Statistikk for kognisjonsforsking

Lågaregradsemne

Emnebeskrivelse

Mål og innhald

Emnet skal gi studentane ei innføring i hypoteseprøving innan kognitiv vitskap. Emnet gir eit grunnlag til forståing av statistisk hypoteseformulering, forsøksplanlegging, og analyse av resultat med statistiske testar. Emnet gir ei forståing for normalfordeling, z-verdiar, og parametriske og ikkjeparametriske testar.Studentane vil bli kjende med omgrep som varians, standardavvik, sentralmål, statistisk signifikans, relevans, og type I- og II-feil. Studentane skal kunne lese og evaluere vitskapleg litteratur med statistisk argumentasjon. Dei skal kunne grunnlaget for evaluering av statistisk signifikans og relevans. Undervisninga er lagd opp sånn at studentane skal sjå korleis statistikk er relevant for kognisjonsvitskap ved hjelp av relevante eksempel. Dei skal òg kunne velje ein riktig statistisk test.

Læringsutbyte

Kunnskapar

Kandidaten har kunnskapar om...

  • statistiske begrep, teknikkar og modellar
  • god praksis for statistisk analyse av eksperimentelle data innan kognitiv vitskap
  • teoriar og konvensjonar innan statistisk analyse
  • analytiske modellar.

Ferdigheiter

Kandidaten kan...

  • lese og tolke statistiske analysar
  • formidle statistisk arbeid og resultat

Generell kompetanse

Kandidaten kan...

  • velje korrekte testar for enklare eksperimentdesign
  • ha eit kritisk blikk på eigne og andre sine analysar
  • sette inn statistisk analyse i ein relevant fagleg samanheng
  • forberede eksperimentelle design som er eigna for statistisk analyse.

Studiepoeng, omfang

5 studiepoeng

Studienivå (studiesyklus)

Bachelor

Undervisningssemester

Vår

Undervisningsstad

Bergen
Krav til forkunnskapar
Ingen
Tilrådde forkunnskapar
Ingen
Studiepoengsreduksjon

DASP106: 5 studiepoeng

DASP302: 5 studiepoeng

DASPSTAT: 5 studiepoeng

LINGSTAT: 5 studiepoeng

Krav til studierett
Emnet er ope for alle med studierett ved Universitetet i Bergen
Arbeids- og undervisningsformer
Forelesingar, sjølvstudium og øvingar. Aktiv deltaking er ein føresetnad for emnet. Det er ikkje ein føresetnad at alle moment i målsetjingane skal verte dekte av førelesningar og seminar; eit visst mål av sjølvstudium vert forventa gjennom lesing av pensumlitteratur og øvingar.
Obligatorisk undervisningsaktivitet
Tre dagars skriftleg øvingsoppgåve på ca. 1 side. Øvingsoppgåva må vere godkjend for at studenten skal kunne gå opp til eksamen.
Vurderingsformer

Skriftleg eksamen på tre timar

Eksamensoppgåva vil bli gitt på undervisningsspråket i emnet.

Eksamenssvaret kan leverast på norsk, svensk, dansk eller engelsk.

Karakterskala
A - F
Vurderingssemester
Vår. Eksamen vert berre tilbydd i undervisningssemesteret. Ny eksamen påfølgande semester berre for studentar med rett til ny vurdering.
Litteraturliste
Ca. 200 sider undervisningslitteratur og 200 sider med dokumentasjon.
Emneevaluering
Evaluering av tilbodet vert gjennomført i trad med UiBs kvalitetssikringssystem.
Hjelpemiddel til eksamen
Ingen
Programansvarleg
Programstyret for lingvistikk, i samråd med programstyret for kognitiv vitskap
Emneansvarleg
Programstyret for lingvistikk, i samråd med programstyret for kognitiv vitskap
Administrativt ansvarleg
Institutt for lingvistiske, litterære og estetiske studium