertion in school-boys at risk for development of antisocial behavior. (ekstern lenke)
-
Manger, Terje
(2004). Education among inmates in Norwegian prisons. (ekstern lenke)
-
Manger, Terje
(2004). Åtferdsproblem: Risikofaktorar, vernande faktorar og prinsipp for tiltak. (ekstern lenke)
-
Manger, Terje
(2004). Prosjekt KREPS. (ekstern lenke)
-
Manger, Terje
(2004). Åtferdsproblem: Risikofaktorar og tiltak. (ekstern lenke)
-
Manger, Terje; Asbjørnsen, Arve Egil; Eikeland, Ole-Johan
(2004). Boys with externalizing problem behavior: Effects of social-cognitive training on social skills. (ekstern lenke)
-
Manger, Terje
(2002). Sjølvoppfatning og læring. (ekstern lenke)
-
Manger, Terje
(2002). Skuleprestasjonar og kjønnskilnader. (ekstern lenke)
Rapport
-
Asbjørnsen, Arve Egil; Jones, Lise Øen; Eikeland, Ole Johan
et al. (2023). Kommunikasjonsferdigheter blant norske innsatte. (ekstern lenke)
-
Eikeland, Ole Johan; Jones, Lise Øen; Manger, Terje
et al. (2022). Norske innsette: Utdanning før og under soning, ønske og planar. (ekstern lenke)
-
Asbjørnsen, Arve Egil; Manger, Terje; Jones, Lise Øen
et al. (2017). Norske innsatte: Kartlegging av lesevansker og oppmerksomhetsvansker 2015. (ekstern lenke)
-
Eikeland, Ole Johan; Manger, Terje; Asbjørnsen, Arve Egil
(2017). Innsatte fra Albania, Litauen og Polen: Utdanning, arbeid, ønske og planer. (ekstern lenke)
-
Eikeland, Ole Johan; Manger, Terje; Asbjørnsen, Arve Egil
(2016). Norske innsette: Utdanning, arbeid, ønske og planar. (ekstern lenke)
-
Manger, Terje; Eikeland, Ole Johan; Asbjørnsen, Arve Egil
(2016). Norske innsette: Utdanningsmotivasjon og hinder for utdanning i fengsel.. (ekstern lenke)
-
Chen, Xi Jing; Leith, Helen; Aarø, Leif Edvard
et al. (2015). Music therapy for improving mental health in offenders: Protocol for a systematic review and meta-analysis. (ekstern lenke)
-
Lillejord, Sølvi; Halvorsrud, Kristoffer; Ruud, Erik
et al. (2015). Frafall i videregående opplæring. En systematisk kunnskapsoversikt.. (ekstern lenke)
-
Asbjørnsen, Arve Egil; Manger, Terje; Jones, Lise Øen
et al. (2014). Norske innsatte: Lesevansker og oppmerksomhetsvansker. (ekstern lenke)
-
Eikeland, Ole-Johan; Manger, Terje; Gröning, Linda
et al. (2014). Innsatte fra Litauen, Polen og Nigeria: Utdanning, arbeid og kompetanse. (ekstern lenke)
-
Manger, Terje; Eikeland, Ole-Johan; Roth, Beate Buanes
et al. (2013). Nordmenn i fengsel: Motiv for utdanning. (ekstern lenke)
-
Westrheim, Kariane ; Manger, Terje
(2013). Ethnic minority prisoners in Nordic prisons: Educational background,preferences and needs. A qualitative study of prisoners from Iraq,Poland, Russia, Serbia and Somalia. (ekstern lenke)
-
Eikeland, Ole-Johan; Manger, Terje; Asbjørnsen, Arve Egil
(2013). Nordmenn i fengsel: Utdanning arbeid og kompetanse. (ekstern lenke)
-
Jones, Lise Øen; Asbjørnsen, Arve Egil; Manger, Terje
et al. (2013). Innsatte i norske fengsel: Lese- og skriveferdigheter og mestringforventningers betydning for deltakelse i utdanning. (ekstern lenke)
-
Westrheim, Kariane ; Manger, Terje; Eikeland, Ole-Johan
et al. (2012). Innsatte med irakisk bakgrunn i norske fengsler: en kvalitativ undersøkelse av utdanningsbakgrunn, ønsker og behov. (ekstern lenke)
-
Westrheim, Kariane ; Manger, Terje
(2012). Utenlandske innsatte i nordiske fengsler:Utdanningsbakgrunn, ønsker og behov. En kvalitativ studie av innsatte fra Irak, Polen, Russland, Serbia og Somalia. (ekstern lenke)
-
Manger, Terje; Eikeland, Ole-Johan; Asbjørnsen, Arve Egil
(2010). Innsette i norske fengsel: Motiv for utdanning under soning. (ekstern lenke)
-
Eikeland, Ole-Johan; Manger, Terje; Asbjørnsen, Arve Egil
(2010). Innsette i norske fengsel: Kompetanse gjennom utdanning og arbeid. (ekstern lenke)
-
Asbjørnsen, Arve Egil; Jones, Lise Øen; Manger, Terje
(2008). Innsatte i Bergen fengsel: Delrapport 3: Leseferdigheter og grunnleggende kognitive ferdigheter. (ekstern lenke)
-
Eikeland, Ole-Johan; Manger, Terje; Asbjørnsen, Arve Egil
(2008). Innsatte i nordiske fengsler: Utdanning, utdanningsønske og -motivasjon. (ekstern lenke)
