Forsvarlig rettsanvendelse og rettsikkerhet i barnevernet
Masteremne
- Studiepoeng
- 15
- Undervisningssemester
- Vår
- Emnekode
- MABARN329
- Talet på semester
- 1
- Undervisningsspråk
- Norsk og engelsk
Emnebeskrivelse
Mål og innhald
Emnet forsvarlig rettsanvendelse og rettsikkerhet i barnevernet skal sikre inngående kunnskap om sentrale rettskjelder på barnevernfeltet, utvikle studenten sine evner til å identifisere og analysere aktuelle juridiske problemstillinger og bruke denne kunnskapen i praktisk barnevernsarbeid. Emnet skal sikre djupere innsikt i barnets stilling som rettssubjekt og den rettslege reguleringa av familielivet, og fremme evne til kritisk vurdering av barnevernets rolle, makt og myndighetsutøving i samfunnet.
Læringsutbyte
Læringsutbyte
Studenten skal ved avslutta emne ha følgjande læringsutbyte:
Kunnskap: Studenten
- har avansert kunnskap om barns rett til beskyttelse og omsorg, rett til informasjon og medvirkning, og om barnets beste som rettsprinsipp
- har avansert kunnskap om barns rettar i institusjon, både etter barnevernlova og tilgrensa lovverk (m.a. pasient- og brukerrettighetslova) og grense for bruk av tvang
- har avansert kunnskap om kravet til forsvarlighet i utrednings- og beslutningsprosesser, inkludert vurderinger fatta under uvisse
- har kjennskap til det rettslige vernet av minoritetar og kva tyding dette har på barnevernsfeltet
Ferdigheiter: Studenten
- kan analysere og forholde seg kritisk til barnevernets rolle, makt og myndighetsutøving og til sine eigne verdier, i arbeid med barn, unge og familier
- kan gjere skriftlig og muntlig greie for barnevernsfaglige og juridiske vurderinger og beslutninger ut fra eit helhetlig rettskildebilde og juridisk metode
- kan bruke juridisk metode til å foreta forsvarlig juridisk og barnevernfaglig skjønnsutøving, og dokumentere vurderinger og beslutninger
Generell kompetanse: Studenten
- kan gjere greie for det rettslige grunnlaget for barnevernets rolle og samfunnsmandat
- kan analysere og gjere greie for relevante juridiske-, yrkes- og forskningsetiske problemstillinger
- kan identifisere og analysere risikoområder i eigen virksomhet og bidra til å forebygge svikt og endre praksis ved behov
Studiepoeng, omfang
15
Studienivå (studiesyklus)
Master
Undervisningssemester
Vår
Undervisningsstad
UiB
Krav til forkunnskapar
Minimum 120 studiepoeng på universitets eller høyskolenivå.
Studiepoengsreduksjon
Ingen overlapp med emner ved Det psykologiske fakultet
Krav til studierett
Emnet er opent for alle studentar ved Universitetet i Bergen.
Arbeids- og undervisningsformer
Gjennom emnet vil det bli brukt ulike arbeids- og undervisningsformer som forelesninger, seminar- og gruppearbeid, individuelle oppgaver, egenstudie.
Obligatorisk undervisningsaktivitet
- 75 % deltaking i forelesning
- 75 % deltaking i seminar
- Innlevering av 2 oppgaver
Vurderingsformer
5 timars skuleeksamen.
Karakterskala
Ved sensur av emnet blir karakterskalaen A til F brukt
Vurderingssemester
Vår
Litteraturliste
Litteraturlista vil vere klar innen 1 desember for vårsemesteret. Lista inneheld både norsk- og engelskspråklig litteratur
Emneevaluering
Undervisninga blir evaluert i tråd med UiB sitt kvalitetssikringssystem
Hjelpemiddel til eksamen
Lovdata Pro blir gjort tilgjengeleg under eksamen. Utover det er ingen hjelpemidlar tillatt.
Oppgåvesett blir delt ut i Inspera og i papirform. Oppgåva leverast i Inspera.
Programansvarleg
Institutt for helse, miljø og likeverd (HEMIL)
Emneansvarleg
Institutt for helse, miljø og likeverd (HEMIL)
Administrativt ansvarleg
Det psykologiske fakultet