Nordisk litteratur 1: Tekstkunnskap og sjangerforståing
Lågaregradsemne
- Studiepoeng
- 15
- Undervisningssemester
- Haust
- Emnekode
- NORSK621
- Talet på semester
- 1
- Undervisningsspråk
- Norsk og ev. dansk og svensk
- Ressursar
- Timeplan
- Litteraturliste
Emnebeskrivelse
Mål og innhald
Emnet har to hovudtema: tekstkunnskap og sjangerforståing.
For det første skal studenten utvikle eigen kunnskap og kompetanse på norske og nordiske tekstar i ulike sjangrar frå 1900 til i dag. Emnet tek opp grunnleggande litteraturteoretiske tilnærmingsmåtar og analytiske reiskapar for lesing og tolking.
I tillegg skal studenten utvikle ferdigheiter i å bruke tekstkompetansen i eiga undervisning. Det inneber at tekstane blir sette inn i ein litteraturdidaktisk samanheng der kjennskap til læreplanar og kompetansemål står sentralt. Arbeid med eit breitt utval tekstar dannar utgangspunkt for refleksjon om tilpassa opplæring i norskfaget.
Læringsutbyte
Ein student som har gjennomført emnet, skal ha følgjande læringsutbyte:
Kunnskap: Kandidaten
- har god kunnskap om norsk litteratur frå 1900 og fram til i dag
- har god kunnskap om sjangermangfald, teksttypar og mediehistoriske endringar etter 1900
- har god kunnskap om sentrale og aktuelle tematikkar som litteraturen problematiserer
- har god kunnskap om læreplanane for norskfaget, med vekt på kompetansemål som rører ved litteratur og tekstkultur
- har god innsikt i korleis praktiske og teoretiske litterære læringsprosessar kan støttast i undervisning, både fagspesifikt og i oppøvinga av grunnleggande ferdigheiter
Dugleik: Kandidaten
- kan bruke dei faglege og fagdidaktiske kunnskapane som er omtalte ovanfor, i eigne analysar, drøftingar og vurderingar av litteratur
- kan bruke kunnskapane som er omtalte ovanfor, i eigen yrkespraksis
- kan skape gode norskfaglege undervisningsaktivitetar med utgangspunkt i læreplanar og eigen kunnskap
- kan bruke sentrale fagomgrep både i eigne tekstar og i tolkingsog formidlingsarbeid
- kan reflektere om og drøfte tilhøvet mellom lærings- og undervisningsmåtar i litteratur, og om eigen yrkespraksis
- kan skrive både bokmål og nynorsk korrekt og godt
Generell kompetanse: Kandidaten
- har innsikt i oppdatert forsking på nyare norsk tekst- og sjangerutvikling
- kan reflektere over litteratur- og sjangerspørsmål i eit danningsperspektiv
- har innsikt i norskfaget si rolle i skulen og samfunnet
Studiepoeng, omfang
Studienivå (studiesyklus)
Undervisningssemester
Undervisningsstad
Krav til forkunnskapar
Studentane skal vere lærarar med pedagogisk bakgrunn i samsvar med krava i rammeplanane for lærarutdanning.
Ved eventuelt suppleringsopptak er det ikkje krav om at søkar er tilsett i skolen men må ha godkjend pedagogisk utdanning i tillegg til dei andre krava
Tilrådde forkunnskapar
Studiepoengsreduksjon
Krav til studierett
Arbeids- og undervisningsformer
Undervisninga er konsentrert til samlingar på to dagar og kombinerer førelesingar med seminar.
Nettbasert førebuings- og etterarbeid
Rettleiing på oppgåver
Obligatorisk undervisningsaktivitet
Levering av tre individuelle oppgåver innan fastsette fristar i samband med samlingane. Ei av oppgåvene skal vere knytt til bruk av IKT i undervisninga.
Deltaking i arbeidet med munnlege emne på samlingar
Begge målformer skal vere representerte i oppgåvene
Vurderingsformer
Heimeeksamen på 6 timar.
Målform: Bokmål
I samsvar med nasjonale retningslinjer blir det lagt vekt på korrekt og god språkbruk.
Karakterskala
Vurderingssemester
Litteraturliste
Emneevaluering
Hjelpemiddel til eksamen
Programansvarleg
Emneansvarleg
Administrativt ansvarleg
Institutt
Institutt for lingvistiske, litterære og estetiske studium
E-post: studierettleiar@lle.uib.no