-
Asbjørnsen, Arve Egil; Jones, Lise Øen; Manger, Terje
(2007). Innsatte i Bergen fengsel:Delrapport 2: Lesevaner, leseerfaringer og leseferdigheter. (ekstern lenke)
-
Asbjørnsen, Arve Egil; Manger, Terje; Jones, Lise Øen
(2007). Innsatte i Bergen fengsel: Leseferdigheter og lesevansker. (ekstern lenke)
-
Diseth, Åge ; Eikeland, Ole-Johan; Manger, Terje
(2006). Innsatte i norske fengsel: Utdanningskvalitet, læringsstrategier og motivasjon. (ekstern lenke)
-
Manger, Terje; Eikeland, Ole-Johan; Diseth, Åge
et al. (2006). Innsette i norske fengsel: Motiv for utdanning. (ekstern lenke)
-
Manger, Terje; Eikeland, Ole-Johan; Diseth, Åge
(2006). Innsette i norske fengsel: Utdanning, utdanningsønske og rett til opplæring. (ekstern lenke)
-
Eikeland, Ole-Johan; Manger, Terje
(2004). Innsette i norske fengsel: Utdanning og utdanningsønske. (ekstern lenke)
-
Wilhelmsen, Lars Skjold; Manger, Terje
(2004). Effektiv læring. Et hefte ved studiestart for alle nye studenter. (ekstern lenke)
-
Eikeland, Ole-Johan; Manger, Terje
(2004). Innsette i norske fengsel: Utdanning og utdanningsønske. (ekstern lenke)
-
Langelid, Torfinn; Manger, Terje; Engeness, Ragnhild
et al. (2004). Recommendations from the Group nominated to monitor the evaluation of education in Norwegian prisons. (ekstern lenke)
-
Nordahl, Thomas; Sørlie, Mari-Anne; Tveit, Arne
et al. (2003). Alvorlige atferdsvansker. Effektiv forebygging og mestring i skolen. Veileder for skoleeier og skolens ledelse. (ekstern lenke)
-
Nordahl, Thomas; Sørlie, Mari-Anne; Tveit, Arne
et al. (2003). Alvorlige atferdsvansker. Effektiv forebygging og mestring i skolen. Veileder for skolen. (ekstern lenke)
-
Manger, Terje; Eikeland, Ole-Johan; Asbjørnsen, Arve Egil
(1999). KREPS - delrapport 4: Effects of social-cognitive training on students' locus of control. (ekstern lenke)
-
Manger, Terje; Eikeland, Ole-Johan; Asbjørnsen, Arve Egil
(1999). KREPS - delrapport 2: Deltakarane sine vurderingar av det sosial-kognitive treningsprogrammet. (ekstern lenke)
-
Manger, Terje; Eikeland, Ole-Johan; Asbjørnsen, Arve Egil
et al. (1999). Kreps - delrapport 3: Effektar av sosial-kognitiv trening på ungdomsskuleelevar sin sosiale kompetanse. (ekstern lenke)
-
Manger, Terje; Eikeland, Ole-Johan; Asbjørnsen, Arve Egil
(1998). KREPS - delrapport 1: Første elevkullet i KREPS. (ekstern lenke)
Faglig foredrag
-
Manger, Terje; Sivertsen, Mathias
(2023). Motivasjon, mestring, tilbakemeldinger og selvfølelse: Teori, empiri og praktiske erfaringer fra Ungdomsenheten.. (ekstern lenke)
-
Sivertsen, Mathias; Manger, Terje
(2023). Utvikling av antisosial atferd og kriminalitet i barndom og ungdomsår. Ungdomsenheten i Bjørgvin fengsel, skolegang og hinder for frammøte til opplæringen.. (ekstern lenke)
-
Manger, Terje
(2019). Motivasjon, meistring og inkludering. (ekstern lenke)
-
Manger, Terje
(2019). Motivasjon, meistring og tru på seg sjølv hos elevane. (ekstern lenke)
-
Manger, Terje
(2019). Motivasjon og meistring som samspel mellom eigenskapar ved elev og miljø. (ekstern lenke)
-
Manger, Terje
(2019). Motivasjon, tru på seg sjølv, meistringsforventning og oppgåverosen si kraft. (ekstern lenke)
-
Manger, Terje
(2018). Korleis motivera elevane til å læra: Motivasjon, tru på seg sjølv og lærarane sine tilbakemeldingar. (ekstern lenke)
-
Manger, Terje
(2018). Elevane sin motivasjon for skulearbeidet: Ein nøkkel til å skjøna tidleg fråfall.. (ekstern lenke)
-
Manger, Terje
(2018). Motivasjon, tru på seg sjølv og forventning om meistring. (ekstern lenke)
-
Manger, Terje
(2017). Motivasjon og tru på seg sjølv hos elevar. (ekstern lenke)
-
Binder, Per-Einar; Manger, Terje
(2017). Å finne vei i kravene til professorkompetanse. Med vekt på undervisning, veiledning, formidling og identitet og motivasjon som akademiker.. (ekstern lenke)
-
Manger, Terje
(2016). Åpningsforedrag: Hvordan motivere elevene til å lære. (ekstern lenke)
-
Manger, Terje
(2015). Motivasjon, mestring og elevenes tro på seg selv. (ekstern lenke)
-
Manger, Terje
