Introduksjon til geografiske informasjonssystem (GIS) og geovisualisering
Lågaregradsemne
- Studiepoeng
- 10
- Undervisningssemester
- Vår
- Emnekode
- GEO620
- Talet på semester
- 1
- Undervisningsspråk
- Norsk
- Ressursar
- Timeplan
Emnebeskrivelse
Mål og innhald
Kurset rettar seg mot tilsette innan privat og offentleg sektor som er nysgjerrige på eller ser behovet for å analysere og visualisere romlege data i arbeidsoppgåver. Både enkeltpersonar og samfunnet produserer og har tilgang til ei rekke romlege data som kan hjelpe oss å forstå og formidle samanhengar i natur og samfunn på ein måte som tidligare ikkje har vore mogleg. Verktøyet vi treng for å organisere, analysere og visualisere desse data, om det er for planlegging av lokale forhold eller for å auke læringsutbyte hos elevar, er geografiske informasjonssystem (GIS).
Målet med kurset er å gi ein introduksjon til GIS slik at studenten sjølv kan planlegge og gjennomføre alle stega i eit GIS-basert prosjekt. Gjennom kurset vil studenten opparbeide seg eit solid teoretisk og praktisk grunnlag som vil mogleggjere vidare sjølvstendig arbeid med meir avanserte analyser, enten i open eller proprietær GIS-programvare. Kurset skal formidle forståing for grunnleggande kartografiske omgrep og teori som utgjer basisen for å jobbe med geografiske data i GIS. Kurset har hovudfokus på praktisk GIS-arbeid, og praktiske øvingar nyttar open og gratis GIS-programvare (QGIS).
Kurset tar opp tema som
- stadfesting av geografiske data og korleis ulike datamodellar blir brukt til å representere desse
- oversikt over og innhenting av romlege data frå ulike kjeder i GIS-programvare
- romlige databaser, datastrukturer og datakvalitet
- teori rundt og praktisk øving med verktøy som blir brukt for å editere og analysere romlige data
- visualisering av romlege data og utforming av tematiske kart
Kurset går over eit semester og er samlings- og nettbasert. Kurset startar i medio januar med ei frivillig dagssamling. Deretter jobbar studentane med materiell som er nettbasert fram til ei obligatorisk tre-dagars samling midt i semesteret. I slutten av mai leverer studentane ei eiga prosjektbasert oppgåve. Oppgåva kan være eit GIS-basert arbeid som er relevant for arbeidsgjevar eller å utarbeide GIS-basert materiell til undervisning. I heile kursperioden vil det være tilbakemelding og oppfølging frå undervisarar og til tider frå medstudentar.
Læringsutbyte
Studenten skal ved avslutta emne ha følgjande læringsutbytte:
Kunnskap
Studenten kan...
- definere og bruke sentrale kartografiske omgrep
- beskrive ulike datamodellar og prinsipp for innhenting av geodata
- forklare det teoretiske grunnlaget for vanlege GIS-analysar
- ha oversikt over det norske kartgrunnlaget
Ferdigheitar
Studenten kan...
- hente inn, organisere, utbetre og analysere geografiske data i GIS
- integrere data frå ulike kjelder i romlege databaser
- identifisere høvelege og gjennomføre eit bredt utval av vanlege GIS-analyser
- evaluere kvaliteten på romlege data og GIS-baserte resultat.
- planlegge og gjennomføre produksjon av eigne tematiske kart etter gjeldande prinsipp for god utforming ved hjelp av GIS-programvare
Generell kompetanse
Studenten...
- har tilstrekkeleg kompetanse til å planlegge og ferdigstille GIS-baserte analyser
- jobbar sjølvstendig med GIS-programvare og tar teoribaserte val som sikrar kvalitet på arbeidet
Studiepoeng, omfang
Studienivå (studiesyklus)
Undervisningssemester
Undervisningsstad
Krav til forkunnskapar
Tilrådde forkunnskapar
Krav til studierett
Arbeids- og undervisningsformer
Kurset er nett- og samlingsbasert.
Samlingane er basert på seminarundervisning og praktisk arbeid i datalab. I heile perioden vil det vere tilbakemelding og oppfølgning frå undervisere og til tider medstudentar.
Obligatorisk undervisningsaktivitet
Vurderingsformer
Mappevurdering
- 2 ulike tematiske kart basert på praktisk arbeid
- Prosjektoppgåve med relevant teori, datasett og geovisualisering
Begge komponentane må vere bestått for å få kurset bestått.
Eksamensoppgåva vil bli gitt på undervisningsspråket i emnet.
Eksamenssvaret kan leverast på norsk, svensk, dansk eller engelsk.
Karakterskala
Vurderingssemester
Vår
Studentar med gyldig fråvær slik det er definert i UiB-forskrifta § 5-5 kan søke om utsett innleveringsfrist. Søknaden må sendast før fristen for å levere er gått ut.