Kognitivt mangfald på tvers av kultur, språk og tid
Masteremne
- Studiepoeng
- 5
- Undervisningssemester
- Haust
- Emnekode
- MAPSYK333
- Talet på semester
- 1
- Undervisningsspråk
- Engelsk
- Ressursar
- Timeplan
Emnebeskrivelse
Mål og innhald
Grunnleggande kognitive funksjoner som persepsjon, kategorisering, orientering og tenking står fram som nettopp det: grunnleggande for alle. Men er dei det? Dette emnet gir innsikt i:
- i kva grad kunnskap og kognitive ferdigheiter er avhengige av oppvekst i eit samfunn rikt på sosiale interaksjonar og konvensjonar
- på kva måte kognitive konsepter og prosesser er prega av språk og kultur
- og korleis kognitive aktivitetar og verktøy har blitt forma - og fortsatt formast - i samevolusjon med nettopp språk og kultur
For å belyse faktorar som påverkar menneskeleg kognisjon tar kurset ein tverrfagleg tilnærming til både korleis vi forstår fundamentale kognitive domener (som rom, tid og kausalitet) og korleis vi handlar i meir komplekse situasjonar og overfor naturen og miljøet. Desse innsiktene er svært relevante overalt der menneskjer vurderer omverden og tek avgjerder, både i sine daglege liv og i store internasjonale samanheng. I kurset vil vi difor også diskutere kva for konsekvensar kognitivt mangfald kan ha for å takle nokre av dei store utfordringane samfunnet står ovanfor.
Læringsutbyte
Kunnskapar
Studenten
- forstår grunnlaget for å forske på fenomen knytt til kognitivt mangfald på tvers av kulturar, språk og tid
- har greie på og bruker forståingsrammer for kognitiv representasjon og handsaming, for korleis kultur og språk verkar på menneskeleg kognisjon og for korleis det ble forma gjennom menneskeleg evolusjon
- har kjennskap til metodar som blir brukt for å måle og kartleggje fenomen knytt til kognitivt mangfald på tvers av kulturar, språk og tid
Ferdigheiter
Studenten:
- kan reflektere over forskingsproblem innanfor kognitiv psykologi
- kan utvikle og vurdere forskingsdesign for å belyse fenomen knytt til kognitivt mangfald på tvers av kulturar, språk og tid
- kan reflektere over og drøfte ulike perspektiv på kognitivt mangfald og vere i stand til å vurdere forskingsarbeid som er gjort på området
Generell kompetanse
Studenten:
- kan bidra til nytenking innan forsking på menneskeleg kognisjon og kan kommunisere forskingsfunn for eit akademisk publikum
Studiepoeng, omfang
Studienivå (studiesyklus)
Undervisningssemester
Undervisningsstad
Krav til forkunnskapar
Tilrådde forkunnskapar
Studiepoengsreduksjon
Krav til studierett
Arbeids- og undervisningsformer
Undervisninga vil bli gjeven i form av førelesingar og seminar.
Seminara vil innebere utdjuping av nyttingsområder og diskusjon.
Obligatorisk undervisningsaktivitet
Vurderingsformer
Karakterskala
Vurderingssemester
Litteraturliste
Emneevaluering
Hjelpemiddel til eksamen
Programansvarleg
Emneansvarleg
Administrativt ansvarleg
Det psykologiske fakultet