(2014). Elevenes tro på seg selv og hvorfor "self-esteem movement" tok feil. (ekstern lenke)
Lærebok
-
Lillejord, Sølvi; Manger, Terje; Mausethagen, Sølvi
(2022). Livet i skolen. Grunnbok i pedagogikk og elevkunnskap. (ekstern lenke)
-
Manger, Terje; Lillejord, Sølvi; Nordahl, Thomas
et al. (2013). Livet i skolen 1. Grunnbok i pedagogikk og elevkunnskap: Undervisning og læring. (ekstern lenke)
-
Lillejord, Sølvi; Manger, Terje; Nordahl, Thomas
(2013). Livet i skolen 2. Grunnbok i pedagogikk og elevkunnskap: Læreprofesjonalitet. (ekstern lenke)
-
Lillejord, Sølvi; Manger, Terje; Nordahl, Thomas
(2010). Livet i skolen 2. Grunnbok i pedagogikk og elevkunnskap: Lærerprofesjonalitet. (ekstern lenke)
-
Manger, Terje; Lillejord, Sølvi; Nordahl, Thomas
(2009). Livet i skolen 1 Grunnbok i pedagogikk og elevkunnskap. (ekstern lenke)
-
Manger, Terje; Lillejord, Sølvi; Nordahl, Thomas
et al. (2009). Livet i skolen 1. Grunnbok i pedagogikk og elevkunnskap. (ekstern lenke)
-
Asbjørnsen, Arve Egil; Manger, Terje; Ogden, Terje
(1999). Skole- og opplæringspsykologi. (ekstern lenke)
Vitenskapelig artikkel
-
Jones, Lise Øen; Tveit, Leila Våland; Asbjørnsen, Arve Egil
et al. (2021). A Cross-Sectional Study of Educational Aspects and Self-reported Learning Difficulties among Female Prisoners in Norway. (ekstern lenke)
-
Asbjørnsen, Arve Egil; Jones, Lise Øen; Eikeland, Ole-Johan
et al. (2021). Can a Questionnaire Be Useful for Assessing Reading Skills in Adults? Experiences with the Adult Reading Questionnaire among Incarcerated and Young Adults in Norway. (ekstern lenke)
-
Manger, Terje; Hetland, Jørn; Jones, Lise Øen
et al. (2020). Prisoners' academic motivation, viewed from the perspective of self-determination theory: Evidence from a population of Norwegian prisoners.. (ekstern lenke)
-
Manger, Terje
(2018). Motivasjon til å handle moralsk. (ekstern lenke)
-
Manger, Terje; Eikeland, Ole-Johan; Asbjørnsen, Arve Egil
(2018). Why do not prisoners participate in adult education? An analysis of Barriers to education in Norwegian prisons.. (ekstern lenke)
-
Manger, Terje; Eikeland, Ole Johan; Jones, Lise Øen
et al. (2017). Innsette i fengsel under 25 år: Tek utdanning, men har vanskar med lesing, skriving, rekning og ADHD.. (ekstern lenke)
-
Roth, Beate Buanes; Westrheim, Kariane; Jones, Lise Øen
et al. (2017). Academic self-efficacy, educational motives and aspects of the prison sentence as predictors for participation in prison education.. (ekstern lenke)
-
Manger, Terje; Eikeland, Ole Johan; Asbjørnsen, Arve Egil
(2017). Norske innsette: Mangelfull utdanning og risiko for utanforskap. (ekstern lenke)
-
Asbjørnsen, Arve Egil; Jones, Lise Øen; Eikeland, Ole-Johan
et al. (2016). Spørreskjema om voksnes lesing (SLV) som screeninginstrument for leseferdigheter : erfaringer fra bruk i en surveyundersøkelse blant norske innsatte. (ekstern lenke)
-
Roth, Beate Buanes; Asbjørnsen, Arve Egil; Manger, Terje
(2016). The relationship between prisoners' academic self-efficacy and participation in education, previous convictions, sentence length, and portion of sentence served.. (ekstern lenke)
-
Chen, Xi Jing; Leith, Helen; Aarø, Leif Edvard
et al. (2016). Music therapy for improving mental health problems of offenders in correctional settings: systematic review and meta-analysis. (ekstern lenke)
-
Hesjedal, Elisabeth; Hetland, Hilde; Iversen, Anette Christine
et al. (2015). Interprofessional collaboration as a means of including children at risk: an analysis of Norwegian educational policy documents. (ekstern lenke)
-
Asbjørnsen, Arve Egil; Manger, Terje; Eikeland, Ole Johan
(2015). Symptoms of ADHD are related to education and work experience among incarcerated adults.. (ekstern lenke)
-
Munkvold, Linda Helen; Manger, Terje; Lundervold, Astri
(2014). Conners' continuous performance test (CCPT-II) in children with ADHD, ODD, or a combined ADHD/ODD diagnosis. (ekstern lenke)
-
Nordahl, Kristin B.; Janson, Harald; Manger, Terje
