Dokumentariske produksjonar
Lågaregradsemne
- Studiepoeng
- 30
- Undervisningssemester
- Haust
- Emnekode
- TVP104
- Talet på semester
- 1
- Undervisningsspråk
- Norsk
- Ressursar
- Timeplan
- Litteraturliste
Emnebeskrivelse
Mål og innhald
Dette er eit vidtfemnande emne som har som mål å gi studenten kunnskap om, og røynsle med, ulike faktasjangrar. Emnet har tre modular.
Modul 1 Førebuing
Studentane startar med å følgje akademiske førelesingar med tilhøyrande filmvisingar som gir innsikt i dokumentariske tradisjonar og konvensjonar for film, tv og sosiale medier, samt i etiske problemstillingar knytt til verkelegheitsframstillingar. Desse førelesingane blir supplerte med gjesteførelesingar og seminar med representantar frå medieklynga som tek utgangspunkt i arbeidet deira med ulike typar faktaproduksjonar. Praksislærar gir studenten kunnskap om manusskriving for dokumentarfilm, og om planlegging og praktisk gjennomføring.
Modul 2 Intervjuteknikk og studieproduksjon
I samarbeid med journalistikkstudentar vil studentane prøve seg på ulike tilnærmingar til å intervjue forskjellige objekt. Deretter vil dei lage ein fleirkamera-produksjon som kan inkludere element som studio-diskusjon, direktesendte intervju og førehandsinnspelte intervju.
Modul 3 Oppdragsfilm
Studentane skal få erfaring med korleis ein arbeider med korte informasjonsfilmar/reportasjar og sosiale media, frå research til idéutvikling til spissing av bodskap, til visuelt uttrykk. Oppdraga skjer i samarbeid med Bergen Internasjonale Film Festival.
Modul 4: Minidokumentar
Studentane skal produsere ein minidokumentar på 8-12 minutt.
Som del av førebuinga skal studentane også lære korleis å planlegge og pitche dokumentarprosjekt og få tilbakemelding på viktige punkt i produksjonsprosessen.
Læringsutbyte
Studenten skal ved avslutta emne ha følgjande læringsutbyte:
Kunnskap
Studenten
- har god kunnskap om dokumentariske tradisjonar, konvensjonar og sjangrar, og evne til å innlemme desse innsiktene i eige arbeid
- har kunnskap om etiske problemstillingar knytt verkelegheitsframstillingar på film, og evne til å bruke desse innsiktene i eigen praksis
Ferdigheiter
Studenten
- kan planlegge, skrive og gjennomføre dokumentariske produksjonar
- kan arbeide konseptuelt og praktisk med oppdragsfilm/reportasjar
- har kunnskap om og trening i ulike praksisar innan dokumentarfilmskaping
- kan gjere informerte val om kva for tilnærmingar innan filmskaping som passar best for minidokumentarprosjektet
Generell kompetanse
Studenten
- har innsikt i relevante fag- og yrkesetiske problemstillingar innan fagområdet dokumentarisk produksjon
- kan utveksle synspunkt og erfaringar med andre som har ein teoretisk og praktisk bakgrunn innanfor fagområdet, og såleis bidra til å utvikle god praksis
- kjenner til nytenking og innovasjonsprosessar innanfor ulike faktasjangrar
Studiepoeng, omfang
Studienivå (studiesyklus)
Undervisningssemester
Undervisningsstad
Krav til forkunnskapar
Tilrådde forkunnskapar
Studiepoengsreduksjon
Krav til studierett
Arbeids- og undervisningsformer
Obligatorisk undervisningsaktivitet
Studentane skal vurdere kvarandre sine arbeid, i samråd og samarbeid med fagleg stab.
Dei obligatoriske arbeidskrava må vere godkjende før studenten kan gå opp til eksamen.
Gyldige obligatoriske krav er berre gyldige i undervisningssemesteret.
Vurderingsformer
Mappevurdering:
- Minidokumentar på 10-12 minutt (gruppevis)
- Refleksjonssrapport på 4000 ord (pluss/minus 10%) i tilknyting til minidokumentaren (gruppevis)
Det vil bli lagt hovudvekt på minidokumentaren i vurderinga.
Det blir gjort ei samla vurdering av innhaldet i mappa og det blir gitt éin karakter (ingen delkarakterar for dei enkelte mappeelementa).
Eksamensoppgåva vil bli gitt på undervisningsspråket i emnet.Eksamenssvaret kan leverast på norsk, svensk, dansk eller engelsk.