Endre Brunstad

Position

Professor, Head of The Teacher Education Centre at the University of Bergen

Affiliation

Short info

I am currently the Head of The Teacher Education Center at the University of Bergen. I am also a professor of Nordic langauges/language didactics.
Research

In recent years, my research has focused on conditions for the use of Nynorsk as a written language, especially among adolescents and school pupils. The approach of this research is primarily sociolinguistic and subject-didactic, with perspectives from language contact research and bilingualism research, and I have combined various data sources (such as interviews, questionnaires, statistics and historical sources). 

Previous research has mainly focused on language standardization, language norms and language policy, with studies of Nordic language purism, as well as studies on the relationship between language and nation. Additionaly, I have participated in projects on language and globalization, with publications on language use in the hip-hop environment and on the extent of imported words in Nordic newspapers.

I have been involved in a larger textbook project in Norwegian for secondary school, "Grip teksten", with publications in 2020 (Vg1), 2021 (Vg2) and 2022 (Vg3).

Currently, I am doing studies on regulatory texts related to teacher education. 

I am a member of the Research Group in Nordic Languages and the Research Group in Nynorsk Written Culture. In addition, I am co-editor of the writing series Skriftkultur, which is published at NOASP.

I am also chair of the language policy commitee at the University of Bergen. The committe gives advice on the implementation and follow-up of the language policy guidelines

 

Publications
Academic anthology/Conference proceedings
Foreword
Lecture
Popular scientific lecture
Academic lecture
Academic article
Textbook
Interview
Non-fiction book
Academic chapter/article/Conference paper
Doctoral dissertation
Popular scientific article
Chapter Translation
Programme participation
Interview Journal
Reader opinion piece
Other
Book review
Editorial
Feature article
Report
Thesis at a second degree level

See a complete overview of publications in Cristin.

Stillingar, verv og rettleiing

Stilling

Professor i nordisk fagdidaktikk/språk  

Bistilling

Professor II ved Institutt for språk og litteratur, Høgskulen i Volda, frå 01.03.2017 

 

Tidlegare stillingar

• Førsteamanuensis i norsk fagdidaktikk ved Institutt for lingvistiske, litterære og estetiske studium, UiB, frå 01.01.2006. Professoropprykk i 2013.
• Førsteamanuensis II ved Nasjonalt senter for nynorsk i opplæringa, Høgskulen i Volda, 01.3.2006–30.06.2012.
• Postdoktorstipendiat (NFR) ved Nordisk institutt, UiB, 15.10.2001–31.12.2005. 
• Leiar i Noregs Mållag, april 2003–april 2005 (to periodar)
• Forskar i prosjektet “Moderne importord i språka i Norden”, 01.10.2001–01.10.2002.
• NFR-stipendiat ved Nordisk institutt, UiB, 01.08.1996 – 31.07. 2000.
• Høgskulelektor i norsk, førskulelærar- og allmennlærarutdanninga, Høgskolen Stord/Haugesund, 01.01.1996– 31.07.1996.
• Universitetslektor (vikar) i nordisk språkvitskap, Nordisk institutt, UiB, 01.08.1995–31.12. 1995.
• Amanuensisvikar i nordisk språkvitskap, Nordisk institutt, UiB, 01.01.1995-31.07.1995.

Utdanning

• Dr. art. 2001 med doktoravhandling i nordisk språkvitskap.
• Cand.philol. hausten 1994 med hovudfag i nordisk språkvitskap.
• Praktisk-pedagogisk eksamen våren 1994.

Faglege verv ved UiB

• Leiar for programstyret for lektor- og adjunktutdanning ved Universitetet i Bergen, frå 01.08.2012–31.07.2016
• Nordkurs-koordinator ved UiB frå 2005–2013
• Medlem av Utval for utdanning og internasjonalisering ved LLE, UiB, 2008–2009 og 2011–2012.
• Leiar for Programutval for lærarutdanning ved HF-fakultetet frå 1.8.2009–31.12.2009.
• Leiar for Lærarutdanningsutvalet ved HF-fakultetet, UiB, frå 1.2. 2007–1.8.2009.
• Medlem av programstyret for lærarutdanning ved UiB, frå 1.2. 2007–31.12.2009.

Faglege verv nasjonalt

• Medlem av styret ved Høgskulen i Volda, frå 01.08.2015–01.03.2017

• Medlem av styringsgruppa frå "Ny i Hordaland" frå 01.01.2015–31.07.2017

• Medlem i Nasjonalt råd for lærarutdanning (NRLU) frå 1.8.2012–31.07.2017.

