Publikasjoner
Populærvitenskapelig artikkel
Intervju
- Stephan, Mari-Louise Uldbæk; Møgelvang, Anja ; Bjelland, Camilla (2024). Hva skjer når studenter bruker kunstig intelligens som sparringpartner? Studenter bruker kunstig intelligens til å forstå vanskelig pensum. Det kan gå på bekostning av ekte samtaler med undervisere og medstudenter, mener forskere. Forskning.no . (ekstern lenke)
- Jacobsen, Anja Møgelvang (2023). Lektor Lomsdalens innfall: Samarbeidslæring i praksis. Podcast. . (ekstern lenke)
Poster
- Rønnfeldt, Carsten F.; Jacobsen, Anja Møgelvang; Gaupholm, Linn-Kristine Glesnes (2024). Getting started: Cultivating MSoTL-microcultures at the Norwegian Defence University College (NDUC). (ekstern lenke)
- Møgelvang, Anja; Ellingsen, Ståle (2023). Digital samarbeidslæring i høyere utdanning.. (ekstern lenke)
- Møgelvang, Anja; Ellingsen, Ståle (2022). Digital cooperative learning in higher education . (ekstern lenke)
Vitenskapelig artikkel
- Grassini, Simone; Aasen, Maren Linnea; Møgelvang, Anja (2024). Understanding University Students’ Acceptance of ChatGPT: Insights from the UTAUT2 Model. (ekstern lenke)
- Jacobsen, Anja Møgelvang; Nyléhn, Jorun (2023). Interdependence between Perceived Cooperative Learning, Sense of Belonging, and Generic Skills in Undergraduate STEM Education. (ekstern lenke)
- Jacobsen, Anja Møgelvang; Vandvik, Vigdis; Ellingsen, Ståle et al. (2023). Cooperative learning goes online: Teaching and learning intervention in a digital environment impacts psychosocial outcomes in biology students. (ekstern lenke)
- Jacobsen, Anja Møgelvang; Diseth, Åge Røssing (2020). Why choose psychology? An investigation of Norwegian high school students. (ekstern lenke)
- Jacobsen, Anja Møgelvang; Diseth, Åge Røssing (2019). Why Choose Psychology? An Investigation of High School Students. (ekstern lenke)
Vitenskapelig oversiktsartikkel/review
- Schei, Odin Monrad; Møgelvang, Anja ; Ludvigsen, Kristine (2024). Perceptions and Use of AI Chatbots among Students in Higher Education: A Scoping Review of Empirical Studies. (ekstern lenke)
- Jacobsen, Anja Møgelvang; Nyléhn, Jorun (2022). Co-operative learning in undergraduate mathematics and science education: A scoping review. (ekstern lenke)
Rapport
- Møgelvang, Anja ; Bjune, Anne Elisabeth; Coelho, Raquel et al. (2023). Initial (March 2023) uses and perceptions of ChatGPT in a sample of students and instructors at the University of Bergen (UiB), Norway. (ekstern lenke)
- Møgelvang, Anja; Ludvigsen, Kristine; Bjelland, Camilla et al. (2023). HVL-studenters bruk og oppfatninger av KI-chatboter i utdanning: https://hdl.handle.net/11250/3100624 . (ekstern lenke)
Vitenskapelig foredrag
- Møgelvang, Anja (2023). Cooperative Learning and Jigsaw: An Introduction. (ekstern lenke)
- Møgelvang, Anja (2023). KI og læring i høyere utdanning: resultater fra HVLs KI-undersøkelse. Et studentperspektiv. (ekstern lenke)
- Jacobsen, Anja Møgelvang; Diseth, Åge Røssing (2018). Self-efficacy and insecurity among senior high school psychology teachers in Norway . (ekstern lenke)
Doktorgradsavhandling
Faglig foredrag
- Møgelvang, Anja (2023). Cooperative Learning and Jigsaw Structures in STEM: A workshop and introduction. (ekstern lenke)
- Møgelvang, Anja ; Ludvigsen, Kristine (2023). Presentasjon av resultater fra HVLs KI-undersøkelse: det første kunnskapsgrunnlaget. (ekstern lenke)
- Møgelvang, Anja (2022). A Presentation of Cooperative Learning and How to Facilitate It . (ekstern lenke)