Litteraturteori og metode for erfaringsbasert master i undervisning

Masteremne

Emnebeskrivelse

Mål og innhald

Emnet skal auke studentane sitt medvit om korleis vi les litteratur. Pensum inneheld ei rekkje sentrale teoretiske tekstar i møte med nordisk litteratur. Teoritekstane vert presenterte og diskuterte, kvar for seg og i høve til kvarandre. Emnet har som målsetting å gi studentane eit grunnlag for fagleg fordjuping på masternivå.

Læringsutbyte

Kunnskap

  • identifisere og problematisere grunnleggjande litteraturteoretiske problem
  • ha oversyn over sentrale teoretiske fagtekster
  • kjenne til ulike metodiske tilnærmingar til arbeid med litterære tekstar

Dugleik

  • kjenne att og ta stilling til tolkingsmønster i sentrale fagtekstar
  • vere i stand til å produsere metodemedvitne lesingar av litterære tekstar
  • kunne utvikle eigne problemstillingar knytt til arbeidet med skjønnlitteratur
  • nytte eit relevant teoretisk omgrepsapparat
  • forklare korleis ulike teoriar skil seg frå kvarandre i synet på kva ein tekst er og kva ein tekst gjer

Generell kompetanse

  • drøfte ulike teoretiske problem knytt til litterære analyser
  • skrive metodemedvitne fagtekstar

Fulltid/deltid

-

Studiepoeng, omfang

15

Studienivå (studiesyklus)

Master

Undervisningssemester

Haust

Undervisningsstad

Bergen.
Krav til forkunnskapar
60 studiepoeng norsk. Opptak på erfaringsbasert master i undervisning med fordjuping i norsk.
Tilrådde forkunnskapar
-
Studiepoengsreduksjon
Krav til studierett
Opptak til masterstudiet i erfaringsbasert undervisning med fordjuping i nordisk ved Det humanistiske fakultet.
Arbeids- og undervisningsformer

Ettersom studiet har eiga finansiering, er omfanget av undervisninga til ein kvar tid avhengig av tilførte midlar. Det omfanget som er omtalt her, kan difor verte redusert om finansieringa ikkje strekkjer til.

Det vert tre samlingar à to dagar i løpet av semesteret.

Obligatorisk undervisningsaktivitet

Frammøte til samlingane er obligatorisk.

For å kunne gå opp til eksamen må studenten ha deltatt i innleveringar på nett og deltatt i presentasjonar på samlingane. Konkretisering av dei obligatoriske aktivitetane går fram av semesterplanen.

Kurset er i hovudsak basert på elektroniske hjelpemiddel. Det er en difor eit vilkår at studenten har tilgang til PC (med internett) og kan meistre denne. Det vert kravt at studentane tek del i diskusjonar/spørsmålsstillingar på nett.

Vurderingsformer

Sju dagars heimeeksamen (5000 ord). Eksamensoppgåva blir gitt på norsk. Eksamenssvaret skal skrivast på bokmål.

Rett og god språkføring vert vektlagd.

Karakterskala
Karakterskala A-F.
Vurderingssemester
Haust og vår
Litteraturliste

Pensum utgjer cirka 1000 sider av normal vanskegrad.

Ved semesterstart vil det liggje føre ein detaljert pensumliste. Ho kan justerast av studenten om det er ønskjeleg. Dersom studenten endrar pensumlista, må ho leverast innan ein frist som vert fastsett av instituttet, og ho må godkjennast av emneansvarleg.

Emneevaluering
Undervisninga blir evaluert i tråd med UiBs kvalitetssikringssystem.
Hjelpemiddel til eksamen
-
Programansvarleg
Programstyret for nordisk
Emneansvarleg
Programstyret for nordisk
Administrativt ansvarleg
Institutt for lingvistiske, litterære og estetiske studium