Innføring i spesialpedagogikk
Lågaregradsemne
- Studiepoeng
- 15
- Undervisningssemester
- Haust
- Emnekode
- SPED100
- Talet på semester
- 1
- Undervisningsspråk
- Norsk
- Ressursar
- Timeplan
- Litteraturliste
Emnebeskrivelse
Mål og innhald
Målsetjinga for emnet er å gje ei brei innføring i det spesialpedagogiske fagområdet og gje studentane kunnskap om og forståing for spesialpedagogikken sitt virkeområde i fortid og notid.
Emnet har som mål å gje studentane innsikt i spesialpedagogikken si forankring i samfunnet og korleis denne har endra seg i eit historisk perspektiv. Emnet skal gje studentane kunnskap om korleis synet på barnet har endra seg gjennom historia og korleis institusjonar har møtt born med funksjonshindringar i eit mangfoldig samfunn. Med utgangspunkt i forskingslitteratur knytt til spesialpedagogikk, barnehagen og grunnopplæringa vil emnet gje studentane innsikt i sentrale omgrep og etiske fordringar. Studentane vil få innsikt i lovverk og sentrale styringsdokument med relevans for det spesialpedagogiske fagfeltet.
Læringsutbyte
Studenten skal ved avslutta emne ha følgjande læringsutbyte definert i kunnskapar, ferdigheiter og generell kompetanse:
Kunnskapar
Studenten..
- har kunnskap om korleis samfunnet historisk sett har tilnærma seg barn og unge med funksjonshindringar i eit mangfoldig samfunn
- har kjennskap til relevante konvensjonar, lovverk og styringsdokument knytt til arbeid med barn og unge med særskilde behov
- har kunnskap om grunnleggande omgrep og etiske fordringar knytt til spesialpedagogikk
Ferdigheiter
Studenten ..
- Kan identifisere fagområdet si historiske utvikling og eigenart
- kan drøfte etiske problemstillingar knytt til barn og unge med funksjonshindringar i eit mangfoldig samfunn
- kan gjennomføre litteratursøk og sette seg inn i faglitteratur med relevans for det spesialpedagogiske fagfeltet
- kan gjere greie for sentrale omgrep knytt til spesialpedagogikk i fortid og notid
Generell kompetanse
Studenten ..
- kan kritisk reflektere over faglege, danningsteoretiske og utdanningspolitiske spørsmål med relevans for det spesialpedagogiske fagfeltet.
- kan formidle og kommunisere spesialpedagogiske problemstillingar på ein fagleg måte.
Fulltid/deltid
Studiepoeng, omfang
Studienivå (studiesyklus)
Undervisningssemester
Krav til forkunnskapar
Studiepoengsreduksjon
Krav til studierett
Arbeids- og undervisningsformer
Obligatorisk undervisningsaktivitet
Oppmøte på seminar og deltaking i innføringsveka må vere godkjent før studentar kan ta eksamen i emnet.