Psykologisk kartlegging
Masteremne
- Studiepoeng
- 6
- Undervisningssemester
- Haust, Vår
- Emnekode
- PROPSY311A
- Talet på semester
- 1
- Language
- Norsk
- Ressursar
- Timeplan
- Litteraturliste
Emnebeskrivelse
Mål og innhald
Mål:
Emnet fokuserer på klinisk psykologisk kartlegging. Dette omfattar utgreiing, diagnostisering, kasusformulering og journalføring av klientars vanskar og ressursar. Emnet skal gi kunnskap om spesifikke forhold og utfordringar ved kartlegging i ulike aldersgrupper.
Innhald:
Emnet tar opp praktisk bruk av rådande diagnosesystem. Vidare omfattar emnet kartlegging av sentrale psykiske lidingar og problem hos barn, ungdom, vaksne og eldre ved hjelp av anerkjende kartleggingsmetodar og instrument. Det blir også gitt opplæring i korleis ein gir tilbakemelding etter slik kartlegging. Emnet vil vidare gi opplæring i bruk av tilbakemeldingsinstrument for å kunne monitorere betring/forverring og terapeutisk allianse. Emnet inneheld også ei innføring i journalskriving.
Undervisninga i emnet vil gå parallelt med oppstart av PROPSY314 (Intern klinisk-psykologisk opplæring), der studentane vil få ytterlegare anledning til å bruke kartleggings- og tilbakemeldingsinstrument.
Læringsutbyte
Studenten skal ved avslutta emne ha følgande læringsutbytte definert i kunnskapar, ferdigheiter og generell kompetanse:
Kunnskapar
Studenten kan:
- gjere greie for funksjon og innhald i ei kasusformulering og ein behandlingsplan
- gjengi og gjere greie for trinna i ei diagnostisk kartlegging og vurdering
- reflektere over mogelegheiter og avgrensingar ved diagnosesystem og kartleggingsinstrument
- gjengi og greie ut om pasientjournalens ulike føremål og kjenne til rammer og retningslinjer for dokumentasjon og psykologfagleg arbeid
- gjere greie for lettare og moderate psykiske lidingar, inkludert suicidalitet og traumereaksjonar
Ferdigheiter:
Studenten kan:
- utføre ei diagnostisk vurdering
- gjennomføre grunnleggande strukturerte psykologiske utgreiingar med relevante kartleggingsinstrument, som grunnlag for både diagnostiske vurderingar og kasusformuleringar, og gi tilbakemelding tilpassa pasientens alder og psykiske tilstand
- hente inn systematisk tilbakemelding frå pasienten med omsyn til betring/forverring og terapeutisk allianse
- bruke avansert kunnskap om risiko- og beskyttelsesfaktorar knytte til utvikling av psykiske vanskar og lidingar og korleis desse opererer gjennom livsløpet, til å utforme ei kasusformulering
- analysere risiko for uønskte hendingar og bruke relevante metodar for å følge opp dette systematisk
Generell kompetanse:
Studenten skal:
- utvise etisk, personleg og kunnskapsbasert refleksjon over eigen praksis og samhandling med klientar i ein kartleggingsprosess
Fulltid/deltid
Studiepoeng, omfang
Studienivå (studiesyklus)
Undervisningssemester
Undervisningsstad
Krav til forkunnskapar
Tilrådde forkunnskapar
Studiepoengsreduksjon
Krav til studierett
Arbeids- og undervisningsformer
Undervisningsformer og omfang av organisert undervisning
Obligatorisk undervisningsaktivitet
Kursprøva må være godkjend for at studenten skal kunne ta eksamen i emnet.