Kunst og kultur i mellomalder, renessanse og barokk
Lågaregradsemne
- Studiepoeng
- 15
- Undervisningssemester
- Haust
- Emnekode
- KUN107
- Talet på semester
- 1
- Undervisningsspråk
- Norsk/skandinavisk.
- Ressursar
- Timeplan
- Litteraturliste
Emnebeskrivelse
Mål og innhald
Emnet skal formidle forståing for kunst, arkitektur og visuell kultur frå mellomalderen (ca. 1000) til opplysningstida (ca. 1750), sett i ein brei kulturhistorisk og sosial kontekst. Emnet vil problematisere historiske periode- og stilomgrep, og sjå på ulike historiske forståingar og teoriar om kunst. Vi vil drøfte konkrete verk ut frå historiske, kulturelle, religiøse og tekniske perspektiv. Visuelle teknologiar vil stå sentralt med tanke på framveksten av nye biletformer og synskulturar i tidleg nytid. Tematiske tyngdepunkt kan variere frå semester til semester.
Læringsutbyte
Studenten skal ved avslutta emne ha følgjande læringsutbytte:
Kunnskapar
Studenten
- kjenner til sentrale trekk innan biletkunst, arkitektur og visuell kultur frå mellomalderen til og med 1750
- har grunnleggjande forståing av samspelet mellom kunst og religion i mellomalderen, og av korleis vitskap og optiske teknologiar og teoriar tek ein sentral plass innan kunsten frå og med renessansen
- har basiskunnskap om utviklinga av kunsthistoria som disiplin
Ferdigheiter
Studenten:
- kan nytte kunsthistorisk metode til å analysere og reflektere over spørsmål kring kunst og visuell kultur frå mellomalderen til og med 1750
- kan reflektere over kunstverk frå perioden som leier fram ei rimeleg datering av verka
- kan nytte ei vitskapeleg tilnærming i drøftingar om visuell kultur frå mellomalder til og med 1750
- kan formidle kunnskapen sin munnleg og skriftleg for eit generelt publikum, på ein akademisk måte
- kan nytte verktøy for analyse av bilete og arkitektur og kjenne att romkonstruksjonar i bilete med utgangspunkt i ulike visuelle teknologiar
- kan utføre ikonografisk analyse av sentrale verk
Generell kompetanse
Studenten
- er i stand til å nytte fagområdet sine uttrykksformer i sjølvstendig arbeid med sentrale faglege problemstillingar
- kan formidle sentralt fagleg stoff om kunsthistoria frå mellomalderen til og med 1750 både skriftleg og munnleg
- kan utveksle eigne synspunkt og erfaringar med dei som har lik eller liknande fagleg plattform i høgare utdanning
- kan tenkje kritisk-analytisk om faglege spørsmål
Studiepoeng, omfang
15 studiepoeng.
Studienivå (studiesyklus)
Bachelor.
Undervisningssemester
Haust.
Undervisningsstad
Bergen.
Krav til forkunnskapar
Ingen.
Tilrådde forkunnskapar
Ingen.
Studiepoengsreduksjon
Krav til studierett
Emnet er ope for alle med studierett ved Universitetet i Bergen.
Arbeids- og undervisningsformer
Undervisninga blir gitt som førelesingar og som seminar.
Obligatorisk undervisningsaktivitet
Det er obligatorisk å levere ei kortare oppgåve midtvegs i semesteret. Denne må vere greidd for at ein skal kunne gå opp til eksamen.
Vurderingsformer
I emnet nyttar ein følgjande vurderingsform:
Munnleg eksamen.
Munnleg eksamen er på 30 minutt.
Ein del av eksamen er forberedt. 48 timar før eksamen får studenten tildelt ei oppgåve.
Karakterskala
Karakterskala A-F.
Vurderingssemester
Haust. Eksamen vert berre tilbydd i undervisningssemesteret. Ny eksamen påfølgande semester berre for studentar med rett til ny vurdering.
Litteraturliste
Litteraturlista vil vere klar innan 1. juli.
Emneevaluering
Evaluering blir gjennomført i tråd med Universitetet i Bergen sitt kvalitetssikringssystem.
Hjelpemiddel til eksamen
Ved forberedt del er det tillatt å ha med notat på papirark.
Programansvarleg
Programstyret for kunsthistorie.
Emneansvarleg
Fagmiljøet i kunsthistorie.
Administrativt ansvarleg
Institutt for lingvistiske, litterære og estetiske studium.