Innføring i geobiologi
Lågaregradsemne
- Studiepoeng
- 10
- Undervisningssemester
- Haust
- Emnekode
- GEOV114
- Talet på semester
- 1
- Undervisningsspråk
- Norsk
- Ressursar
- Timeplan
- Litteraturliste
Emnebeskrivelse
Mål og innhald
Mål:
Emnet har som mål å la studentene utforske korleis biosfæren si utvikling har ført til grunnleggande endringar i jorda sitt overflatemiljø, geokjemiske krinslaup og klima. Biosfæren er ein viktig komponent i det dynamiske systemet vi kaller geosystemet (the Earth system), og gjennom milliardar av år med biologisk evolusjon har geosystemet utvikla seg til den planeten vi er avhengige av i dag. Emnet skal formidle forståing for grunnleggande geobiologiske prosessar, dokumenterte storskala endringar, samt menneska sin plass i, og innverknad på, geosystemet.
Innhald:
Emnet er lagt opp som ei rad læringsaktiviteter der studentene arbeider med ekte data og problemløsing i samarbeid med andre. Til dømes skal studentene sjølve
- kartleggje fordelinga av sediment, bergartar og fossiler i tid og rom
- finne og talfeste masseutdøingar i jorda si historie
- utføre eksperiment som viser korleis mikrober kan påvirke overflatemiljøet på jorda
- lage ein modell av eit geobiologisk system
- diskutere årsaker til og løysingar på sentrale globale berekraftsutfordringar
Læringsutbyte
Studenten skal ved avslutta emne ha følgjande læringsutbyte definert i kunnskapar, ferdigheiter og generell kompetanse:
Kunnskapar
Studenten kan
- forklare sentrale omgrep, definisjonar og fenomen (t.d. mikrobielle metabolismar, biosfære, geologisk tidsskala, evolusjon)
- forklare korleis geo- og biosfæra kan påverke kvarandre (t.d. biogeokjemiske kretsløp)
- gi att hovudtrekka i livet si utvikling på jorda, med paleobiologiske eksempel
- diskutere korleis geobiologiske prosessar står sentralt i målet om berekraftig utvikling og løysingar på desse utfordringane
Ferdigheiter
Studenten kan
- sjølvstendig utvikle datamaskinell praksis (Python) og bruke hjelpefunksjonar og digitale ressursar til å løyse problem
- gjennomføre kvantitative analyser (t.d. estimere utdøingsratar frå globale fossildatabaser) og summere opp data og resultat grafisk
- programmere enkle numeriske modeller og diskutere dynamisk åtferd (t.d. tilbakekoplingar)
- tolke (lese og forklare) grafar og figurer med geosystemdata (t.d. tidsserier)
- lese og oppsummere relevant vitskapleg primærlitteratur, samt sitere kjelder korrekt
Generell kompetanse
Studenten kan
- finne løysingar på ustrukturerte problem i samarbeid med andre
- anvende eit presist fagspråk til å formidle vitskaplege tema skriftleg og i presentasjonar
- erkjenne, vurdere og formidle menneska si binding til og innverknad på geosystemet
- demonstrere evna til å fungere individuelt og opptre etisk i samarbeid med andre
- gjennomføre laboratoriearbeid i samsvar med GEO/UiB sine HMS-retningslinjer
- gjere nytte av tilbakemeldingar og reflektere over eigen læring
Studiepoeng, omfang
Studienivå (studiesyklus)
Undervisningssemester
Undervisningsstad
Studiepoengsreduksjon
Krav til studierett
Arbeids- og undervisningsformer
Undervisninga gis i form av læringsaktiviteter i aktivtetsbasert undervisningsrom og laboratorium.
Undervisninga vert gitt i 2- og 4-timars bolkar i 11 veker.
Obligatorisk undervisningsaktivitet
Vurderingsformer
Mappevurdering. Alle mappeelementa må vere godkjend for å kunne få karakter i emnet (oppgåver, feltrapport med fagfellevurdering, gruppepresentasjonar, quizzar).
Det er ikkje mogleg å klage på mappevurderinga i dette emnet, då fleire deler av vurderinga foregår munnleg i undervisninga og ikkje vil kunne gjenskapast i ein klageprosess.