et al. (2014). Family concordance and gender differences in parent-child structured interaction at 12 months. (ekstern lenke)
-
Hetland, Hilde; Iversen, Anette Christine; Eikeland, Ole Johan
et al. (2014). Former welfare clients in prison: education and self-reported learning problems.. (ekstern lenke)
-
Westrheim, Kariane ; Manger, Terje
(2014). Iraqi prisoners in Norway: Educational background, participation, preferences and barriers to education. (ekstern lenke)
-
Roth, Beate Buanes; Manger, Terje
(2014). The relationship between prisoners' educational motives and previous incarceration, sentence length, and sentence served. (ekstern lenke)
-
Manger, Terje; Eikeland, Ole-Johan; Jones, Lise Øen
et al. (2014). Innsette med lærevanskar ønskjer opplæring under soning. (ekstern lenke)
-
Bjørknes, Ragnhild; Manger, Terje
(2013). Can Parent Training Alter Parent Practice and Reduce Conduct Problems in Ethnic Minority Children? A Randomized Controlled Trial. (ekstern lenke)
-
Jones, Lise Øen; Manger, Terje; Eikeland, Ole Johan
et al. (2013). Participation in prison education: Is it a question of reading and writing self-efficacy and actual skills?. (ekstern lenke)
-
Manger, Terje; Eikeland, Ole-Johan; Asbjørnsen, Arve Egil
(2013). Effects of educational motives on prisoners' participation in education and educational desires. (ekstern lenke)
-
Bjørknes, Ragnhild; Kjøbli, John; Manger, Terje
et al. (2012). Parent Training Among Ethnic Minorities: Parenting Practices as Mediators of Change in Child Conduct Problems. (ekstern lenke)
-
Jones, Lise Øen; Varberg, Jeanette; Manger, Terje
et al. (2012). Reading and writing self-efficacy of incarcerated adults. (ekstern lenke)
-
Jones, Lise Øen; Asbjørnsen, Arve Egil; Eikeland, Ole-Johan
et al. (2011). An examination of the relationship between self-reported and measured reading and spelling skills among incarcerated adults in Norway. (ekstern lenke)
-
Manger, Terje; Eikeland, Ole-Johan; Asbjørnsen, Arve Egil
(2011). Utdanningskompetanse hos innsette i norske fengsel. (ekstern lenke)
-
Munkvold, Linda Helen; Lundervold, Astri ; Manger, Terje
(2011). Oppositional Defiant Disorder - Gender Differences in Co-occurring Symptoms of Mental Health Problems in a General Population of Children. (ekstern lenke)
-
Manger, Terje; Eikeland, Ole-Johan; Diseth, Åge
et al. (2010). Prison Inmates' Educational Motives: Are They Pushed or Pulled?. (ekstern lenke)
-
Asbjørnsen, Arve Egil; Obrzut, John E.; Eikeland, Ole-Johan
et al. (2010). Can solving of wordchains be explained by phonological skills alone?. (ekstern lenke)
-
Asbjørnsen, Arve Egil; Jones, Lise Øen; Munkvold, Linda Helen
et al. (2010). An examination of shared variance in self-report and objective measures of attention in the incarcerated adult population. (ekstern lenke)
-
Munkvold, Linda Helen; Lundervold, Astri ; Lie, Stein Atle
et al. (2009). Should there be separate parent and teacher-based categories of ODD? Evidence from a general population. (ekstern lenke)
-
Manger, Terje; Eikeland, Ole-Johan; Vold, Vibeke
(2009). A web-based national test of English reading as a foreign language: Does it test language ability, or computer competence? A web-based measure of English reading and ICT competence. (ekstern lenke)
-
Wormnes, Bjørn; Dundas, Ingrid; Manger, Terje
(2008). Placeborespons kan forstärka medicinsk terapi. (ekstern lenke)
-
Diseth, Åge ; Eikeland, Ole-Johan; Manger, Terje
et al. (2008). Education of prison inmates: course experience, motivation, and learning strategies as indicators of evaluation. (ekstern lenke)
-
Lundervold, Astri Johansen; Heimann, Mikael; Manger, Terje
(2008). Behaviour-emotional characteristics of primary-school children rated as having language problems. (ekstern lenke)
-
Hetland, Hilde; Eikeland, Ole-Johan; Manger, Terje
et al. (2007). Educational background in a prison population. (ekstern lenke)
-
Anthun, Roald Andor; Manger, Terje
(2006). Effects of special education teams on school psychology services. (ekstern lenke)
-
Manger, Terje; Eikeland, Ole-Johan; Asbjørnsen, Arve Egil
