Praksisrettleiarutdanning i allmennmedisin
Masteremne
- Studiepoeng
- 10
- Undervisningssemester
- Vår
- Emnekode
- PRAM620
- Talet på semester
- 3
- Undervisningsspråk
- Norsk
- Ressursar
- Timeplan
Emnebeskrivelse
Mål og innhald
Målet med emnet er at etter fullført utdanning skal allmennlegar ha ein reell og definert sluttkompetanse i praksisrettleiing innan primærhelsetenesta.
Innhald:
Studiet tar opp tema og innhaldskomponentar som:
- Grunnleggande teori om læring i arbeidslivskontekst
- Læringsmiljø og rettleiar-student-relasjon
- Tilbakemeldingskompetanse
- Refleksjon over eiga rettleiarrolle, inkl. styrkar og forbetringspunkt
- Oppfølging av svake studentar
- Konflikthandtering og etiske dilemma
- Skikkavurdering
- Regelverk og gjeldande retningsliner og studieplanar
- Praktisk rettleiarerfaring
- Utfordringar ved fleirkulturell læringsarena
- Formulere eigne læringsmål
- Bruk av relevante kjelder for undervisning i praksis
- Vurderingskompetanse
- Føresetningar for god læring i praksis
Læringsutbyte
Etter fullført praksisrettleiarutdanning har kandidaten følgjande sluttkompetanse relatert tilrettleiing av studentar i praksisstudiar:
Kunnskap:
Praksisrettleiar har
- kunnskap om sentrale omgrep, teoriar, empiri og tradisjonar innan rettleiing
- inngåande kunnskap om rettleiar sine roller og funksjonar i eit mangfaldsperspektiv og i ein fagleg og tverrprofesjonell yrkespraksis
- inngåande kunnskap om relasjonar og kommunikasjon i eit rettleiingsperspektiv
- inngåande kunnskap om læring og læringsprosessar
- kunnskap om relevante lover, forskrifter og gjeldande styringsdokument, inkludert Forskrift om skikkethetsvurdering i høyere utdanning (skikkethetsforskriften).
Ferdigheiter
Praksisrettleiar kan etter gjennomført utdanning:
- planlegge og gjennomføre rettleiing individuelt og i grupper både innanfor eigen profesjon og tverrprofesjonelt
- legge til rette for rettleiing ogl æringsaktivitetar i samsvar med måla for praksisstudiet (praksisperioden)
- gjennomføre praksisrettleiing tilpassa studentens læreføresetnadar i samsvar med læringsutbytteomtalen og forventa arbeidskrav
- observere praksissituasjonar og gi læringsfremmande tilbakemelding i tråd med mål for praksisstudiet
- planlegge og gjennomføre vurdering av om læringsmåla er oppnådde,gjennomføre vurderingssamtale, samt gjennomføre løpande skikkavurdering
- kunne analysere og kritisk reflektere over rettleiing som pedagogisk verksemd
- nytte ulike rettleiingsmodellar og -metodar, studentaktive læringsformer og rettleiingsteknologi i rettleiingspraksis
Generell kompetanse
Praksisrettleiar kan
- kritisk vurdere eiga rolle som rettleiar og konteksten for rettleiinga
- reflektere over eiga åtferd og kommunikasjon og grunngje eigen rettleiingspraksis
- identifisere og analysere utfordringar og etiske dilemma i rettleiing, og drøfte val av handlingsalternativ
- bruke kunnskapar og ferdigheiter i konflikthandtering og ved vanskelege samtalar
Studiepoeng, omfang
Studienivå (studiesyklus)
Undervisningssemester
Vår og haust
Gjennomføringa og progresjon er avhengig av omstudenten vel å ta emnet over 1 eller 2 år.Vanlegvis er opptaket og start i slutten avvårsemesteret. Det er undervisningsaktivitetar i alle semester og deler av studiet må følgje ein fastsett progresjon.
Undervisningsstad
Krav til forkunnskapar
Tilrådde forkunnskapar
Studiepoengsreduksjon
Krav til studierett
Arbeids- og undervisningsformer
Obligatorisk undervisningsaktivitet
- Obligatorisk rettleiing av student i praksis på allmennlege-/fastlegekontor, i 2 ulike praksisperiodar og minst 6 veker kvar gong, med tilhøyrande rettleiingsøvingar med videoopptak, digitale møte i makkerpar og refleksjonsoppgåve.
- To fysiske samlingar a 2 dagar
- Fordjupningsoppgåve med presentasjon
- 75 timar i valfrie modular á 1 studiepoeng. Fordjupning i litteratur for utvalde emne og/eller godkjenning av andre relevante utdanningsaktivitetar etter liste (sjå eigedokument).
- Anna: 40 timar obligatoriske oppgåver/tema, mellom anna om:
- pasientkommunikasjon
- konsultasjonsmodellar
- skikkavurdering, mangfald og inkludering
- psykologisk tryggleik og relasjonsbygging
- tilbakemeldingskompetanse
- toleranse for uvisse
- og andre tema med relevans for praksisrettleiing
Vurderingsformer
- Undervegsvurdering av makker (refleksjonsoppgåve, 1 per praksisperiode)
- Sluttvurdering ved kursleiarar
- Videoopptak av rettleiingssamtale,diskusjon med makker
- Undervegsvurdering: refleksjonsoppgåve/-notat, 1000 ord. Ei oppgåve per praksisperiode. Tilbakemelding frå makker
- Sluttvurdering/fordjupingsoppgåve som bygger vidare på refleksjonsoppgåvene,men som òg inkluderer litteratur. Oppgåva leggast fram på siste samling og godkjennast av kursleiar
Karakterskala
Vurderingssemester
Litteraturliste
Emneevaluering
Hjelpemiddel til eksamen
Programansvarleg
Emneansvarleg
Emneansvarleg: