Nordisk: Språkleg masteremne A
Masteremne
- Studiepoeng
- 15
- Undervisningssemester
- Vår
- Emnekode
- NOSP312
- Talet på semester
- 1
- Undervisningsspråk
- Norsk og ev. dansk og svensk.
- Ressursar
- Timeplan
Emnebeskrivelse
Mål og innhald
Mål:
Emnet skal gi ei grundig innføring i eit avgrensa temaområde innanfor nordisk språkforsking. Det skal gi
kunnskapar og ferdigheiter som går ut over det studentane har tileigna seg på bachelornivå.
Innhald:
Kva fagområde emnet dekkjer, ligg ikkje fast, men varierer frå gong til gong emnet blir tilbode.
Våren 2024: Språk og kjønn
På dette kurset skal vi undersøke forholdet mellom språk og kjønn fra ulike vinklinger. Grunnboken, skrevet av Penelope Eckert og Sally McConnell-Ginet, dekker et bredt område, og har som utgangspunkt at språkbruk er en sosial praksis som som er med på å skape sosial betydning.
Et annet utgangspunkt er forholdet mellom språk og tanke. Spiller det noen rolle hvilket språk vi bruker for hvordan vi tenker? Tenker vi mindre diskriminerende hvis språket er mindre diskriminerende? Eller er det omvendt? Slike vurderinger ligger til grunn for mye av forskningen på språk brukt om kjønn. Vi skal diskutere artikler og masteroppgaver som tar for seg både yrkestitler og pronomen, skjellsord og portrettintervju.
Det er også forsket mye på om hvorvidt, og i så fall på hvilken måte, kjønn har noe å si for hvordan vi snakker og skriver. Bruker jenter og gutter de samme banneordene? Kan måten vi bøyer ord på vise noe om kjønnstilhørighet? Og har middelaldrende menn en egen måte å lage setninger på?
Kurset vil også ha en metodisk komponent. Noen av forelesningene vil være verkstedpreget, ved at dere får prøve dere på å søke i ulike typer korpus i tillegg til at dere får prøve dere på sosiolingvistisk intervju og på tekstanalyse. Spesialister på de ulike metodene vil delta de dagene vi har verksted.
Kurset er forskningsnært, og studentene vil bli kjent med korpusressurser som de kan bruke til egne undersøkelser.
Kurset gir et nytt perspektiv på de nordiske språkene, og det passer samtidig svært godt for studenter som er interesserte i flerspråklighet, språkkontakt og språkendring.
Læringsutbyte
Studenten skal ved avslutta emne ha følgjande læringsutbytte definert i kunnskap, ferdigheiter og generell
kompetanse:
Kunnskap
Studenten
* har avansert kunnskap på det feltet av nordisk språkforsking som emnet omfattar
* har god kunnskap om teoriar og metodar på feltet
Ferdigheiter
Studenten
* kan bruke kunnskapen frå feltet i sjølvstendige språklege undersøkingar av avgrensa omfang
* kan bruke fagrelevante metodar og vanleg brukte digitale verktøy
* kan finne fram til og vurdere kvaliteten på faglitteratur
* skriv norsk korrekt og godt
Generell kompetanse
Studenten
* kan resonnere om fagrelevante etiske problemstillingar
* kan presentere og diskutere språkvitskapleg stoff klart og forståeleg
* kan tileigne seg ny kunnskap på avansert fagleg nivå
Fulltid/deltid
Studiepoeng, omfang
Studienivå (studiesyklus)
Undervisningssemester
Undervisningsstad
Krav til forkunnskapar
Tilrådde forkunnskapar
Studiepoengsreduksjon
Krav til studierett
Arbeids- og undervisningsformer
Undervisninga kombinerer førelesingar med seminar.
Både undervisninga og vurderinga føreset at studentane følgjer emneprogresjonen og arbeider aktivt med lærestoffet.
Om det melder seg færre enn fem studentar til eit emne, kan instituttet innføre redusert undervisning, jamfør instituttets retningslinjer for dette på Mitt UiB. På emne der dette kan verte aktuelt, vil studentane få informasjon om det ved semesterstart og før semesterregistreringsfristen.
Obligatorisk undervisningsaktivitet
Den emneansvarlege avgjer forma på den obligatoriske aktiviteten, som kan vere
- enten ei skriftleg oppgåve over oppgitt emne på ca. 1000 ord. Studenten skriv bokmål eller nynorsk etter eige val. Den emneansvarlege fastset fristen.
- eller eit munnleg innlegg på ca. 15 minutt over oppgitt emne i ei undervisningsøkt. Den emneansvarlege fastset tidspunktet.
Obligatoriske aktivitetar gjeld i undervisningssemesteret.
Vurderingsformer
Skriftleg skoleeksamen på 6 timar.
Studenten skriv bokmål eller nynorsk etter eige val. I samsvar med nasjonale retningslinjer vert det lagt vekt på korrekt og god språkbruk.
Karakterskala
Vurderingssemester
Litteraturliste
Pensumet er på om lag 1000 sider av normal vanskegrad.
Litteraturlista vil vere klare innan 1. desember. Den emneansvarlege fastset pensumet.