Forskingsmetodar

Masteremne

Emnebeskrivelse

Mål og innhald

Emnet skal gje studentane oversyn over og innsyn i forskingsdesign samt forskingsmetodar. Emnet gjev også ei innføring i forskingsetikk, inklusive det å nytte kunnskapen i konkret forsking. Emnet har som mål å gjere studenten betre i stand til å ta forskingstrategiske avgjerder knytt til val av tema, forskingsspørsmål, design, metodar, etiske problemstillingar og analysetilnærmingar i psykologisk forsking.

Læringsutbyte

Kunnskapar

Studenten kan...

  • Kritisk drøfte sentrale kjenneteikn ved ulike forskingsparadigmer.
  • Gjere greie for val av forskingstema og problemstilling og deira betyding for design og metodar for datainnsamling.
  • Differensiere mellom ulike analysar og ha kjennskap til når dei kan og bør brukast.
  • Gjere greie for sentrale etiske foresetnader knytt til gjennomføringa av eit prosjekt.

Ferdigheiter

Studenten kan...

  • Velje forskingstema og utforme problemstillingar som kan undersøkjast ved forskingsmetodar.
  • Utforme eit undersøkingsopplegg som omfattar innsamling og tilverking av data.
  • Kunne bruke standard programvare for databehandling.
  • Velje og gjennomføre adekvate analysar av data.

Generell kompetanse

Studenten kan...

  • Ta forskingsstrategiske avgjerder i psykologisk forsking.
  • Gjennomføre eit forskingsprosjekt i tråd med gjeldande etiske standardar og retningslinjer.
  • Reflektere over etiske dilemma og utfordringar i psykologisk forsking og det å vere etterretteleg i forsking.

Studiepoeng, omfang

15

Studienivå (studiesyklus)

Master

Undervisningssemester

Vår

Undervisningsstad

Bergen
Krav til forkunnskapar
Ingen krav ut over opptak på masterprogrammet i psykologi og masterprogrammet i arbeids- og organisasjonspsykologi.
Tilrådde forkunnskapar
Ingen
Studiepoengsreduksjon
Ingen
Krav til studierett

Oppmelding til emnet krev opptak ved masterprogrammet i psykologi og masterprogrammet i arbeids- og organisasjonspsykologi.

Emnet er også ope for utvekslingsstudentar.

Arbeids- og undervisningsformer
Førelesingar og øvingar i PC-lab. Gruppearbeid og presentasjon innan tema studiedesign og forskingsetikk. Øvingar i analyse.
Undervisningsformer og omfang av organisert undervisning
Førelesingar og øvingar i PC-lab.
Gruppearbeid og presentasjon innan tema studiedesign og forskingsetikk.
Øvingar i analyse
Obligatorisk undervisningsaktivitet

Munnleg gruppepresentasjon:

Ein obligatorisk munnleg presentasjon av gruppeoppgåva, der alle gruppemedlemmane må delta på den planlagde presentasjonsdagen.

Innlevering av oppgåver:

For kvar labøkt må studentane levere oppgåver, fire totalt. Desse oppgåvene inneheld praktiske øvingar knytt til statistiske analysemetodar som blir gjennomgått i laben.

Obligatorisk oppmøte:

Oppmøte er obligatorisk for labøkter og presentasjonsdag.

Vurderingsformer

Vurderingsform:

Vurderinga består av ei mappevurdering og ein munnleg eksamen. Kvar del blir vektlagt 50 % av den totale karakteren, og begge delar må beståast.

Dersom ein student ikkje består ein av eksamenane, må berre den eksamenen som ikkje blei bestått, takast opp igjen. Emnet blir vurdert som bestått/ikkje bestått.

Mappeeksamen (50%):

Mappeeksamen består av to individuelle oppgåver som fokuserer på både teoretiske konsept og forskingsmetodar og eksperimentell design.

Avsluttande munnleg eksamen (50 %):

Ein munnleg eksamen med fokus på statistikk og forskingsmetodar.

Karakterskala
Bestått/ikkje bestått
Vurderingssemester
Vår
Litteraturliste

Litteraturlista vil vere klar innan 01.07 for haustsemesteret og 01.12 for vårsemesteret.

Litteraturen er på engelsk, for å gjenspeile den forskningsorienterte profilen til dette emnet.

Emneevaluering
Studentane skal evaluere undervisninga i tråd med UiB sitt kvalitetssikringssystem.
Hjelpemiddel til eksamen
Ingen
Programansvarleg
Institutt for samfunnspsykologi
Emneansvarleg
Institutt for samfunnspsykologi
Administrativt ansvarleg
Det psykologiske fakultet