et al. (2006). Educational intentions among prison inmates. (ekstern lenke)
-
Manger, Terje; Eikeland, Ole-Johan
(2005). Utdanning hos innsette i fengsel. (ekstern lenke)
-
Manger, Terje; Eikeland, Ole-Johan; Asbjørnsen, Arve Egil
(2003). Effects of training on pupils' social skills. (ekstern lenke)
-
Manger, Terje; Wicklund, Robert; Eikeland, Ole-Johan
(2003). Speed communication and solving social problems. (ekstern lenke)
-
Manger, Terje; Eikeland, Ole-Johan; Asbjørnsen, Arve Egil
(2002). Effects of social-cognitive training on students' locus of control. (ekstern lenke)
-
Midthassel, Unni Vere; Manger, Terje; Torsheim, Torbjørn
(2002). Community effects on teacher involvement in school development activity: A study of teachers in cities, smaller towns and rural areas in Norway. (ekstern lenke)
-
Midthassel, Unni Vere; Manger, Terje; Torsheim, Torbjørn
(2002). Community effects on teacher involvement in school development activity: A study of teachers in cities, smaller towns and rural areas in Norway. (ekstern lenke)
-
Manger, Terje; Eikeland, Ole-Johan; Asbjørnsen, Arve Egil
(2001). Effects of social-cognitive training on students' empathy. (ekstern lenke)
-
Manger, Terje; Eikeland, Ole-Johan
(2000). On the relationship between locus of control, level of ability and gender. (ekstern lenke)
-
Manger, Terje
(2000). Evaluering av prosjekt "KREPS". Sosialt-kognitivt opplæringsprogram i ungdomsskulen. (ekstern lenke)
-
Manger, Terje
(2000). Evaluering av prosjekt "KREPS". Sosialt-kognitivt opplæringsprogram i ungdomsskulen. (ekstern lenke)
-
Manger, Terje; Eikeland, Ole-Johan
(1998). Gender differences in mathematical sub-skills. (ekstern lenke)
-
Manger, Terje; Eikeland, Ole-Johan
(1998). The effects of spatial visualization and student`s sex on mathematical achievement. (ekstern lenke)
-
Manger, Terje; Eikeland, Ole-Johan
(1998). The effects of mathematics self-concept on girls`and boys` mathematical achievement. (ekstern lenke)
-
Manger, Terje; Eikeland, Ole-Johan
(1998). The effects of mathematical achievement and cognitive ability on girls' and boys' mathematical self-concept. (ekstern lenke)
-
Manger, Terje; Eikeland, Ole-Johan
(1997). The effect of social comparison on mathematics self-concept. (ekstern lenke)
-
Manger, Terje; Gjestad, R.
(1997). Gender differences in mathematical achievement related to the ratio of girls to boys in school classes. (ekstern lenke)
-
Birkeland, S.; Johnsen, Bjørn Helge; Manger, Terje
(1995). En sammenlikning av to eksamensformer ved psykologi grunnfag: Effekt på grad av gjennomføring og karakterer. (ekstern lenke)
-
Birkeland, Siri; Johnsen, Bjørn Helge; Manger, Terje
(1995). En sammenlikning av to eksamensformer ved psykologi grunnfag: Effekt på grad av gjennomføring og karakter. (ekstern lenke)
-
Manger, Terje; Nielsen, Geir Høstmark; Laberg, J.C.
(1994). Etikkopplæring i psykologstudiet : en omtale av undervisningsopplegget i Bergen. (ekstern lenke)
Populærvitenskapelig foredrag
-
Manger, Terje
(2018). Motivasjon og tru på seg sjølv i skule og akademia. (ekstern lenke)
-
Manger, Terje
(2016). Motivasjon, elevenes tro på seg selv og rosens betydning. (ekstern lenke)
-
Manger, Terje
(2016). Elevane sine årsaksfortolkingar og lærarane sine tilbakemeldingar. (ekstern lenke)
-
Manger, Terje
(2016). Motivasjon, meistring, tru på seg sjølv og den tvitydige rosen. (ekstern lenke)
-
Manger, Terje
(2015). Motivasjon, tro på seg selv og den tvetydige rosen. (ekstern lenke)
-
Manger, Terje
(2015). Motivasjon, meistring og tru på seg sjølv hos skuleelevar. (ekstern lenke)
-
Manger, Terje
(2014). Understanding motivation, learning and self-concept as keys to understanding early school leaving. (ekstern lenke)
-
Manger, Terje
(2014). Motivasjon, læring og tru på seg sjølv i ein skule for alle. (ekstern lenke)
-
Manger, Terje
(2014). Motivasjon, meistring, læring og elevane si tru på seg sjølv. (ekstern lenke)
-
Manger, Terje
(2013). Motivasjon, meistring og læring i den gode skulen. (ekstern lenke)
-
Manger, Terje
(2013). Den gode skulen. (ekstern lenke)
-
Manger, Terje
(2013). "Den gode skulen": Motivasjon, meistring og læring. (ekstern lenke)
-
Manger, Terje
(2013). LP-modellen: Motivasjon, meistring og læring. (ekstern lenke)
-
Manger, Terje
(2013). Motivasjon, meistring og læring. (ekstern lenke)
-
Manger, Terje
(2013). Motivasjon, læring og tilbakemelding i den gode skulen. (ekstern lenke)
-
Manger, Terje
(2012). Motivasjon, læring og klasseleiing. (ekstern lenke)
-
Manger, Terje
(2012). Den gode læring. (ekstern lenke)
-
Manger, Terje
(2012). Motivasjon, meistring og læring i skjerma verksemder. (ekstern lenke)
-
Manger, Terje
(2012). Motivasjon, mestring og læring i operative situasjonar. (ekstern lenke)
-
Manger, Terje
(2012). Motivasjon, mestring og rehabilitering. Kognitive tilnærmingar. (ekstern lenke)
-
Manger, Terje
(2012). Den gode skule. (ekstern lenke)
-
Manger, Terje
(2012). Utvikling av alvorlege åtferdsproblem, antisosial åtferd og kriminalitet. (ekstern lenke)
-
Manger, Terje
(2012). Motivasjon, læring og kjønnsforskjeller. (ekstern lenke)
-
Manger, Terje
(2012). Motiv for utdanning: Kartlegging av innsattes utdanningsbakgrunn, utdanningsønsker og behov. (ekstern lenke)
-
Manger, Terje
(2012). Utdanningsbakgrunn og motivasjon for utdanning hos innsette i norske fengsel. (ekstern lenke)
-
Manger, Terje
(2012). Motivasjon, læring og åtferd i skulen. (ekstern lenke)
-
Manger, Terje
(2012). Motivasjon, meistring og klasseleiing. (ekstern lenke)
-
Manger, Terje
(2012). Motivasjon, meistring og helse: Teoretiske perspektiv og praktiske verkty. (ekstern lenke)
-
Manger, Terje
(2012). Utvikling av alvorlege åtferdsproblem og kriminalitet. Kva vaksenrolle kan førebyggja slik utvikling?. (ekstern lenke)
-
Manger, Terje
(2011). Vilkår for læring hos fosterborn. (ekstern lenke)
-
Manger, Terje
(2011). Utvikling av alvorlege samansette vanskar. (ekstern lenke)
-
Manger, Terje
(2011). Innsette i norske fengsel: Utdanningsbakgrunn, motiv for utdanning og forventning om meistring. (ekstern lenke)
-
Manger, Terje
(2011). Vilkår for læring i norsk skule. (ekstern lenke)
-
Manger, Terje
(2011). Vilkår for læring på ungdomssteget. (ekstern lenke)
-
Manger, Terje
(2011). Klasseleiing, lærarautoritet og læringsutbyte. (ekstern lenke)
-
Manger, Terje
(2011). Motivasjon, meistring og læring i skulen. (ekstern lenke)
-
Manger, Terje
(2011). Hva vet vi om motivasjon og mestring. Finnes det kjønnsforskjeller?. (ekstern lenke)
-
Manger, Terje
(2011). Språkbruk i forsking og undervisning i pedagogisk-psykologiske fag. (ekstern lenke)
-
Manger, Terje
(2011). Ei kunnskapsbasert kriminalomsorg og opplæring. (ekstern lenke)
-
Manger, Terje
(2011). Vilkår for skulefagleg læring hos born i fosterheim eller institusjon. (ekstern lenke)
-
Manger, Terje
(2011). Motiv for læring i fengsel. (ekstern lenke)
-
Manger, Terje
(2011). Vilkår for læring hos utsatte barn og unge. (ekstern lenke)
-
Manger, Terje
(2010). Vilkår for læring i skulen. (ekstern lenke)
-
Manger, Terje
(2010). LP-modellen: Hva vet vi om motivasjon og mestring?. (ekstern lenke)
-
Manger, Terje
(2010). Motivasjon for læring i fengsel. (ekstern lenke)
-
Manger, Terje
(2010). Hva vet vi om motivasjon og mestring?. (ekstern lenke)
-
Manger, Terje
(2010). Motivasjon og mestring blant elever og lærere. (ekstern lenke)
-
Manger, Terje
(2010). Vilkår for læring. (ekstern lenke)
-
Manger, Terje
(2010). Motivasjon og mestring under rehabilitering. (ekstern lenke)
-
Manger, Terje
(2010). Vilkår for læring i barnehage og skule. (ekstern lenke)
-
Manger, Terje
(2010). Utvikling av alvorlege åtferdsproblem og kriminalitet. Kva veit vi og kva gjer vi?. (ekstern lenke)
-
Manger, Terje
(2010). Utviklingsperspektivet: Korleis samspelar risiko- og vernande forhold i barnehage- og skulealder?. (ekstern lenke)
-
Manger, Terje
(2010). Mestring: Teoretiske perspektiv og praktiske verkty. (ekstern lenke)
-
Manger, Terje
(2009). Motivasjon og rehabilitering. (ekstern lenke)
-
Manger, Terje
(2009). Research on prison education. (ekstern lenke)
-
Manger, Terje
