Nordisk: Den eldre litteraturen (Fjernord)
Lågaregradsemne
- Studiepoeng
- 15
- Undervisningssemester
- Haust
- Emnekode
- NOLI103-F
- Talet på semester
- 1
- Undervisningsspråk
- Norsk. Dansk og svensk kan og verte brukte i nokon grad.
- Ressursar
- Timeplan
Emnebeskrivelse
Mål og innhald
Emnet er basert på eit breitt utval nordiske, særleg norske, litterære tekstar frå og med norrøn tid og fram til 1900. I tillegg inneheld emnet eit litteraturhistorisk og eit teoretisk pensum. Det skjønnlitterære pensumet utgjer om lag 2/3 av emnet og er fordelt mellom dei tre skjønnlitterære hovudsjangrane lyrikk, epikk og dramatikk. I tillegg les studentane eit utval sakprosa.
Studentane vil få god kjennskap til sentrale nordiske, særleg norske, tekstar og forfattarskap frå norrøn tid og fram til 1900. Dei vil òg få innsikt i eldre litteratur og kulturutvikling. Emnet byggjer vidare på kunnskapane frå NOLI102-F og er retta mot framtidige norsklærarar, språk- og litteraturkonsulentar og andre som har arbeid der språklege og litterære kvalifikasjonar er eit krav.
Emnet skal gje ei solid litteraturhistorisk innføring som knyter skjønnlitteraturen til sosiale, kulturelle, idéhistoriske og biografiske tilhøve som er relevante for den einskilde teksten. Men emnet skal også bidra til refleksjon omkring litteraturhistoriografien, slik at ein ser litteraturhistoria si framstilling av periodar, kontinuitet og brot som uttrykk for pedagogiske grep og ideologiske strategiar.
Emnet skal vidareføre det sjangerteoretiske utgangspunktet studentane fekk på NOLI102-F.
Emnet skal ta opp sakprosa, særleg former for sakprosa som er nærskylde til skjønnlitteraturen, som til dømes essay, talar og brev, og reflektere omkring skiljet mellom skjønnlitteratur og sakprosa.
Emnet skal gje studentane høve til å arbeide sjølvstendig og over tid med ei skjønnlitterær eller litteraturhistoriografisk problemstilling og til å drøfte dette arbeidet med dei andre studentane.
Læringsutbyte
Studenten skal ved avslutta emne ha følgjande læringsutbytte definert i kunnskap, ferdigheiter og generell kompetanse:
Kunnskapar
Studenten
- har kunnskap om innhald, form og tematikk i den einskilde litterære pensumteksten
- har kunnskap om sentrale nordiske, særleg norske forfattarskap frå og med norrøn tid og fram til 1900
- kjenner dei sentrale litteraturhistoriske periodiseringsomgrepa
Ferdigheiter
Studenten
- kan drøfte den litteraturhistoriske plasseringa av pensumtekstane
- kan nytte dei mest sentrale periodiseringsomgrepa og problematisere dei ut frå relevant teori
- kan drøfte og problematisere dei litterære hovudsjangrane og skiljet skjønnlitteratur-sakprosa med tekstar som døme
Generell kompetanse
Studenten
- kan drøfte litteraturhistorisk plassering av eldre nordiske tekstar som ikkje er på pensum, og analysere slike tekstar ved hjelp av sjangerteoretiske omgrep
- kan samanlikne ulike tekstar med omsyn til litteraturhistoriske og sjangermessige trekk
- kan gje ei sjølvstendig utgreiing om meir spesifikke problemstillingar knytte til eit sjølvvalt litterært tema
- kan sjå nyare litteratur i eit historisk perspektiv
Studiepoeng, omfang
Studienivå (studiesyklus)
Undervisningssemester
Undervisningsstad
Krav til forkunnskapar
Tilrådde forkunnskapar
Krav til studierett
Arbeids- og undervisningsformer
Obligatorisk undervisningsaktivitet
Det er obligatorisk å levere minst eitt skriftleg arbeid.
Obligatoriske arbeid må vere godkjende for at ein skal kunne gå opp til eksamen i emnet. Godkjenning av obligatoriske arbeidskrav er gyldige i undervisningssemesteret og det påfølgjande semesteret.
Vurderingsformer
Sju dagars heimeeksamen på om lag 4000 ord.
Eksamensoppgåva vil bli gitt på norsk. Eksamenssvaret skal skrivast på nynorsk.
Prøva vert halden i slutten av semesteret.
Obligatoriske arbeidskrav må vere godkjende i undervisningssemesteret.
I samsvar med nasjonale retningslinjer vert det lagt vekt på korrekt og god språkbruk.