Innovasjon, tiltak og prosjektplanlegging

Masteremne

Emnebeskrivelse

Mål og innhald

Emnet har som mål å auka studentane sin kunnskap om barnevernsarbeid på individ-og systemnivå: innovasjon og endringsarbeid, tiltak og evaluering. Studentane skal vidareutvikle sine kunnskap om makt, yrkesetikk og medverking i barnevernskontekstar. Kunnskap og ferdigheiter innom kommunikasjon og samarbeid i relasjon til barn og familiar i utsette og vanskelege livssituasjonar, kollegar, tverrfaglege og tverretatlege aktørar, og allmenta står også sentralt. Emnet gir også kunnskap om tema som organisasjonsutvikling og leiing, lokalsamfunnsarbeid og førebygging, tiltaksutvikling i barnevernet, kunnskapsbasert praksis og tilnærmingar til å evaluere både innovasjonsarbeid og tiltak.

Studentane tileigne seg også kunnskap og ferdigheiter innan prosjektplanlegging. I løpet av emnet utarbeider studentane sin prosjektskilding for masteroppgåvene i barnevernsarbeid.

Kompetansen studentane tileignar seg gjennom kurset er nødvendig for MABVA432.

Læringsutbyte

Studenten skal ved avslutta emne ha følgande læringsutbytte:

Kunnskap

Studenten skal ha

  • Avansert kunnskap om ulike former for innovasjons- og endringsarbeid på individ- og systemnivå
  • Avansert kunnskap om lokalsamfunnsarbeid og førebygging knytt til barn, unge og familiar
  • Avansert kunnskap om barnevernets tiltak, med særleg vekt på kompenserande tiltak
  • Avansert kunnskap om ulike tilnærmingar til evaluering av innovasjons- og endringsarbeid på individ- og systemnivå
  • Avansert kunnskap om ulike teoretiske perspektiv på kommunikasjon og samarbeid tilpassa målgruppa
  • Avansert kunnskap om medverking, makt og etikk i ulike barnevernskontekstar
  • Kunnskap om faktorar som hemmar og fremmar samarbeid om organisajonsarbeid, med lokalsamfunn, organisasjonar, og offentlege tenester for barn og familiar i utsette livssituasjonar

Ferdigheiter

Studenten kan

  • kritisk anvende ulike teoretiske perspektiv på innovasjons og endringsarbeid på individ og systemnivå
  • kartlegge og analysere moglegheiter for innovasjons- og endringsarbeid med ressursbaserte og problembaserte tilnærmingar
  • bruke og forhalda seg kritisk til forskings- og erfaringsbasert kunnskap i innovasjons- og endringsarbeid, samt i utrednings- og tiltaksarbeid
  • analysere og forhalda seg kritisk til omgrepet barnets beste og korleis bruke omgrepet i møte med barn og familiar
  • analysere, bruke og forhalda seg kritisk til ulike perspektiv på kommunikasjon, samarbeid og medverking
  • gjennomføra samtalar med barn og familiar i utsette livssituasjonar, samt relevante samarbeidpartnarar
  • analysera og forhalda seg kritisk til både sin eigen og barnevernet generelt sin rolle, makt og myndighetsutøvelse i arbeid med barn og familiar i utsette livssituasjonar
  • utvikle og planlegge prosjekter

Generell kompetanse

Studenten kan

  • bruke relevant kunnskap for å styrke barn og familiars rett til medverking
  • identifisere og analysere relevante yrkesetiske problemstillingar og kritisk reflektere over korleis eigne verdiar kan innverke på profesjonelt arbeid

Fulltid/deltid

Fulltid

Studiepoeng, omfang

15 stp

Studienivå (studiesyklus)

Master

Undervisningssemester

Haust
Krav til forkunnskapar
Studiepoengsreduksjon
Ingen
Krav til studierett
Masterprogram i barnevernsarbeid ved UIB
Arbeids- og undervisningsformer
Førelesingar og seminar
Obligatorisk undervisningsaktivitet
  • 75% oppmøte på seminara
  • Prosjektplan for masteroppgåva
  • Kunnskapstest
  • Alle obligatoriske arbeidskrav må vere godkjent for å gå opp til eksamen.

    Vurderingsformer

    Heimeeksamen over 2 dagar.

    MERK: Tekst generert av ChatGPT og andre KI-tekstgeneratorar er ikkje tillate i innleverte skriftlege arbeideller i eksamenar.

    Karakterskala
    Bokstavkarakterar med skalaen A-F
    Vurderingssemester
    Haust og vår
    Litteraturliste
    Litteraturlista vil vere klar innan 1. juli for haustsemesteret
    Emneevaluering
    Undervisninga blir evaluert i tråd med UiB sitt kvalitetssikringssystem
    Programansvarleg
    Institutt for helse, miljø og likeverd (HEMIL)
    Emneansvarleg
    Institutt for helse, miljø og likeverd (HEMIL)
    Administrativt ansvarleg
    Det psykologiske Fakultet ved Institutt for helse, miljø og likeverd (HEMIL)