Aktivitet og kost er medisin
Masteremne
- Studiepoeng
- 3
- Undervisningssemester
- Vår
- Emnekode
- ELMED220
- Talet på semester
- 1
- Undervisningsspråk
- Norsk
- Ressursar
- Timeplan
Emnebeskrivelse
Mål og innhald
Mål:
Emnet har som mål at studentane skal kunne tilby pasientar konkrete råd om korleis fysisk aktivitet og kosthold kan fremme helse og gi en introduksjon til tema innen idrettsmedisin.
Emnet aktivitet og kost er medisin skal formidle forståing for at aktivitet og kosthold kan nyttast som eit dokumentert verkemiddel for å førebygge og behandle dei fleste sjukdomstilstander. Kurset har som mål å gje studentane praktisk erfaring med endringsarbeid ved å møte pasientar som treng tilrettelegging for økt aktivitet. Dei vil treffe pasientar i klinikken som er egna for rettleiing. Kurset tek utgangspunkt i pasienthistorier som studentane skal jobbe med i grupper ved å lage ein aktivitetsplan/treningsopplegg. Planen/oppgåva vert presentert som gruppeoppgåve siste kursdagen.
Studentane vil også få ei innføring i idrettsmedisin med døme på kva som disponerar for skadar, og behandlingsprinsipp for desse. Kurset omhandlar også vanlege utfordringar hos idrettsaktive og mosjonistar samt prinsipp innan førebygging med praktisk workshop.
Læringsutbyte
Kunnskapar:
Studenten kan gjere greie for
- generelle effektar av fysisk aktivitet
- generelle anbefalingar om fysisk aktivitet
- gjere greie for korleis ein kan teste fysisk form på ulike pasientgrupper
- endring av levevanar som ein prosess og generelle prinsipp for endring
- Prinsipp for førebygging av idrettsrelaterte plager.
- helseeffekter av kostholdsmønster og dei nasjonale kostråda
Ferdigheiter
Studenten skal kunne
- demonstrere øvingar som kan nyttast ved dei vanlegaste sjukdomar
- Lage eit enkelt treningsprogram og kosthaldsprogram for ein pasient med eit vanleg helseproblem
- Gjennomføre ein motiverande samtale med ein pasient - med fokus på aktivitet og kosthald
- gå gjennom aktuelt kosthald med ein pasient og gje god veileding i korleis redusere risiko for alvorleg sjukdom med kosthaldsendringar
Generell kompetanse
Studenten skal vise forståing for at
- ein lege som jobbar med endring av livsstil hos ein pasient må jobbe etter ein pasientsentrert metode
- endringsarbeid og øvingar må tilpassast den enkelte pasient
- livsstilsarbeid er egna for tverrprofesjonelt samarbeid
Studiepoeng, omfang
Studienivå (studiesyklus)
Undervisningssemester
Krav til forkunnskapar
Studiepoengsreduksjon
Krav til studierett
Arbeids- og undervisningsformer
4 dagar er satt av til praksisbesøk ved legekontor eller Frisklivssentral, studenten må delta på 3 av desse. Ved besøka skal studenten få innføring i arbeidsmetodar, møte pasientar samt få praktisk trening i å samtale med pasientar om livsstilsendring med fokus på økt fysisk aktivitet og sunt kosthold. Vi tilrår at alle studentar får delta på trening av pasientar og også være med å leie ein aktivitetsøkt. Vi tilrår at ein deltek i planlegging av måltid, varehandling og tillaging av mat. På praksisbesøk vil studentane møte tilsette frå ulike fagfelt som fysioterapeutar, psykologar, sjukepleiarar og treningsrettleiarar.
Det er satt av 2 dager med tema idrettsmedisin og ein dag med praktisk workshop med fokus på testing forebygging.
Introduksjonsdag og oppsummering siste dag er også obligatoriske dagar.
Obligatorisk undervisningsaktivitet
Kurset krev at studenten deltek på introduksjon og oppsummering samt minst 3 av 4 utplasseringar.
Kvar student skal delta på eit gruppearbeid kor ein skal lage et forslag til aktiviteter som er høveleg for ein gjeven pasient. Oppgåva skal presenterast på oppsummeringsdagen.
Alle gruppene må være tilstade heile presentasjonsdagen. Presensliste vert distribuert.
Den einskilde student må kunne gjere greie for eige bidrag til oppgåvearbeidet.
Vurderingsformer
Presentasjon av treningsprogram siste kursdag.
Studenten skal arbeide med ein gruppeoppgåve som blir tildelt første uke. Felles for oppgåvene er utgangspunkt i ein pasient med ein nærare definert problemstilling som treng rettleiing for å auke eigen aktivitet.
Oppgåva presenteras siste kursdag av samla gruppe ved ein kombinasjon av presentasjon av kasuistikk og praktisk presentasjon av eit treningsopplegg for denne pasienten.
Ein sides presentasjon av oppgåva lastast opp i Mitt UiB seinast dagen før (kl 2000) presentasjonen slik at den er tilgjengelig for rettleiar
Karakterskala
Vurderingssemester
Litteraturliste
Aktivitetshåndboken- Fysisk aktivitet i forebygging og behandling
helsedirektoratet.no/Lists/Publikasjoner/Attachments/463/Aktivitetshandboken-IS-1592.pdf
Kortversjon til introduksjon
AA-hefte-16-sider_1410.pdf (aktivitetsalliansen.no)
Last ned aktivitetsboken og tipsheftet - (aktivitetsalliansen.no)
www.snakkomrus.no/samtalehuset.html#
Inkludert læringssafari - e læringsportal
Emneevaluering
Hjelpemiddel til eksamen
Power point
Eventuelle treningshjelpemiddel for demonstrasjon må studenten organisere sjølv
Programansvarleg
Emneansvarleg
Thomas Mildestvedt IGS hovudansvarleg
Lars Thore Fadnes medansvarleg