Innføring i miljøhumaniora

Lågaregradsemne

Emnebeskrivelse

Mål og innhald

Målet for emnet er å gje studenten ei innføring i sentrale tema, teoriar, metodar (inkludert feltarbeid), og diskusjonar innan miljøhumaniora.

Gjennom tverrfaglege tilnærmingar gjev emnet ei grunnleggande forståing av framvoksteren og utviklinga av, så vel som måla med, miljøhumaniora. Emnet gjev også ei innføring i korleis ulike perspektiv på og tilnærmingar til miljøet kan verte brukte til å undersøke og formulere komplekse økologiske relasjonar mellom menneskelege, ikkje-menneskelege, politikk, forteljingar, kreativitet, teknologiar og miljøet. Dette bidreg til å handtere miljøspørsmål knytt til kriser, rettferd, representasjon og meining.

Læringsutbyte

Studenten skal ved avslutta emne ha følgjande læringsutbytte:

Kunnskap:

  • Har god kunnskap om grunnlaget for, utviklinga av og måla med miljøhumaniora
  • Ha god kunnskap om, og argumentera for, humaniora og rolla innan samfunnsvitskapane i å forstå og ta opp miljøtema og problemstillingar.
  • Forstå, artikulera og vurdera ulike perspektiv på og tilnærmingar til miljøet for å diskutera og ta opp ei rekkje miljøspørsmål.

Ferdigheiter:

  • Bruke eigne kunnskapar, i kombinasjon med fag i eiga spesialisering og andre perspektiv, til å bidra til diskusjonar knytt til klima og miljø
  • Effektivt gjennomføra tverrfagleg forsking i forhold til ei rekkje miljøtema og problemstillingar.
  • God evne til å utføra grunnleggjande feltarbeid, ta grundige notat i feltet og i undervisning for å komponera kritiske, kreative og refleksive tekstar.

Generell kompetanse :

  • Utvikle og styrke kritisk tenking.
  • Diskutere faglege problemstillingar og formulere eigne perspektiv.

Studiepoeng, omfang

15 studiepoeng

Studienivå (studiesyklus)

Bachelor

Undervisningssemester

Vår

Undervisningsstad

Bergen
Krav til forkunnskapar
Studenten må ha bestått eksamenar tilsvarande 60 studiepoeng.
Tilrådde forkunnskapar
Gode kunnskapar i engelsk er viktig.
Studiepoengsreduksjon
Ingen
Krav til studierett

Emnet har eit eige opptak, og har plass til inntil 20 studentar.

Ein søkjer gjennom eit digitalt skjema frå AHKRs nettside her: skjemaker.app.uib.no/view.php?id=18223862

Søknaden skal mellom anna innehalda ein motivasjonstekst (inntil 400 ord) som saman med karakterar og studieprogresjon vil verte vurdert i opptaksprosessen.

Søknadsfrist

10. januar

Arbeids- og undervisningsformer
Undervisinga blir gitt i form av førelesingar, seminar og ekskursjonar/feltarbeid. Undervisning blir på engelsk.
Obligatorisk undervisningsaktivitet

Obligatorisk frammøte på alle seminar, ekskursjonar og feltarbeid, og innlevering av obligatorisk feltarbeidsoppgåve.

Feltarbeidsoppgåva (inntil 500 ord) er ei samling av notat og ei kort oppsummering av ei kort feltarbeidsoppgåve. Det blir vurdert som bestått/ikkje bestått, med tilbakemelding til studentane for å hjelpa dei med å fullføra mappa. Dette vil deretter bli revidert og utvida til å vera ein del av mappa.

Vurderingsformer

Mappe (inntil 3000 ord).

Mappa vil omfatta refleksive notat av seminara og feltarbeid for kurset, og dessutan ein revidert versjon av praksisoppgåva. Studentane vil òg skriva eit samandrag av mappa for å kopla saman alle oppføringane. Det blir difor totalt 7 delar.

Eksamenssvaret kan leverast på norsk eller engelsk. Rettleiing for å fullføra mappa vil bli gitt.

Karakterskala
Det vert nytta gradert karakterskala frå A til F, der F er stryk.
Vurderingssemester
Vår
Litteraturliste

1200 sider.

Litteraturlista vil vere klar innan 01.12 for vårsemesteret.

Emneevaluering
Emneevalueringar vert gjennomførte i tråd med UiB sitt kvalitetssikringssystem.
Hjelpemiddel til eksamen
Ingen
Programansvarleg
Institutt for arkeologi, historie, kultur- og religionsvitskap har ansvar for fagleg innhald og oppbygging av studiet, og for kvaliteten på studieprogrammet og alle emna der.
Emneansvarleg
Institutt for arkeologi, historie, kultur- og religionsvitenskap
Administrativt ansvarleg
Institutt for arkeologi, historie, kultur- og religionsvitskap