André Rabello Mestre
Stilling
Ph.d.-kandidat
Kort info
Undervisning
Universitetet i Bergen (UiB)
UPED688 Teaching Creativity, Creativity in Teaching
LSCI 649 Fasilitering av Innovasjonsprosesser ved Bruk av Teknologi for ei Berekraftig Framtid
Høgskulen på Vestlandet (HVL)
FD 29 Virtuell og utvidet virkelighet i undervisning
Publikasjoner
Faglig foredrag
Vitenskapelig artikkel
- Otondo, Felipe; Rabello Mestre, Andre (2022). The Soundlapse Project: Exploring Spatiotemporal Features of Wetland Soundscapes. (ekstern lenke)
- Rabello Mestre, Andre; Otondo, Felipe (2022). Listening to the Anthropocene: A Queda do Céu. (ekstern lenke)
- Rabello Mestre, Andre; Otondo, Felipe (2021). Creative Dispositions: Teaching for Creativity in Engineering Education. (ekstern lenke)
- Rabello Mestre, Andre; Núñez-Pacheco, Cladia; Carrasco, Mauricio (2021). Finding Art and the Art of Finding: O Que Vos Nunca Cuidei a Dizer. (ekstern lenke)
Vitenskapelig foredrag
Se en full oversikt over publikasjoner i Cristin
Rabello-Mestre, André; and Otondo, Felipe (2022). A Queda do Céu: Listening to the Anthropocene. Computer Music Journal 46 (1-2): 25–39.
Otondo, Felipe, and Rabello-Mestre, André (2022). The Soundlapse Project: Exploring Spatiotemporal Features of Wetland Soundscapes. Leonardo 55 (3): 267–271.
Rabello-Mestre, André; and Otondo, Felipe (2021). Creative Dispositions: Teaching for Creativity in Engineering Education. International Journal of Engineering Education 37 (4): 915–924.
Rabello-Mestre, André; Núñez-Pacheco, Claudia; and Carrasco, Mauricio (2021). Finding Art and the Art of Finding: O Que Vos Nunca Cuidei a Dizer. Leonardo 54 (2): 242–246.
Prosjekter
Computer-Assisted Creativity and Learning in Higher Education
Dette doktorgradsprosjektet undersøker hvordan universitetsstudenter interagerer med de nye teknologiene som er i ferd med å omforme våre klasserom. I de siste årene har vi sett en rask utvikling og bred spredning av kunstig intelligens og virtuell virkelighet. Det forventes at disse verktøyene vil ha stor innvirkning på hvordan vi skaper og lærer. Likevel er det fortsatt lite forståelse av hva det betyr å "tenke med AI" eller hvordan "læring gjennom virkelighetsmedier" ser ut. Gjennom ett teoretisk arbeid og to "case studies", en i Norge og en i Chile, vil prosjektet sette seg fore å forstå de kreative mulighetene i våre nye læringsøkologier innen høyere utdanning.
Veileder: Dr. Ingunn Johanne Ness
Medveileder: Dr. Vlad Petre Glaveanu