(2009). Motivasjon, mestring og åtferdsproblem. (ekstern lenke)
-
Manger, Terje
(2008). Motivasjon, meistring og rehabilitering. (ekstern lenke)
-
Manger, Terje
(2007). Utvikling av åtferdsproblem gjennom skulealderen: Risikofaktorar og beskyttande faktorar. (ekstern lenke)
-
Munkvold, Linda Helen; Manger, Terje
(2007). Internasjonal forskning om atferdsproblemer, med vekt på skolealder. (ekstern lenke)
-
Manger, Terje
(2007). Risikofaktorar for utvikling av åtferdsproblem og antisosial åtferd. Meistring hos elevane som 'buffer' mot skeivutvikling. (ekstern lenke)
-
Manger, Terje
(2007). Risikofaktorar og meistring hos elevar med åtferdsproblem. (ekstern lenke)
-
Manger, Terje
(2007). Åtferdsproblem, risikofaktorar og meistring. (ekstern lenke)
-
Manger, Terje
(2007). Åtferdsproblem: Risikofaktorar og meistring som 'buffer'. (ekstern lenke)
-
Manger, Terje
(2006). Innsette sin utdanningsbakgrunn og utdanningsmotivasjon. (ekstern lenke)
-
Manger, Terje
(2006). Utvikling av åtferdsproblem og antisosial åtferd gjennom barndoms- og ungdomstid: Risikofaktorer og beskyttende faktorer. (ekstern lenke)
-
Manger, Terje
(2006). Internasjonal forsking om åtferdsproblem og antisosial åtferd. (ekstern lenke)
-
Manger, Terje
(2006). Utvikling av åtferdsproblem og antisosial åtferd gjennom barndoms- og ungdomstid: Risikofaktorar og beskyttande faktorar. (ekstern lenke)
-
Manger, Terje
(2006). Utvikling av åtferdsproblem: Risikofaktorar og motstandsdugleik. (ekstern lenke)
-
Manger, Terje
(2006). Nasjonale prøvar: Ein grundig førebudd og gjennomtenkt aktivitet eller hastverk og lastverk?. (ekstern lenke)
-
Manger, Terje
(2006). Utvikling av åtferdsproblem: Risikofaktorar og vernande faktorar. (ekstern lenke)
-
Manger, Terje
(2006). Utdanningsbakgrunn og utdanningsønske hos innsette i norske fengsel. (ekstern lenke)
-
Manger, Terje
(2005). Økologisk perspektiv på barndom. (ekstern lenke)
-
Manger, Terje
(2005). Utvikling av antisosial åtferd og kriminalitet. (ekstern lenke)
-
Manger, Terje
(2005). Motivasjon og mestring - fokus på individet. (ekstern lenke)
-
Manger, Terje
(2005). Utvikling av atferdsproblemer og antisosial atferd gjennom barndom og ungdom. (ekstern lenke)
-
Manger, Terje
(2005). Motivasjon og mestring: Ikkje berre evner. (ekstern lenke)
-
Manger, Terje
(2005). Utdanningsbakgrunn og utdanningsbehov hos innsette i norske fengsel. (ekstern lenke)
-
Manger, Terje
(2005). Utvikling av antisosial åtferd: Risikofaktorar og motstandsdugleik. (ekstern lenke)
-
Manger, Terje
(2004). Utdanning hos innsette i norske fengsel. (ekstern lenke)
-
Manger, Terje
(2004). Utdanningsbakgrunn og utdanningsønske hos innsette. (ekstern lenke)
Faglig kapittel
Multimediaprodukt
Populærvitenskapelig bok
Poster
-
Husabo, Elisabeth; Wergeland, Gro Janne; Ogden, Terje
et al. (2016). Lavterskeltiltak for ungdom med angst: protokoll for en implementeringsstudie. (ekstern lenke)
-
Munkvold, Linda Helen; Lundervold, Astri ; Manger, Terje
(2009). Do girls with Oppositional Defiant Disorder (ODD) experience more comorbid mental health problems than boys with ODD?. (ekstern lenke)
-
Munkvold, Linda Helen; Manger, Terje; Lundervold, Astri
(2008). Children with disruptive behavior problems: Differences between sub-groups on CPT-measures. (ekstern lenke)
-
Asbjørnsen, Arve Egil; Manger, Terje; Jones, Lise Øen
et al. (2008). Can a rating scale for attention deficits identify attention problems among prison inmates?. (ekstern lenke)
-
Jones, Lise Øen; Asbjørnsen, Arve Egil; Manger, Terje
et al. (2007). Self-reported and assessed reading skills among prison inmates in Norway: is there a need for further assessment?. (ekstern lenke)
-
Munkvold, Linda Helen; Manger, Terje; Lundervold, Astri Johansen
(2006). In the eye of the beholder? Teacher- and parent disagreement on ratings of childrens' behavior problems. (ekstern lenke)
Anmeldelse
Intervju
-
Manger, Terje
(2015). Livsviterne. (ekstern lenke)
-
Manger, Terje
(2015). Fengselsstudenter - en glemt gruppe. (ekstern lenke)
-
Manger, Terje
