Organismebiologi 1
Lågaregradsemne
- Studiepoeng
- 10
- Undervisningssemester
- Vår
- Emnekode
- BIO101
- Talet på semester
- 1
- Undervisningsspråk
- Norsk
- Ressursar
- Timeplan
- Litteraturliste
Emnebeskrivelse
Mål og innhald
Mål for emnet er å gi ei oversikt over livets opphav, systematikk og evolusjon. Studentane vil bli presentert for sentrale organismegrupper og virus via aktiv undervisning, inkludert laboratorieøvingar. Klassiske dissekerings- og mikroskoperingsteknikkar vil bli brukt til å demonstrere morfologiske strukturar og biosystematiske detaljar hos utvalde plantar og dyr. Dyrking og mikroskopering vil bli brukt for å vise morfologi og førekomst av ulike mikroorganismar.
Emnet inkluderer eit omfattande laboratoriekurs.
Læringsutbyte
Studentane skal ved avslutta emne ha følgjande læringsutbyte definert i kunnskapar, ferdigheiter og generell kompetanse:
Kunnskapar:
- Skal kjenne til dei forskjellige hovudgruppene av prokaryote organismar, protistar, virus, sopp, plantar og dyr, og kva som definerer desse.
- Skal kjenne til sentrale omgrep som blir brukt innan studiar av fylogeni, taksonomi og biologisk mangfald.
- Kan gjere greie for korleis dei forskjellige organismegruppene har utvikla seg.
- Skal kjenne til dei ulike organismegruppene sin biologi og anatomi for å forstå deira biosystematiske plassering, evolusjonsforløp og slektskap.
Ferdigheitar:
- Kan bruke grunnleggjande laboratorieteknikkar for å studere, identifisere og klassifisere sentrale organismegrupper
- Kan framstille eigne resultat frå laboratoriearbeid i form av teikningar, tabellar og figurer etter relevante deler av IMRaD (Introduksjon, Materiale og metode, Resultat, Diskusjon) formatet, med mest fokus på R (resultat).
Generell kompetanse:
- Kan samarbeide med medstudentar om aktiv læring i undervisning og på laboratorieøvingane.
- Kan reflektere over og vise evne til kritisk tenking rundt eigne resultat og funn.
- Kan opptre ansvarleg i forhold til reglar og retningslinjer for arbeid i laboratoriet.
- Kan klassifisere organismar etter spesifikke karaktertrekk.
Studiepoeng, omfang
Studienivå (studiesyklus)
Undervisningssemester
Vår.
Emnet har eit avgrensa tal på plassar og inngår i undervisningsopptaket ved NT-fakultetet. Studentar som har emnet som obligatorisk emne i grada si har førsteprioritet på emnet. Fristen for å melde seg til undervisning i emnet er onsdag i veke 2. Du får svar på om du har fått plass på emnet på Studentweb seinast måndag i veke 3.
Det er obligatorisk oppmøte på første førelesing/orienteringsmøte, og du risikerer derfor å miste plassen om du ikkje møter. Dersom du ikkje kan møte på første førelesing/orienteringsmøte må du kontakte studieseksjonen på e-post: studie.bio@uib.no. Tidspunkt for første førelesing/orienteringsmøte finn du i timeplanen under «Ressursar» øvst til høgre eller på Mitt UiB.
Undervisningsstad
Krav til forkunnskapar
Tilrådde forkunnskapar
Studiepoengsreduksjon
BIF101: 6 studiepoeng.
Nedlagte emne: BIO111 Zoologi (5 studiepoeng), BIO112 Botanikk (5 studiepoeng), BIO113 Mikrobiologi (5 studiepoeng).
Krav til studierett
Arbeids- og undervisningsformer
Obligatorisk undervisningsaktivitet
Deltaking på laboratoriekurs og godkjent labjournal. Dei obligatorisk undervisningsaktivitetane er gyldig i 6 påfølgande semester frå det semesteret dei blei gjennomført og godkjent.
I tillegg er det obligatorisk oppmøte på orienteringsmøte og labførelesninga.
Vurderingsformer
Mappeevaluering der karakteren er basert på:
- Poeng frå tester på seminar (15% av karaktergrunnlaget).
- Poeng på labrapport (15% av karaktergrunnlaget).
- Avsluttande skriftleg eksamen på 3 timar (70% av karaktergrunnlaget).
Eksamen består av tre delar som kvar tel 1/3: mikrobiologi, zoologi og botanikk.
Studentar som tar opp igjen emnet i undervisningssemesteret (vår)
Studentar med godkjent obligatorisk undervisningsaktivitet frå tidlegare semester skal berre ta avsluttande eksamen og resultatet frå denne utgjer heile karaktergrunnlaget.
Studentar som tar opp igjen emnet i semester utan undervisning (haust)
Studentar med godkjent obligatorisk undervisningsaktivitet kan ta eksamen og resultatet frå denne utgjer heile karaktergrunnlaget.