Andrespråkslæring og -undervisning
Lågaregradsemne
- Studiepoeng
- 15
- Undervisningssemester
- Vår
- Emnekode
- NORAN604
- Talet på semester
- 1
- Undervisningsspråk
- Norsk.
- Ressursar
- Timeplan
Emnebeskrivelse
Mål og innhald
Emnet har som mål å gje kunnskap om korleis ein lærer eit andrespråk (andrespråkslæringsteori), og om på kva måte læringsprosessen kan påverkast positivt gjennom undervisning (andrespråksdidaktikk).
Dei læringsteoretiske delane av emnet omfattar mange ulike aspekt, både lingvistiske, kognitive og sosiale sider ved språklæring. I emnet inngår òg arbeid med innlærartekstar i eit læringsteoretisk perspektiv. Eit viktig spørsmål er spørsmålet om språklæring skil seg frå anna læring, og om læringsprosessen følgjer generelle og faste mønster eller varierer frå individ til individ. Sentralt står også dei utfordringane innlærarar står overfor i møte med eit nytt språk i ein ny kultur der dei skal etablere nye liv.
Dei didaktiske delane av emnet handlar om grunnleggjande rammevilkår for andrespråksundervisning, der innlæraren sin fleirspråklege situasjon er eit viktig utgangspunkt. Det vert teke opp korleis andrespråksundervisning vert implementert for ulike målgrupper, ulike føremål og ulike skuleslag. Fokuset er hovudsakleg på opplæringssituasjonen i Noreg, med vekt på den organiserte opplæringa for innlærarar. Emnet tek òg opp ulike typar målsetjingar for språkundervisninga, ulike modellar for undervisningsorganisering og grunnleggjande undervisningsmetodiske prinsipp.
Læringsutbyte
Studenten skal ved avslutta emne ha følgjande læringsutbyte definert i kunnskapar, ferdigheiter og generell kompetanse:
Kunnskap:
Studenten
- har innsikt i andrespråkslæringsteori
- har innsikt i kva som karakteriserer innlærarspråk
- har kunnskap om individuell fleirspråklegheit
- har innsikt i kva utfordringar innlærarar står overfor i møte med eit nytt språk i ein ny kultur
- har kunnskap om ulike fleirspråklege undervisningsmodellar og om bruk av elevens førstespråk (morsmål) i undervisninga
- har kjennskap til gjeldande læreplanar og aktuelle retningslinjer for opplæringa av andrespråksinnlærarar i Noreg
- har innsikt i språkdidaktiske spørsmål knytte til andrespråksundervisning
- har innsikt i pedagogiske problemstillingar, inkludert utfordringar kopla til digital dugleik
- har kjennskap til området arbeidsretta norskopplæring
Ferdigheiter:
Studenten
- kan analysere innlærarspråk i eit læringsteoretisk perspektiv
- kan reflektere over andrespråkslæring og andrespråksundervisning i lys av elevens fleirspråklegheit
- kan reflektere over utfordringar og behov som knyter seg til andrespråkslæring
- kan reflektere over val av innfallsvinkel i andrespråksundervisning
- kan kritisk analysere og drøfte læreplanar og aktuelle retningslinjer som gjeld språkopplæring for minoritetsspråklege personar i Norge i alle aldrar
Generell kompetanse:
Studenten
- har tileigna seg eit læringsteoretisk og didaktisk kunnskapsgrunnlag for å kunne undervise i norsk som andrespråk for personar i alle aldrar og vurdere undervisningstilbod for andrespråkslæring på ein reflektert, sjølvstendig og medviten måte
Fulltid/deltid
Studiepoeng, omfang
Studienivå (studiesyklus)
Undervisningssemester
Undervisningsstad
Krav til forkunnskapar
Tilrådde forkunnskapar
Studiepoengsreduksjon
Krav til studierett
Arbeids- og undervisningsformer
Nettbasert undervisning.
Undervisninga kan vere sett saman av tekst, video og lydfiler.
Studentane vert oppmoda til å samarbeide i grupper.
Studentane får oppgåver undervegs i kurset, som dei skal svare på individuelt. Studentane vert oppmoda til å diskutere nokre oppgåver saman før innlevering
Obligatorisk undervisningsaktivitet
Studentane skal skrive ei oppgåve på omlag 1500 ord.
Faglærar godkjenner den obligatoriske oppgåva. Obligatorisk oppgåve må vere godkjend for at studenten skal få ta eksamen.
Godkjenning av obligatorisk undervisningsaktivitet er gyldig i undervisningssemesteret og det påfølgjande semesteret.
Vurderingsformer
6-timars digital heimeeksamen
Eksamensoppgåva vil bli gitt på norsk. Eksamenssvaret skal skrivast på norsk, og studenten vel målform sjølv.
Ved fastsetjinga av karakter vert det lagt vekt på både fagleg kunnskap, sjølvstendig og kritisk vurdering, evne til problemløysing og språkføring