(2015). Feil type ros gjør elever mindre motivert. (ekstern lenke)
-
Manger, Terje
(2015). Wrong type of praise can be demotivating. (ekstern lenke)
-
Manger, Terje
(2015). Blinde Daniel ser bare muligheter. Bli bedre med skyhøye forventninger.. (ekstern lenke)
-
Manger, Terje
(2014). Bli tøff i hodet. (ekstern lenke)
-
Manger, Terje
(2014). Svake elever tror ikke på ros. (ekstern lenke)
-
Manger, Terje
(2012). Få en god studiestart. (ekstern lenke)
-
Manger, Terje
(2012). Intet stengsel mot utdanning. (ekstern lenke)
-
Manger, Terje
(2012). Lærergjerning blant gjerningsmenn. (ekstern lenke)
-
Manger, Terje
(2012). Jenter er best, ingen protest. (ekstern lenke)
-
Manger, Terje
(2011). Godt motiverte utlendinger. (ekstern lenke)
-
Manger, Terje
(2010). Indsatte vil på skolebænken. (ekstern lenke)
-
Manger, Terje
(2009). Jentespranget. (ekstern lenke)
-
Manger, Terje
(2008). Korte dommar hindrar utdanning. (ekstern lenke)
-
Manger, Terje
(2008). Fengslene ligger 30 år etter. (ekstern lenke)
-
Manger, Terje; Munkvold, Linda Helen
(2008). Han vakte bekymring for sitt sterke sinne allerede i barnehagen. Som 18-åring rettet han en nyttårsrakett mot sin søster. Nå er gutten dømt for trusler og vold. (ekstern lenke)
-
Manger, Terje
(2006). 13 fengsel gir ikke undervisning. (ekstern lenke)
-
Manger, Terje
(2006). Slakter utdanningstilbud i fengslene. (ekstern lenke)
-
Manger, Terje
(2006). Mye å tjene på bedre utdanning. (ekstern lenke)
-
Manger, Terje
(2006). Tretten av 47 fengsler gir ikke tilbud om opplæring. (ekstern lenke)
-
Manger, Terje
(2006). Institusjon koster mest og virker minst. (ekstern lenke)
-
Manger, Terje
(2006). Norske fanger dårlig utdannet. (ekstern lenke)
-
Manger, Terje
(2006). Studerer for å mestre framtiden. (ekstern lenke)
-
Manger, Terje
(2005). Med eksamen fra fengselet. (ekstern lenke)
-
Manger, Terje
(2005). Til det bedre. (ekstern lenke)
-
Manger, Terje
(2005). Superlønnsomt å satse på forbrytere. (ekstern lenke)
-
Manger, Terje
(2005). Angriper tafatt kriminalomsorg. (ekstern lenke)
-
Manger, Terje
(2005). Slakter norsk kriminalomsorg. (ekstern lenke)
-
Manger, Terje
(2005). Knusende dom over norsk kriminalomsorg. (ekstern lenke)
-
Manger, Terje
(2005). Blir ikke roligere av kamp. (ekstern lenke)
-
Manger, Terje
(2005). Vil ha bedre fengselsskole. (ekstern lenke)
-
Manger, Terje
(2004). To av tre innsatte har ikke videregående skole. (ekstern lenke)
-
Manger, Terje
(2004). Tar fangene i skole. (ekstern lenke)
Hovedfagsoppgave
Fagbok
-
Manger, Terje; Wormnes, Bjørn
(2015). Motivasjon og mestring. Utvikling av egne og andres ressurser.. (ekstern lenke)
-
Wilhelmsen, Lars Skjold; Manger, Terje
(2011). Effektiv læring. Råd til nye studenter. (ekstern lenke)
-
Nordahl, Thomas; Manger, Terje; Lillejord, Sølvi
(2010). Livet I Skolen 2 Grunnbok i pedagogikk og elevkunnskap: Lærerprofesjonalitet. (ekstern lenke)
-
Nordahl, Thomas; Lillejord, Sølvi; Manger, Terje
(2010). Livet I Skolen 2 Grunnbok i pedagogikk og elevkunnskap: Lærerprofesjonalitet. (ekstern lenke)
-
Wormnes, Bjørn; Manger, Terje
(2005). Motivasjon og mestring. Veier til effektiv bruk av egne ressurser. (ekstern lenke)
-
Nordahl, Thomas; Sørlie, Mari-Anne; Manger, Terje
et al. (2005). Atferdsproblemer blant barn og unge : teoretiske og praktiske tilnærminger. (ekstern lenke)
-
Kaufmann, Astrid; Manger, Terje
(1997). Psykologi for helse- og sosialfag. (ekstern lenke)
-
Manger, Terje; Wilhelmsen, Lars Skjold
(1996). Studiestart. Veien til effektiv læring for alle nye studenter. Revidert utgave. (ekstern lenke)
-
Manger, Terje; Wilhelmsen, Lars Skjold
(1991). Studiestart. Veien til effektiv læring for alle nye studenter. (ekstern lenke)
Nettsider (opplysningsmateriale)
Populærvitenskapelig kapittel/artikkel
Programdeltagelse
Populærvitenskapelig artikkel
Vitenskapelig antologi/Konferanseserie
Vitenskapelig oversiktsartikkel/review
Sammendrag/abstract
Innledning
Short communication
Vitenskapelig monografi
Kompendium
Annet
Doktorgradsavhandling
Se en full oversikt over publikasjoner i Cristin