Digitalisering av kulturarven: Teoretisk innføring og praktisk utprøving
Lågaregradsemne
- Studiepoeng
- 15
- Undervisningssemester
- Vår
- Emnekode
- AHKR202
- Talet på semester
- 1
- Undervisningsspråk
- Emnet vert normalt undervist på norsk.
- Ressursar
- Timeplan
- Litteraturliste
Emnebeskrivelse
Mål og innhald
Mål:
Målet for emnet er å gje studenten praktiske dugleikar som er etterspurde i museum og arkiv.
Digitalisering spelar i dag ei viktig rolle i både arkiv- og museumssektor. Det gjer kjeldemateriale og gjenstandssamlingar lettare tilgjengeleg for publikum, samstundes som dei digitale kopiane kan fungere som sikringskopiar. Dette opnar for nye moglegheiter for formidling og forsking. Emnet tar for seg nokre av dei grunnleggande digitale ferdigheitene ein vil ha bruk for i forvaltningsarbeid i arkiv, museum og kulturminnevern.
Emnet gjev ei innføring i den grunnleggande tenkinga bak digitalisering, som betydninga av metadata, standardar og system for digitalisering. Det gjev også ei historisk innføring i katalogiseringsprinsipp og overgangen til digitale system for historiske samlingar og arkiv. Samstundes vil emnet gje ei innføring i problemstillingar knytt til registreringsarbeid, transkribering og maskinlesing av digitalt materiale. Gjennom undervising og praksisseminar får studenten opplæring i digitaliseringsprosessar.
Læringsutbyte
Studenten skal ved avslutta emne ha følgjande læringsutbytte definert i kunnskap, ferdigheiter og generell kompetanse:
Kunnskap
Studenten
- har grunnleggande innsikt i og forståing av den digitale infrastrukturen innan forvaltningsarbeidet i museum, arkiv og andre samlingar.
- har konkrete kunnskapar om standardar og bruk av metadata i digitaliseringsarbeid
- har ei grunnleggande innsikt i den historiske utviklinga av digitaliseringsarbeid
- har ei grunnleggande innsikt i ulike teoretiske grunnlag for registrerings- og katalogiseringspraksisar
- har konkrete kunnskapar om dei ulike stega i digitaliseringsprosessar innan samlingsforvaltning
Ferdigheiter
Studenten
- har kjennskap til og praktisk erfaring med ulike forvaltningsverktøy og standardar som vert nytta i digitaliseringsarbeid.
- har praktisk erfaring med digitaliseringsarbeid innan arkiv, museum eller kulturminnevern.
Generell kompetanse
Studenten
- har ei forståing av grunnleggande omgrep og standardar for digitalisering av historisk materiale
- kan reflektere over moglegheiter og utfordringar ved digitalisering av kulturarv
Studiepoeng, omfang
Studienivå (studiesyklus)
Undervisningssemester
Undervisningsstad
Krav til forkunnskapar
Tilrådde forkunnskapar
Studiepoengsreduksjon
Krav til studierett
Emnet har eit eige opptak, med plass til inntil 10 studentar.
Søknadsprosedyre
Ein søkjer gjennom eit digitalt skjema frå AHKRs nettsider her: skjemaker.app.uib.no/view.php?id=17889256
Søknaden skal innehalde ein motivasjonstekst som saman med karakterar og studieprogresjon vil verte vurderte i opptaksprosessen.
Søknadsfrist
1. desember for opptak i påfølgande semester.
Arbeids- og undervisningsformer
Obligatorisk undervisningsaktivitet
For å kunne gå opp til eksamen, må studenten få godkjent følgande arbeidskrav:
-Obligatorisk deltaking på alle praksisseminar.
-Eitt refleksjonsnotat om praksiserfaringa på om lag 1500 ord.
Godkjende obligatoriske aktivitetar er gyldige i to semester etter det undervisningssemesteret dei vart godkjende.
Vurderingsformer
5 dagars skriftleg heimeeksamen på inntil 3000 ord.
Obligatoriske undervisningsaktivitetar må vere gyldige for å kunne gå opp til eksamen.
Eksamenssvaret kan leverast på norsk, svensk, dansk eller engelsk.
Karakterskala
Vurderingssemester
Vår.
Det er òg vurdering tidleg i haustemesteret for studentar med gyldig godkjenning av obligatoriske arbeidskrav.