Vitenskapelig artikkel
-
Weihs, Julien Pooya; Euler, Elias; Gjerde, Vegard
et al. (2025). Exploration of troublesome and threshold concepts in cloud microphysics. (ekstern lenke)
-
Gjerde, Vegard; Hagane, Sivert
(2024). Enhancing peer instruction in physics: Understanding cognitive processes and refining rules. (ekstern lenke)
-
Gjerde, Vegard; Paulsen, Vegard Havre; Holst, Bodil
et al. (2022). Problem solving in basic physics: Effective self-explanations based on four elements with support from retrieval practice. (ekstern lenke)
-
Gjerde, Vegard; Holst, Bodil; Kolstø, Stein Dankert
(2021). Integrating effective learning strategies in basic physics lectures: A thematic analysis. (ekstern lenke)
-
Gjerde, Vegard; Jr, Robert Morris Gray; Holst, Bodil
et al. (2021). The Covid-19 shutdown: when studying turns digital, students want more structure. (ekstern lenke)
-
Gjerde, Vegard; Holst, Bodil; Kolstø, Stein Dankert
(2020). Retrieval practice of a hierarchical principle structure in university introductory physics: Making stronger students. (ekstern lenke)
Faglig foredrag
-
Gjerde, Vegard
(2024). Prinsippark som verktøy i fysikk og realfag. (ekstern lenke)
-
Gjerde, Vegard
(2023). Erfaringsdeling fra PAFYS-prosjektet. (ekstern lenke)
-
Gjerde, Vegard
(2022). Presentasjon av PAFYS-resultater til rådgivergruppe. (ekstern lenke)
-
Gjerde, Vegard
(2022). Kognitive læringsstrategier i undervisning. (ekstern lenke)
-
Gjerde, Vegard
(2022). Flervalgsoppgaver i undervisning og vurdering. (ekstern lenke)
-
Gjerde, Vegard
(2022). Læringsstrategier, undervisning og testing i PAFYS: Prinsippbasert aktiv undervisning for sterkere fysikk- og ingeniørstudenter. (ekstern lenke)
-
Gjerde, Vegard
(2021). Presentasjon av prosjektet PAFYS: Prinsippbasert aktiv undervisning for sterkere fysikk- og ingeniørstudenter. (ekstern lenke)
-
Gjerde, Vegard
(2019). Utprøving av undervisningsmetoder i Phys111. (ekstern lenke)
-
Gjerde, Vegard
(2018). De enkle, glemte forkunnskapene: Grunnkunnskaper som muliggjør utvikling av forståelse. (ekstern lenke)
Vitenskapelig foredrag
-
Gjerde, Vegard
(2024). A principled approach to introductory videos for use in flipped classrooms. (ekstern lenke)
-
Gjerde, Vegard
(2024). A principled approach to introductory videos for use in flipped classrooms. (ekstern lenke)
-
Gjerde, Vegard
(2023). Instructional material and methods as student-consumer products: Which products have product-market-fit in introductory physics?. (ekstern lenke)
-
Gjerde, Vegard
(2023). A thematic analysis of the content and learning processes of peer discussions during Peer Instruction in physics. (ekstern lenke)
-
Gjerde, Vegard
(2023). Short introductory videos for elaborative encoding of physics principles. (ekstern lenke)
-
Gjerde, Vegard; Holst, Bodil; Kolstø, Stein Dankert
(2020). Providing learning opportunities based on cognitive psychology and PER: Student adoption, attitudes, and results in introductory mechanics . (ekstern lenke)
-
Gjerde, Vegard; Holst, Bodil
(2018). Randomized controlled trial of self-explanation combined with problem solving for learning physics. (ekstern lenke)
Doktorgradsavhandling
Se en full oversikt over publikasjoner i Cristin