Kvantitative metodar, forskingsplanlegging og anvendt statistisk analyse
Masteremne
- Studiepoeng
- 15
- Undervisningssemester
- Vår
- Emnekode
- HEM304
- Talet på semester
- 1
- Undervisningsspråk
- Engelsk
- Ressursar
- Timeplan
Emnebeskrivelse
Mål og innhald
Dette er eit spesialiseringskurs i kvantitativ metode, planlegging av forsking, og anvendt statistisk analyse. Kurset gir ein introduksjon til vitskapsteori og forskingsmetodar, men vektlegg planlegging av kvantitativ forsking og statistisk analyse av kvantitative data i helse- og sosialfag. Studentane får grunnleggjande kunnskap i å skrive prosjektplan for eit kvantitativt masteroppgåveprosjekt, samt grunnleggjande innføring i statistisk analyse ved hjelp av SPSS.
Læringsutbyte
Etter gjennomføring av dette kurset skal studenten ha følgjande læringsutbyte definert i form av kunnskapar, ferdigheiter og generell kompetanse:
Kunnskap
Studenten skal ha inngåande kunnskap om:
- Ulike kunnskapsparadigme og forklaringsmodellar, og implikasjonar av desse for val av metodisk strategi
- Sentrale omgrep og teoriar innan kvantitative og kvalitative metodar, kombinerte metodar og litteraturstudier
- Etiske prinsipp i forsking og bruk av desse i kvantitativ og kvalitativ forsking
- Krav til masteroppgåveprosjekt
- Eigna bruk av ei rekke statistiske metodar / teknikkar
- Tolking av statistisk analyse
Ferdigheiter
Studenten kan:
- Stille studiespørsmål som kan løysast ved hjelp av statistiske metodar, til dømes hypotesetesting
- Modellere data ved hjelp av alternative tilnærmingar og bestemme endeleg tilnærming til ein analyse
- Annotere og tolke resultat (output) frå statistiske analysar
- Formatere tabellar og grafar som presenterer statistiske analysar
- Utforme eit forskingsprosjekt og skrive ein prosjektplan
Generell kompetanse
Ved slutten av kurset skal studenten:
- Kritisk, analytisk og systematisk evaluere forskingslitteratur (i både kvalitativ og kvantitativ metode)
- Tenke kritisk, reflekterande og kreativt om statistisk analyse
- Ha metodologisk kompetanse knytt til problemstillingar knytt til statistikkrelatert problemløysing
- Kunne velje passande statistiske analysar for gitt type studiedata
Fulltid/deltid
Fulltid
Studiepoeng, omfang
15 stp
Studienivå (studiesyklus)
Master
Undervisningssemester
Vår
Krav til forkunnskapar
For å ta emnet må forutgående emner i studieprogrammet være bestått
Studiepoengsreduksjon
Ingen
Krav til studierett
Ope for alle studentar registrert i masterprogram ved Institutt for helse, miljø og likeverd (HEMIL).
Arbeids- og undervisningsformer
Læringsmetodane vil bestå av førelesingar og seminar.
Obligatorisk undervisningsaktivitet
- 80% obligatorisk oppmøte på seminar
- Innlevering av analysar gjort i SPSS, samt tolking av resultata.
- Utarbeiding av prosjektplan for ei masteroppgåve
- Presentasjon av eige forskingsprosjekt for medstudentar.
Alle obligatoriske aktivitetar må vere gjennomført og godkjent før studenten sin individuelle eksamen blir evaluert.
Vurderingsformer
Heimeeksamen, 5 dagar.
MERK: Tekst generert av ChatGPT og andre KI-tekstgeneratorar er ikkje tillate i innleverte skriftlege arbeid eller i eksamenar.
Karakterskala
A-F
Vurderingssemester
Vår
Litteraturliste
Tilgjengeleg 1. desember
Emneevaluering
Kurset vil bli evaluert i samsvar med Det psykologiske fakultet sine rutinar for deltakande evaluering og UIB sitt kvalitetssikringssystem.
Programansvarleg
HEMIL-senteret
Emneansvarleg
Institutt for helse, miljø og likeverd (HEMIL)
Administrativt ansvarleg
Institutt for helse, miljø og likeverd (HEMIL), Det psykologiske fakultet