Matematikkdidaktikk 2
Årsstudium
- Studiepoeng
- 10
- Undervisningssemester
- Vår
- Emnekode
- MATDID220-P
- Talet på semester
- 1
- Undervisningsspråk
- Norsk
- Ressursar
- Timeplan
Emnebeskrivelse
Mål og innhald
Emnet fokuserer på sentrale sider av undervisning og læring av matematikk:
Del 1:
- Aspektar ved matematikkfaget: danning og nytte, demokratisk kompetanse, matematikk som skulefag og som vitskapsfag
- Planlegging og gjennomføring av matematikkundervisning
- Matematisk modellering
- Digitale verktøy (GeoGebra)
Del 2:
- Kommunikasjon i klasserommet og støtte til elevenes arbeid med matematikk
- Vurdering av matematikklæring
- Elever med ulike føresetnader
- Internasjonale undersøkningar av matematikkundervisning
- Representasjonar, bevis og argumentasjon i matematikkundervisninga
Læringsutbyte
Studenten skal ved avslutta emne ha følgjande læringsutbyte definert i kunnskapar, ferdigheiter og generell kompetanse:
Kunnskapar
Studenten
- har kunnskap om karakteristiske trekk ved matematikk som skulefag og vitskapsfag og fagets plass i samfunnet
- har kunnskap om sentrale aspekt ved læringsfremmande matematikkundervisning
- har kunnskap om variasjon i elevers føresetnader for matematikklæring
- har kunnskap om kommunikasjon, matematiske representasjonar, bevis og argumentasjon i matematikkundervisninga
- har kunnskap om matematisk modellering i matematikkundervisninga
Ferdigheiter
Studenten
- kan på bakgrunn av teori og forsking planlegge og gjennomføre variert og tilpassa undervisning som understøtter elevane si matematikklæring
- kan leggje til rette for elevane si matematikklæring blant anna gjennom kommunikasjon i klasserommet og gjennom vurdering
- kan dokumentere og evaluere matematikkundervisning, matematikklæring og matematiske kompetansar
- kan gjennomføre faglege drøftingar av blant anna mål for, kvalitet av, utvikling av og utfordringar ved matematikkundervisninga
- kan planleggje undervisningsaktivtetar som vert støtta av digitale verktøy
Generell kompetanse
Studenten
- kan knytte matematikkdidaktisk teori saman med ulike former for undervisningspraksis
- kan gjennomføre kritiske refleksjonar over matematikklæraren si profesjonsutøving
Undervisningssemester
Vår.
Emnet vil kun gå dersom minst 5 oppmeldte studenter.
Undervisningsstad
Bergen
Krav til forkunnskapar
Samme krav som for oppstart til studiet.
Tilrådde forkunnskapar
Krav til studierett
For oppstart på emnet er det krav om studierett på PPU heltid.
Arbeids- og undervisningsformer
Førelesingar, seminar og gruppearbeid
Obligatorisk undervisningsaktivitet
Del 1: Presentasjon av undervisningsopplegg og minst to samlingar med opplæring og praksis knytt til GeoGebra
Del 2: Refleksjonsnotat
(Gyldig i fire semester; inneverande og tre påfølgjande)
Vurderingsformer
Del 1: Munnleg eksamen
Del 2: Prosjektoppgåve
Kvar del teller 50%. Begge deler må være bestått.
Vurderingssemester
Det er ordinær eksamen kvart semester
Emneevaluering
Studentane skal evaluere undervisninga i tråd med UiB og instituttet sitt kvalitetssikringssystem.
Institutt
Matematisk institutt