Digitalisering i Helse: Leiing
Masteremne
- Studiepoeng
- 5
- Undervisningssemester
- Vår
- Emnekode
- DIGHEL632
- Talet på semester
- 1
- Undervisningsspråk
- Norsk
- Ressursar
- Timeplan
- Litteraturliste
Emnebeskrivelse
Mål og innhald
Mål
Målet med denne modulen er å gjere studentane i stand til å ta ei leiarrolle i å drive fram endring av store regionale eller nasjonale digitaliseringsprosessar samtidig som dei ivaretek medarbeidarar og lokale digitaliseringsprosessar. Vidare vil emnet gje studentane innføring i og erfaring med forbetringsarbeid i tråd med forskrift om leiing og kvalitetsforbetring i helse og omsorgssektoren. Studentane vil få kompetanse i å planlegge, gjennomføre og evaluere endringar knytt til digitalisering og digital transformasjon.
Innhald
Modulen vil belyse utvikling av leiingsfaget generelt, med særleg vekt på ei relasjonsorientert tilnærming til leiing og tek utgangspunkt i leiing av endringar sett frå ulike nivå i ein organisasjon.
Arbeidet belyser forutsetningar for å endre. Vi vil kome inn på tema som Behovsforståelse, Strategisk planlegging, endringsmodnad, kapasitetsbygging, gjennomføringskraft, motstand og kontinuerleg forbetring i organisasjonen. Vidare fokus er leiar si rolle i å initiere og gjennomføre endringsprosessar. Studentane får anledning til å bruke egen erfaring gjennom prosessen frå ide til slutning.
Problemstillingar kurset vil prøve å svare på:
- Kva leiingsform vil krevjast for å lykkes i den digitale transformasjonen helsevesenet står ovanfor på tvers av tenestenivå og organisasjonar.
- Kva forståing og kva for nokre føresetnadar som må vere på plass i ulike nivå i organisasjonar for å få til digitalisering og digital transformasjon
- Korleis gå fram for å teste ut nye løysingar og nye måtar å jobbe på
- Korleis involvere og ansvarleggjere i det systematiske forbetringsarbeidet
Læringsutbyte
Studenten skal ved avslutta emne ha følgande læringsutbytte:
Kunnskapar
Studenten kan
- Samanlikne og vurdere vitskapelege teoriar og metodar i leiingsfaget
- Leiarskap i møte med auka kompleksitet, tvitydigheit og omstillingskrav
- Analysere moglegheiter og avgrensingar i ulike leiingstilnærmingar og leiingsverktøy for å erkjenne behov, involvere, støtte og utfordre medarbeidarar og kollegaer, og leie utviklings- og endringsprosessar i organisasjonar
Ferdigheiter
Studenten kan:
- Bruke relevante metodar for leiing av digitaliseringsprosjekter på en sjølvstendig måte
- Bruke relevant leiingsteori og metodikkar til praktisk analyse
Generell kompetanse
Studenten kan
- Analysere korleis endringar knytt til digitalisering og digital transformasjon påverkar organisasjonar
- Anvende relevant terminologi for leiing av endring knytt til digitalisering
Studiepoeng, omfang
Studienivå (studiesyklus)
Undervisningssemester
Undervisningsstad
Krav til forkunnskapar
Studiepoengsreduksjon
Krav til studierett
Målgruppa for utdanningstilbodet er helsepersonell, leiarar, superbrukarar, systemansvarlege, sikkerheitsansvarlege, prosjektmedarbeidarar og gründerar i både offentleg og privat sektor. Tilbodet skal vere relevant for leiarar og medarbeidarar med eit bredt spekter av fagområdet og yrkesfunksjonar i primærhelsetenesta, spesialisthelsetenesta og private helsetenestetilbydarar, som er alle involvert i og berørt av den gjennomgripande digitaliseringa som skjer i helsesektoren.
Gjennomført og bestått emne DIGHEL630
Arbeids- og undervisningsformer
Læring vil foregå via ein kombinasjon av undervisning, case diskusjonar og bruk av oppgåver der studentane bruker sin profesjonelle bakgrunn i arbeidet med ulike tema.
Undervisinga kombinerer forelesingar og oppgåveløysing i mindre grupper, og studentane sine erfaringar blir brukt aktivt som ein ressurs i undervisinga. Det blir brukt arbeids- og undervisningsformer som legg tilrette for studentaktivitet, med vekt på at studentane sjølv identifiserer praksisnære problem dei ønskjer å finne løysingar på, eller konkrete utfordringar i eigen organisasjon som dei ønskjer å undersøke nærmare. Studentane jobbar på eiga hand og i mindre grupper med nettbaserte læringsaktivitetar, som inkluderer arbeid knytt til å sjå undervisingsvideoar, lese litteratur, løyse oppgåver og reflektere rundt relevante problemstillingar henta frå eigen organisasjon eller jobbrolle.
Obligatorisk undervisningsaktivitet
Studentane skal levere et case, delta aktivt i diskusjonar og gi kvarandrevurdering. Obligatorisk oppmøte og deltaking på fysisk samling på campus.
Obligatoriske krav blir vurdert til "godkjent / ikkje godkjent".
Vurderingsformer
Karakterskala
Vurderingssemester
Litteraturliste
Emneevaluering
Programansvarleg
Emneansvarleg
Administrativt ansvarleg
Det medisinske fakultet v/Institutt for global helse og samfunnsmedisin har det administrative ansvaret for emnet.
Kontakt: studie@igs.uib.no