• Medlem av Fagrådet for normering og språkobservasjon i Språkrådet frå 01.01.2008–01.08.2014

• Medlem i målpolitisk råd for Det Norske Teatret, frå 1.4. 2006–31.12.2009.

• Medlem i fagrådet for Nasjonalt senter for nynorsk i opplæringa, frå 1.1. 2005–31.12.2010.

• Medlem i NOLES (Nettverk for norsk med vekt på lese- og skriveopplæring) frå 1.11.2010.

• Medlem i Rådet for Nynorsk kultursentrum, frå 1.1.2011–31.12.2014, varamedlem frå 01.01.2015.

• Varamedlem i styret for Norsk Ordbok 2014 frå 1.1.2011–31.12.2014.

 

Rettleiing av innleverte masteroppgåver

• Abelsnes, Gunhild (2017). I breidda og i djupna. Fordjupingsoppgåva i norskfaget. Masteroppgåve, NORMAU. V-2017.

• Vikum, Ingunn Viken (2016). Medelevrespons. «Men vi er ikkje gode nok til å gje skikkeleg respons». Masteroppgåve, NORMAU. H-2016. 

• Årbog, Bjørn Atle (2015). Addere, subtrahere, revidere eller maltraktere. Elevenes revisjonskompetanse brukt i egen tekst. Masteroppgåve, NORMAU. V-2015.

• Bakken, Magny (2015). Fordypningsoppgaven i norsk. Hvordan forstår lærerne kompetansemålet og hvordan forvalter de metodefriheten som Kunnskapsløftet inviterer til? Masteroppgåve, NORMAU. V-2015.

• Høines, John Martin (2014). På jakt eter formativ vurderingspraksis. En studie av læreres bruk og omtale av formativ vurdering i det skriftlige vurderingsarbeidet i norskfaget på Vg3. Masteroppgåve, NORMAU, V-2014.

• Bakken, Rita-Karin (2014). Danning for alle – ein utopi? Yrkesfagnorsk i eit danningsperspektiv. Masteroppgåve, NORMAU. V-2014.

• Asperanden, Edit Marie (2014). Leseopplæring på yrkesfag – det toget har vel gått? Masteroppgåve, NORMAU. V-2014.

• Nyrnes, Hæge (2011). «Nynorsken er så nære, men samtidig så langt ifrå». Ein studie av rammevilkåra for lesing på nynorsk i ungdomsskulen i Bergen. Masteroppgåve i nordisk. V-2011.

• Fauskanger, Solveig (2010). Brorskap frå Bronx til Bergen. Ein studie av stil og kjønn i bergensk hipphopp. Masteroppgåve i nordisk. V-2010.

• Nordvik, Bernt Eirik (2010). Lokalavisa – nynorskbastion under press. Eit språkkulturelt blikk på avisene Vestnytt og Os- og Fusaposten. Masteroppgåve i nordisk. V-2010.

• Hammerseth, Jan Arve Kittang (2009). Et feminisert norskfag? Lesing, tekstkultur og kjønn. Masteroppgåve i nordisk. V-2009.

 

Rettleiing av pågåande masteroppgåveprosjekt

• Saure, Jorid. Korleis fremje eit språk for språket? Norskdidaktikk i ei språkleg randsone. (Master i undervisning med fordjuping i norsk.) Forventinga innlevering: V-2019.

• Åsan, Eirik Stenrud. Dataspill i skolen. (Lektorutdanning i nordisk.) Forventa innlevering: V-2019

• Vatsaas, Helga Ramstad. Elevoppfatningar av nynorsk norm og valfridom. (Master i allmenn lingvistikk.) Forventa innlevering: V-2019

• Eide, Berit Brekkenes. Sidemålsopplæring i ungdomsskulen; nynorsk i ein bergensskule. (Master i undervisning med fordjuping i norsk.) Forventa innlevering: V-2019.

 

Rettleiing av doktorgradsprosjekt

Fiskerstrand, Pernille (2017). Språkfag og fagspråk. Om møtet mellom skrivekulturar i norsk og samfunnsfag på Vg2 yrkesfag. Avhandling for ph.d.-graden ved UiB. Leverte V-2017 og disputerte H-2017.

Eiksund, Hjalmar. Literacy med nynorsk eller bokmål som hovudmål. Gransking av skrivekompetanse i eit norsk tospråkperspektiv. Pågåande ph.d.-prosjekt med forventa innlevering V-2019.