Praksis for Praktisk-pedagogisk utdanning, musikk (heiltid)
Årsstudium
- Studiepoeng
- 0
- Undervisningssemester
- Haust
- Emnekode
- MUPRA210
- Talet på semester
- 2
- Undervisningsspråk
- Norsk
- Ressursar
- Timeplan
Emnebeskrivelse
Mål og innhald
Mål
Studentane skal erfare ulike sider ved lærarrolla og dei ulike praksisane emnet omfattar. Målet er at studenten i praksis skal kunna dokumentera progresjon i eiga undervisning, både gjennom praktisk undervisningsarbeid, samt planlegging og refleksjon rundt denne.
I praksisemnet skal studenten også dokumentera at dei kunnskapar og ferdigheitar han/ho har erverva i pedagogikk- og didaktikkundervisninga, vert omsett i praktisk handling på dei arenaene praksisen vert gjennomførd på.
Innhald
Emnet tar opp tema som:
- læringsmiljø, læraren si rolle som klasseleiar og rollemodell, elevsamtalar og yrkesetikk.
- differensiering og tilpassa opplæring, også for elever i et fleirkulturelt læringsmiljø. Sjå den einskilde og sjå klassen under eitt.
- planlegging, tilrettelegging og gjennomføring av opplæring, og vurdering og dokumentasjon av elevane si læring.
- formell og uformell elevvurdering.
- tiltak for elevar med særskilde behov, samarbeid med hjelpeapparatet.
- samarbeid mellom skule og heim.
- teamarbeid, skulen som organisasjon.
- endrings- og utviklingsarbeid.
Læringsutbyte
Studenten skal ved avslutta emne ha følgande læringsutbyte:
Kunnskap
Studenten..
- har kunnskap om grunnskule, vidaregåande skule og kulturskule som organisasjon og planane og retningslinjene desse skulane er underlagt.
- har kunnskap om korleis undervisnings-/øvingsplanlegging kan gjennomførast på ein god måte i dei ulike praksisane i studiet.
- har kunnskap om praktisk-metodiske verktøy for å undervise i dei ulike skuleslag/praksisarenaer som studiet femner om.
Ferdigheiter
Studenten..
- kan planlegge, gjennomføre og kritisk vurdere/reflektere over eigen praksis med utgangspunkt i gjeldande planar for grunnskulen, vidaregåande skule og kulturskulen.
- kan planlegge, gjennomføre og kritisk vurdere/reflektere over eigen praksis som ensembleleiar.
- kan gjennom praksis dokumentera gode faglege føresetnader for å undervise i dei praksisane studiet femner om.
- kan tilpasse si eiga praksisundervisning i samsvar dei føresetnader eleven eller elevgruppa/ensemblet har.
- kan ta grunngjevne yrkesetiske val.
Generell kompetanse
Studenten..
- kan kommunisere og samarbeide med elevar, kollegaar, leiing, foreldre og andre partar i opplæringssystemet.
- kan delta i ulike typar utviklingsarbeid.
Fulltid/deltid
Studiepoeng, omfang
Praksis gir ingen studiepoeng, men er ein integrert del av PPU-studiet, som er knytt til både pedagogikk- og fagdidaktikkemna.
Går over to semester.
Studienivå (studiesyklus)
Undervisningssemester
Krav til studierett
Arbeids- og undervisningsformer
Praksisundervisninga femner om observasjon av andre si undervisning, sjølvstendig undervisning (anten individuelt eller saman med andre) og rettleiing frå praksislærar/faglærar. Deltaking i aktuelle samarbeidsforum knytt til praksis kan og inngå som del av praksis.
60 arbeidsdagar praksis skal inngå som en integrert del av studiet. Dette inkluderer undervisning, førebuing, vurderingsarbeid, møte- og samarbeidstid samt tid til fagleg utviklingsarbeid.
Studentane har praksis i grunnskulen og i vidaregåande opplæring. I tillegg har studentane normalt praksis i kulturskulen. Andre praksisarenaer som frivillig musikkliv kan òg vera aktuelle.
Praksisperiodane er fordelt slik:
15 dagar praksis i grunnskule
15 dagar praksis i vidaregåande opplæring
15 dagar praksis i kulturskule
15 dagar praksis i ensemble/samspel
Obligatorisk undervisningsaktivitet
All praksis er obligatorisk. Det er krav om 100% frammøte og god førebuing.
Praksis er en obligatorisk del av studiane. Fråvær godtast eventuelt berre i forbindelse med sjukdom og/eller permisjon innvilga av Fakultet for kunst, musikk og design. Det gis ikkje fritak frå praksis. Studentar som går glipp av praksis må normalt ta tapte praksistimer på nytt, sjølv ved gyldig fråvær.
Vurderingsformer
Praksis.
Det vert gjort ei heilskapleg vurdering av studenten sine praksisperiodar gjennom samarbeid mellom praksisrettleiar og faglærar. Studenten må få godkjent hver enkelt praksisperiode for å kunne bestå emnet i sin helhet.
Studenten kan ikkje klage på karakteren i praksis.
Dersom en student ikke består en praksisperiode kan det etter søknad bli gitt adgang til å ta den aktuelle praksisperioden om igjen én gang.
Se praksisheftet for utfyllande retningslinjer om vurdering.