Matematikkdidaktikk 2

Årsstudium

Emnebeskrivelse

Mål og innhald

Emnet fokuserer på sentrale sider av undervisning og læring av matematikk:

Del 1:

  • Aspektar ved matematikkfaget: danning og nytte, demokratisk kompetanse, matematikk som skulefag og som vitskapsfag
  • Planlegging og gjennomføring av matematikkundervisning
  • Matematisk modellering
  • Digitale verktøy (GeoGebra)

Del 2:

  • Kommunikasjon i klasserommet og støtte til elevenes arbeid med matematikk
  • Vurdering av matematikklæring
  • Elever med ulike føresetnader
  • Internasjonale undersøkningar av matematikkundervisning
  • Representasjonar, bevis og argumentasjon i matematikkundervisninga

Læringsutbyte

Studenten skal ved avslutta emne ha følgjande læringsutbyte definert i kunnskapar, ferdigheiter og generell kompetanse:

Kunnskapar

Studenten

  • har kunnskap om karakteristiske trekk ved matematikk som skulefag og vitskapsfag og fagets plass i samfunnet
  • har kunnskap om sentrale aspekt ved læringsfremmande matematikkundervisning
  • har kunnskap om variasjon i elevers føresetnader for matematikklæring
  • har kunnskap om kommunikasjon, matematiske representasjonar, bevis og argumentasjon i matematikkundervisninga
  • har kunnskap om matematisk modellering i matematikkundervisninga

Ferdigheiter

Studenten

  • kan på bakgrunn av teori og forsking planlegge og gjennomføre variert og tilpassa undervisning som understøtter elevane si matematikklæring
  • kan leggje til rette for elevane si matematikklæring blant anna gjennom kommunikasjon i klasserommet og gjennom vurdering
  • kan dokumentere og evaluere matematikkundervisning, matematikklæring og matematiske kompetansar
  • kan gjennomføre faglege drøftingar av blant anna mål for, kvalitet av, utvikling av og utfordringar ved matematikkundervisninga
  • kan planleggje undervisningsaktivtetar som vert støtta av digitale verktøy

Generell kompetanse

Studenten

  • kan knytte matematikkdidaktisk teori saman med ulike former for undervisningspraksis
  • kan gjennomføre kritiske refleksjonar over matematikklæraren si profesjonsutøving

Undervisningssemester

Vår.

Emnet vil kun gå dersom minst 5 oppmeldte studenter.

Undervisningsstad

Bergen
Krav til forkunnskapar
Samme krav som for oppstart til studiet.
Tilrådde forkunnskapar
Krav til studierett
For oppstart på emnet er det krav om studierett på PPU heltid.
Arbeids- og undervisningsformer
Førelesingar, seminar og gruppearbeid
Obligatorisk undervisningsaktivitet

Del 1: Presentasjon av undervisningsopplegg og minst to samlingar med opplæring og praksis knytt til GeoGebra

Del 2: Refleksjonsnotat

(Gyldig i fire semester; inneverande og tre påfølgjande)

Vurderingsformer

Del 1: Munnleg eksamen

Del 2: Prosjektoppgåve

Kvar del teller 50%. Begge deler må være bestått.

Vurderingssemester
Det er ordinær eksamen kvart semester
Emneevaluering
Studentane skal evaluere undervisninga i tråd med UiB og instituttet sitt kvalitetssikringssystem.
Institutt
Matematisk institutt