Norsk språk som andrespråk

Lågaregradsemne

Emnebeskrivelse

Mål og innhald

Emnet gir ei grunnleggande innføring i moderne norsk språk, som omfattar fonologi, morfologi, syntaks og vokabular i eit andrespråksperspektiv. Norsk språk blir sett i eit språktypologisk lys med vekt på kva trekk som potensielt er vanskeleg å tileigne seg. Emnet gir ei innføring i analyse av innlærarspråk og har også eit språklæringsteoretisk og språkdidaktisk tilsnitt.

Læringsutbyte

Ein student som har gjennomført emnet, skal ha følgande læringsutbyte:

Kunnskap:

Studenten

  • har kunnskap om hovudtrekk ved norsk fonologi, morfologi, syntaks og vokabular
  • har kjennskap til sentrale språklege likskapar og skilnader mellom norsk og ulike andre språk
  • har kunnskap om kva ved det norske språket som kan vere spesielt vanskeleg å lære for ein andrespråksinnlærar
  • har innsikt i kva språklege trekk som kjenneteiknar innlærarspråk

Dugleik:

Studenten

  • kan gjere greie for hovudtrekk ved norsk fonologi, morfologi, syntaks og vokabular i eit andrespråksperspektiv
  • kan analysere innlærarspråk på ulike språklege nivå
  • kan reflektere over kva språklege utfordringar innlærarar av norsk, står overfor

Generell kompetanse:

Studenten

  • har ein kunnskapsbase om hovudtrekk ved norsk fonologi, morfologi, syntaks og vokabular i eit andrespråksperspektiv og i eit språktypologisk perspektiv. Studenten kan også reflektere over denne kunnskapen i ein språkdidaktisk samanheng.

Studiepoeng, omfang

15 studiepoeng

Studienivå (studiesyklus)

Bachelor

Undervisningssemester

Vår

Undervisningsstad

Bergen
Krav til forkunnskapar
Ingen
Tilrådde forkunnskapar
Studiet føreset norskkunnskapar tilsvarande minimum C1-nivå.
Studiepoengsreduksjon
Emnet har fullt overlapp med NORAN101-F, NORAN602, delvis overlapp med NORAN105, NOSPAN101 og NOSP104
Krav til studierett
Emnet er ope for alle med studierett ved Universitetet i Bergen.
Arbeids- og undervisningsformer

Undervisningstype- og mengd:

Undervisninga består av førelesingar og oppgåveseminar. Det er obligatorisk å delta på oppgåveseminar (sjå nedanfor).

Om det melder seg færre enn fem studentar til eit emne, kan instituttet innføre redusert undervisning, jamfør instituttets retningslinjer. På emne der dette kan verte aktuelt, vil studentane få informasjon om det ved semesterstart og før semesterregistreringsfristen 1. februar / 1. september.

Obligatorisk undervisningsaktivitet

Det er obligatorisk å delta på minst 70 % av oppgåveseminara.

Studentane skal levere ei oppgåve på om lag 1500 ord innan fastsett frist. Studenten skriv bokmål eller nynorsk etter eige val. Ei oppgåve som ikkje tilfredsstiller faglege og språklege minimumskrav, må leverast på nytt. Ved andre gongs levering må minimumskrava vere tilfredsstilte for at den obligatoriske aktiviteten skal bli godkjend.

Obligatorisk aktivitet (seminar og oppgåve) er gyldig i undervisningssemesteret.

Vurderingsformer

Skuleeksamen 6 timar. Studenten skriv bokmål eller nynorsk etter eige val.

Ved fastsettinga av karakter vert det lagt vekt på både fagleg kunnskap, sjølvstendig og kritisk vurdering, evne til problemløysing og språkføring.

Eksamensoppgåva vil bli gitt på norsk.
Eksamenssvaret kan leverast på norsk, studenten skriv bokmål eller nynorsk etter eige val.

Karakterskala
Bokstavkarakterar frå A til F
Vurderingssemester
Vår. Eksamen vert berre tilbydd i undervisningssemesteret. Ny eksamen påfølgande semester gjeld berre for studentar med rett til ny vurdering.
Litteraturliste

Pensum er på ca. 1000 sider av normal vanskegrad. Den emneansvarlege fastset pensum i samråd med fagmiljøet.

Litteraturlista vil vere klar innan 1. juli.

Emneevaluering
Emneevalueringar vert gjennomførte i tråd med UiB sitt kvalitetssikringssystem.
Hjelpemiddel til eksamen
Ingen hjelpemiddel er tillatne ved eksamen.
Programansvarleg
Programstyre for nordisk
Emneansvarleg
Programstyre for nordisk
Administrativt ansvarleg
Institutt for lingvistiske, litterære og estetiske studium